Sviestad den 13/6 SVETTIGT

Solan skrev:
2235481 Men trots att min nya lilla pärla inte höll hela kvällen så var det roligt att få prova den.

Du kan vara glad du.....Jag demonterade, monterade kopplingen två ggr i går kväll utan att få ordning på den :huvet, sista gången i panik för att åtminstone få några varv, men icke :gnissla

Men nästa tisdag, då, då ska jag bara köra, inget meka :rolleyes:

Mattias skrev:
2235530 Jag vill KÖRA motorcykel. Inte gasa på rakorna och åka sakta i svängarna med en stor och tung fyrtaktare. Gasa på rakorna kan vem som helst. Utom Solan, tydligen. :hihi

Min fyrtaktare är både lätt och smidig så försök inte :hihi

Bikerbitch skrev:
2234939
Alicia- grymt jobbat tjejen!! Du ska tävla snart tycker jag!

Just nu känner jag inget behov av att tävla. Vill lära mig så mycket mer innan det. Starta exempelvis. Jag vill köra jämna och stabila varvtider, gärna sänka mig några sekunder till. Lära mig att köra om ordentligt, nu tvekar jag lite väl mycket. Känna att allt flyter överallt, det är på vissa ställen där jag kan förbättra mig mycket mer. Vi får se när det kommer, jag har ingen brådska. Trivs kanon bra med att bara träna just nu.

Alicia skrev:
2236324 Just nu känner jag inget behov av att tävla. Vill lära mig så mycket mer innan det. Starta exempelvis. Jag vill köra jämna och stabila varvtider, gärna sänka mig några sekunder till. Lära mig att köra om ordentligt, nu tvekar jag lite väl mycket. Känna att allt flyter överallt, det är på vissa ställen där jag kan förbättra mig mycket mer. Vi får se när det kommer, jag har ingen brådska. Trivs kanon bra med att bara träna just nu.

Då är det precis det du skall göra. Tills du känner att du vill tävla, då gör du det också! Kör hårt! Duktigt gjort att sänka sig 5 sekunder! Hejja!

Hur snabb måste man vara för att kunna vara med och köra en tisdag?
Jag har ju bara testat sporthoj två gånger nu varav en på en trafikkörning på LMS...
Vill ju inte bli en stoppkloss i långsamma gruppen... :D :lol

Men, det blir väl svårt att lära sig om man inte får träna...?

det är bara å komma dit på tisdag.. det finns ju en lungn grupp å det r nog inga problem du kommer inte vara stoppkloss

Wheeliegirl skrev:
2236417 Hur snabb måste man vara för att kunna vara med och köra en tisdag?
Jag har ju bara testat sporthoj två gånger nu varav en på en trafikkörning på LMS...
Vill ju inte bli en stoppkloss i långsamma gruppen... :D :lol

Men, det blir väl svårt att lära sig om man inte får träna...?

Kom och kör bara. Är det för stora fartskillnader så har dom delat upp oss i 3 grupper. Du ska nog se att det går bra =)

Köp en modern 600 då för bövlen så får du både och o inget meck.

Mattias skrev:
2235530 Jag vill KÖRA motorcykel. Inte gasa på rakorna och åka sakta i svängarna med en stor och tung fyrtaktare. Gasa på rakorna kan vem som helst. Utom Solan, tydligen. :hihi

Jag antar att du inte provat att köra nåt med mer väghållning än motor? Det är betydligt mer belönande att åka fort på nåt som inte har 4711 hk, faktiskt.

Mekandet är en del av det, och jag hackar i mig skiten om det bara funkar nån jävla gång! :mad:

Alicia skrev:
2236439 Kom och kör bara. Är det för stora fartskillnader så har dom delat upp oss i 3 grupper. Du ska nog se att det går bra =)

Menar du att jag får en egen grupp efter alla andra? :D :tuttar :lol

Björn. E har lovat att visa hur man gör.... :tummenupp
Kanske brudarna kan visa lite också, om ni nu ens kör i långsamma gruppen?

Wheeliegirl skrev:
2237679 Menar du att jag får en egen grupp efter alla andra? :D :tuttar :lol

Björn. E har lovat att visa hur man gör.... :tummenupp
Kanske brudarna kan visa lite också, om ni nu ens kör i långsamma gruppen?

Du är välkommen in i det orangagänget :hihi
Jodå, vi kämpar på i långsamma gruppen.
Kom och kör den 27, då är jag där iallafall.

Swedie skrev:
2235344 vem vet vad vi lyckas prestera på gelleråsan på Måndag / Tisdag. Alltså, vad jag menar är att Alicia inte kommer tävla för att komma sist så att säga.
Sen vet jag oxå att just tävlingsmomentet är den bästa träningen man kan få. Risken för att ta i för mycket är dock överhängande. Men vad jag sett hittills så går det oerhört stabilt och snyggt där ute.
Ser att det är Wiggans MC / Zuber som arrangerar på Gelleråsen måndag respektive tisdag. Är det fullt i licensgruppen på måndag (om det finns någon)?

valmers skrev:
2238910 Ser att det är Wiggans MC / Zuber som arrangerar på Gelleråsen måndag respektive tisdag. Är det fullt i licensgruppen på måndag (om det finns någon)?
Japp, skulle tro att det är fullt på Måndag. Du kan ju testa ringa å se ifall någon avbokat.

Swedie skrev:
2238942 Japp, skulle tro att det är fullt på Måndag. Du kan ju testa ringa å se ifall någon avbokat.
OK.

Stavningspolisen informerar: veckodagar skrivs i svenskan inte med inledande versal. Endast egennamn har inledande versal.

*/ ?>
Nyheter
Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Back