Sviestad 30/5 Vilka tider gäller????

R1 wannabe

RR Hangaround
Gick med
15 Dec 2003
Hoj
Cb 125 -70, RG 500-86, Z1000, R1-00, GSXR 1000 -03, S1000RR
Någon som kan hjälpa mej att få reda på vilka starttider det är på Rookie 1000, Rookie 600 och 250 SM på söndag?

Ska ner och heja lite på er alla som kör bana och ser fram emot att få se Swedie göra ett dåligt varv :va , lagom frustrerad, satsa lite extra för att ta igen tiden......
Det är racing :lol

Ronin skrev:
Kolla på
www.lms.se
Borde finnas där...
Tack
Det framgår inte helt entydigt vilka starttider som gäller men det duger.

Finns det 2 klasser i Rookie 1000 o 600 (SM och B-licens)?

Vilken åker Swedie i?

Här har du tiderna för söndagen.

www.lms.se --> Roadracing-->Tävlingar-->Ladda ner Inbjudan och Tilläggsregler.

Bifogat

• tider-sviestad.jpg
    tider-sviestad.jpg
    18.7 KB · Visningar: 73
R1 wannabe skrev:
Tack
Det framgår inte helt entydigt vilka starttider som gäller men det duger.

Finns det 2 klasser i Rookie 1000 o 600 (SM och B-licens)?

Vilken åker Swedie i?
Rookieklasserna har ingen SM-värdighet utan dom kör som supportklasser under SM-helgerna. I dom klasserna tävlar man egentligen om att få uppklassningspoäng så att man kan bli A-förare. Om jag minns rätt så ska man placera sig minst 6-7 i snitt under dom tävlingar man kör för att bli uppklassad (en regel med vissa undantag).

Swedie kör i klassen B1000, vanligen kallad Rookie 1000. Jag tror att han kommer att placera sig inom topp 10, kanske topp 6, men det känns som en högoddsare att han skulle komma på pallen, men inte omöjligt. Enligt schemat så startar B1000-racet sist på söndag kl 15:50.

Oj oj fullt fräs från 9. shit va tidigt jag måste upp. Men man kanske kan skippa träning och satsa på race. Men att vara där vid en 10 skulle kanske va lagom, då hinner man hitta bra plats och sätta sig till rätta.

Qwerty skrev:
Oj oj fullt fräs från 9. shit va tidigt jag måste upp. Men man kanske kan skippa träning och satsa på race. Men att vara där vid en 10 skulle kanske va lagom, då hinner man hitta bra plats och sätta sig till rätta.

Friträningen kan du skippa men frågan är var du tänkt hitta en plats att sitta på då det inte finns en enda läktare på Sviestad så det blir gräset eller att stå upp.

Klart att det är gräset som gäller. Man kanske kan få med sig en liten stol att sitta på, tänk va skönt.

Goodstuff skrev:
Friträningen kan du skippa men frågan är var du tänkt hitta en plats att sitta på då det inte finns en enda läktare på Sviestad så det blir gräset eller att stå upp.
Brukar det bli trångt runt banan på tävlingar?
Det är ju ett ganska stort område och jag tänkte vara där vid 13-14 tiden, är det risk för att man inte kommer att se något vidare när man är så "sen"?

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025