Sviestad, 18/7 Vilka kommer?

christer skrev:
2309985 Jooo... Laga. laga ;)
Jo du Crister det vet du hur det är att laga saker :pannkyss
Du är en rolig person att laga saker tillsammans men ef ett tag blir det så här :huvet skit den ska passa tror jag :mad: . Efter en stund med en kopp kaffe o en cigg så passar skruven.
Eller vad tror du min kära vän ? :tummenupp
 
Jag ska i alla fall inte dit. Även om det räckte med att hona cylindern efter B-racet väntar jag på brevbäraren som ska komma med en ny kolv från England. Ja ä int bitter....
 
Peppe K skrev:
2310040 Jo du Crister det vet du hur det är att laga saker :pannkyss
Du är en rolig person att laga saker tillsammans men ef ett tag blir det så här :huvet skit den ska passa tror jag :mad: . Efter en stund med en kopp kaffe o en cigg så passar skruven.
Eller vad tror du min kära vän ? :tummenupp


Snarare en wiskey å en cigg :tummenupp
 
Edika skrev:
2310076 Wiskey? Jag trodde såna som du bara drack grappa!

Jojo, Micke försökte lära mej å Peppe uppskatta den ädla drycken nyss, låt oss säga så här......efter träning med ca en liter så uppskattades drycken skapligt :D Förvisso så hade nog vilken dunk som helst funkat då :rolleyes:
 
christer skrev:
2310096 Jojo, Micke försökte lära mej å Peppe uppskatta den ädla drycken nyss, låt oss säga så här......efter träning med ca en liter så uppskattades drycken skapligt :D Förvisso så hade nog vilken dunk som helst funkat då :rolleyes:
OK I get it. Ryktet säger dock att det kan vara svårt att skruva med Briggs&Stratton dagen efter en dylik dunk. :hihi
 
anja skrev:
2310019 Är det nån som vet hur det blev med besiktning på tisdagsträningar? Hur funkar det, och tar det mycket tid i anspråk? Jag och Alicia har inte alltför gott om tid på vägen ner.

Vi hinner nog inte kolla hojarna och dom flesta av oss har inte så stor koll på hur det ska se ut egentligen. Men framskärm och lösa kåpor kollas lite. Ni får hjälpa varandra.

Nån som har koll på vem som är träningsansvarig egentligen? :va
 
Edika skrev:
2310102 OK I get it. Ryktet säger dock att det kan vara svårt att skruva med Briggs&Stratton dagen efter en dylik dunk. :hihi

Jodu, det va en resa det, enda fördelen med det stadiet var väl månne att med den andedräkten så behövdes ingen startgas :fyllisar

Alx skrev:
2310127 Vi hinner nog inte kolla hojarna och dom flesta av oss har inte så stor koll på hur det ska se ut egentligen. Men framskärm och lösa kåpor kollas lite. Ni får hjälpa varandra.

Nån som har koll på vem som är träningsansvarig egentligen? :va

Patrik någon, vet inte vem det är
 
christer skrev:
2310133 Jodu, det va en resa det, enda fördelen med det stadiet var väl månne att med den andedräkten så behövdes ingen startgas :fyllisar

Patrik någon, vet inte vem det är

Borde vara Patrik Thorsson. Funktionärsansvarig inom LMS.

anja skrev:
2310019 Är det nån som vet hur det blev med besiktning på tisdagsträningar? Hur funkar det, och tar det mycket tid i anspråk? Jag och Alicia har inte alltför gott om tid på vägen ner.

Det är nog inte helt igång än. Men grejen är inte tävlingsbesikta som jag fattat utan översyn att inget säkerhetsfusk finns. Samtidigt måste ju alla se runt om och rapportera misstänkta säkerhetsbrister. Det är för allas säkerhet på banan. Att två eller tre dagsansvariga kollar genom 40+ med bågar håller inte. Flygande inspektioner vid utsläppet är mer troliga inslag framöver. Åker man dit då skulle jag porta vederbörande för kvällen eller till det är fixat.
 
Babar skrev:
2310167 Borde vara Patrik Thorsson. Funktionärsansvarig inom LMS.
Babar skrev:
Näpp, tror inte det är han? Nån annan måste det va. Lite dumt att bara skriva patrik, kan ju va vem som helst ju!

Hur som helst så har jag alla papper till träningen hemma, har gjort en ny redovisningslapp som ska va lite mer lättförstålig hoppas jag! Vi får prova och se!
 
Hur går stratträningarna till som är lite då och då på träningarna? Kör man bara start och varvet runt eller är det hela proceduren som vid tävling? Är det en startträning för varje grupp eller mixar man ihop alla?
 
pitte skrev:
2310638 Hur går stratträningarna till som är lite då och då på träningarna? Kör man bara start och varvet runt eller är det hela proceduren som vid tävling? Är det en startträning för varje grupp eller mixar man ihop alla?
Torkel kom på ett bra (säkert) sätt och det är att man släpper fram ett led med fyra hojar som får starta och gasa in i esset, sedan släpps ett led till fram o s v. På det viset får alla starta fullt utan risk för att bli påkörda av någon snabbare bakifrån vid en miss. Man hinner också göra många fler starter på kort tid.
 
Fast det där är ju lite märkligt. Jag tycker att man borde träna "riktiga" starter istället. Får man inte öva på riktigt blir det ju en osäkerhetskänsla när man väl står där i skarpt läge. I min fantasivärld kunde man kanske köra hela det sista passet för respektive grupp som ett helt race, med sighting- och warmupvarv följt av lampstart och 15 varv adrenalinproduktion. Det vore träning, det!
 
Jag har föreslagit något liknande ett par ggr men oftast så brister det på funkisar. När adrenanlinet rusar runt i kroppen på en RR-chaufför så behövs lite mer funkisar än vanligt för att det ska funka.

Men jag tror att vi skulle kunna göra något liknande om vi skaffar fram ett 20-tal någorlunda kunniga funkisar och att vi övertalar Lotta att vara "tävlingsledare". :D


Mattias skrev:
2310878 Fast det där är ju lite märkligt. Jag tycker att man borde träna "riktiga" starter istället. Får man inte öva på riktigt blir det ju en osäkerhetskänsla när man väl står där i skarpt läge. I min fantasivärld kunde man kanske köra hela det sista passet för respektive grupp som ett helt race, med sighting- och warmupvarv följt av lampstart och 15 varv adrenalinproduktion. Det vore träning, det!
 
Mattias skrev:
2310878 Fast det där är ju lite märkligt. Jag tycker att man borde träna "riktiga" starter istället. Får man inte öva på riktigt blir det ju en osäkerhetskänsla när man väl står där i skarpt läge. I min fantasivärld kunde man kanske köra hela det sista passet för respektive grupp som ett helt race, med sighting- och warmupvarv följt av lampstart och 15 varv adrenalinproduktion. Det vore träning, det!

Att inte köra i skarpt läge har sin orsak i säkerhet. Full startfält och normal start är farligt och kräver ambulans på plats. Är ju folk som förolyckats för de fått motorstopp på startgriden. Dessutom behövs som redan nämnts hög bemanning på posteringarna. Kör du den enkla varianten klarar vi oss utan ambulanskravet och bemanning på posteringarna.
 
Babar skrev:
2311019 Att inte köra i skarpt läge har sin orsak i säkerhet. Full startfält och normal start är farligt och kräver ambulans på plats. Är ju folk som förolyckats för de fått motorstopp på startgriden. Dessutom behövs som redan nämnts hög bemanning på posteringarna. Kör du den enkla varianten klarar vi oss utan ambulanskravet och bemanning på posteringarna.
Det är just för att det är farligt man kanske borde öva på det mer. Jag begriper att det är svårt att ordna, men jag skrev "i min fantasivärld". Starten är jävligt spännande och rolig, just för att det är sjukt tajt mellan hojarna och alla vill åt precis samma meter asfalt. Asroligt är vad det är.

Är det bara själva kopplingssliret man vill öva sig på, står det ju var och en fritt att göra så vid utfart ur depån.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top