Sviestad 11/5 "Gatövning"

Zeb_Macahan skrev:
Går inte att förhandla bort. Genom att ha kvar samma bolag visar du inte att det är "fel" av dom att inte tillåta bankörning. Tyvärr.

//jaG

OK...

Men.. 13000:- emot 35000:-... går det disskutera???

Inte för mig iaf... :huvet

Vad händer om man säger fel när man ska köra bana... tillfälligt stolpskott... råkar säga Folksam ist. för TH?? O va händer om det händer nått....

Det kändes väldigt bra att få komma ut och gasa lite på sviesta igen :tummenupp Tackar även instruktörerna som är toppen :Bugar

DaLorD skrev:
Men.. 13000:- emot 35000:-... går det disskutera???
Kolla med Folksam!
DaLorD skrev:
Vad händer om man säger fel när man ska köra bana... tillfälligt stolpskott... råkar säga Folksam ist. för TH?? O va händer om det händer nått....
Antar att du kommer få köra eftersom LMS inte kollar upp att dina uppgifter stämmer. Krashar du in i någon kommer ditt försäkringsbolag inte ersätta den andra parten utan du kommer bli personligt ersättningskyldig. Utöver de materiella skadorna kan det bli många hundra tusen i rehabilitering mm om den personen du kör på blir skadad. Kanske kommer Trafiksäkerhetsföreningen täcka en del, men hur mycket kan jag inte svara på. Sen vet jag inte om LMS kommer med skadeståndskrav eftersom du ljög på lappen du skrivit på för att få köra.

Alltså, byt försäkringsbolag eller strunta i att köra.

Zormin skrev:
Kolla med Folksam!

Antar att du kommer få köra eftersom LMS inte kollar upp att dina uppgifter stämmer. Krashar du in i någon kommer ditt försäkringsbolag inte ersätta den andra parten utan du kommer bli personligt ersättningskyldig. Utöver de materiella skadorna kan det bli många hundra tusen i rehabilitering mm om den personen du kör på blir skadad. Kanske kommer Trafiksäkerhetsföreningen täcka en del, men hur mycket kan jag inte svara på. Sen vet jag inte om LMS kommer med skadeståndskrav eftersom du ljög på lappen du skrivit på för att få köra.

Alltså, byt försäkringsbolag eller strunta i att köra.

Mjoo...,

Det verkar inte finnas nått annat alt. om man vill åka bana...

Ska ringa runt lite...

Håll tummarna för mig... :tummenupp

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP