Svettband på bromsvätskebehållare??!

för att solen inte ska värma upp bromsvätskan har jag ju hört i alla fall.liten mängd vätska kan bli uppåt 80 grader utan problem i solen ju

...Och vad kyler bättre än tjock, fluffig & mysig frotté:rolleyes:

Då kan man sätta några såna på ölen också va:va

Självklart!
Blöt bara ner dem först så kyls ölen när vattnet dunstar från frottén.:såjaponken

Ha du testat? Nä just det....

Plats: Tylösands camping, mc semster med en hyrd goldving

Jag hade hört samma keffa rykte enligt ovan och blötte ner en frottéhandduk som jag lindade runt mina i Danmark nyanskaffade bira.

Polaren köpte bara en hink och kylklampar..

Han bira blev ju självklart iskall på några minuter.

Törstig som ett as satt jag surt o väntade, enligt artikeln i kamratposten skulle handduken dra åt sig värmen ur ölen när den torkade i solen..

I HELVETE HELLER.....

Så tro inte allt pappa säger, framförallt, sprid inga icke självupplevda indianknep på internet:ajjabajja :1pajas :såjaponken :såjaponken :sissy :fatta!

Ha du testat? Nä just det....

Törstig som ett as satt jag surt o väntade, enligt artikeln i kamratposten skulle handduken dra åt sig värmen ur ölen när den torkade i solen..

I HELVETE HELLER.....

Så tro inte allt pappa säger, framförallt, sprid inga icke självupplevda indianknep på internet:ajjabajja :1pajas :såjaponken :såjaponken :sissy :fatta!

:fakta
Är inget rykte, utan ren fysik. Det går åt mycket energi för att överföra vatten från vätskefas till ångfas (2260 KJ/Kg jmf 4.18 KJ/Kg för att värma en grad). I en torkande handduk tas den energin från handdukens värmeinnehåll (och därmed även värmen i det som handduken är lindad runt).

Men om man bara ställer ölen i solen, och det dessutom inte blåser märkbart, så tror jag inte du får någon vidare kyleffekt, precis som du upptäckte. Dunstningen går för långsamt och motverkas av solens strålningsvärme. Om du däremot hade hinkat upp hela rasket på guldvingen och tagit en liten tur så kunde du fått en kall bira som belöning efteråt.

Alltför ofta ser man dekaltrimmade BMW och dess gelikar med en massa sponsormärken som de fått betala dyra pengar för. Svettbandet påminner mig om detsamma... "Titta så bra jag är! Jag måste till och med ha svettband på bvb. Så fort kör jag". Känns B.

Fan, jag har ju ett Stålmannensvettband...kanske ska trä på det på älsklingen och lite åka-snabbare-klistermärken? Hur mycket tjänar jag, "en sekund på rakan"? Nice... :D

Hur applicerar man svettbandet på bromswiren då?
Måste man haka loss den nere på trumman?
Wiren är bitvis dragen inuti springergaffeln, hur gör man då?

Hur applicerar man svettbandet på bromswiren då?
Måste man haka loss den nere på trumman?
Wiren är bitvis dragen inuti springergaffeln, hur gör man då?

Kanske som på utbytesdamasker till drivknutar? Givetvis med extra spetsskruvar:tungan

Finns även till HD :fakta

4rowmultispikewrstband.jpg

Vill bara sjunga "Breaking the Law" när jag ser den bilden :yoparty

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...