Svetstång / ZX-10 lowsider

Hehe, vad säger man..Nöden är uppfinningarnas moder.:tummenupp

Såg ut att vara ruskigt dåligt grepp just i den kurvan:va

Det är lite speedwaykänsla i början av lowsidern.:tummenupp

det finns så jävla många filmer när folk får low-siders på sina hojar där så jag vet inte vad :P Måste man pressa sig till 110% just där eller vad :D?

Jag hävdar fortfarande att det är något konstigt med asfalten på den vägen, x hundra filmklipp med lowsiders i "gångfart" kan inte ha fel

Är det bara jag eller har vi inte sett en annan film från den där kurvan där en blå cykel vurpar också? Väldigt likt i alla fall.

Jag hävdar fortfarande att det är något konstigt med asfalten på den vägen, x hundra filmklipp med lowsiders i "gångfart" kan inte ha fel

Samtidigt finns det x hundra klipp med folk som kör förbi med bra mycket högre fart och mycket mer nerlägg. :tungan

Skit bakom spakarna säger jag. Dom hänger i styret och gör konstiga grejjer, det är därför dom går omkull.

Kaaaan ju kanske ha nåt att göra med att det säkert rullar några hundra hojar där per dag o alltid står nån o filmar.
Jag har aldrig gått omkull i depåböjen på Gelleråsen o det är jättefin asfalt där, ändå har jag sett massa hojar som gått omkull just där, hmmm va konstigt.

Kalla däck? Lägger ner över däckskanten kanske? Han ser ju faktiskt ut att ha riktigt djupt nerlägg kan jag tycka? Det är ju inte olagligt att flytta runt röven på sadeln...........

Jag tror att filmaren har gjort något med asfalten just där, så det är omöjligt att ta kurvan i fart på två hjul :rolleyes:

Last edited:
Nu är jag ingen expert men jag tycker att körställningen på den som ramlar är underlig. Visst har han knäet i men han sitter mitt i och har nästan huvudet på tanken. Med den ställningen plus att knäet är i backen så förstår jag att lowsidern är oundviklig...flytta röven och häng ut så behövs det inte läggas så inåtahelvete...

Tittade lite snabbt på denna igår men aldrig i slutet så forstod inte svetstång men nu såg jag..alla lösningar är bra förutom de dåliga...

Över till vurpan så ännu ett förarfel, men man börjar bli fundersam till underlaget. Kastar fotograferna ut grus i kurvan för att få roliga filmer? :S

*/ ?>
Nyheter
Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Back