Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Superbike Roger skrev:Jag fick nya motorfäste ditsvetsade på min GSXR750-01 som jag har stoppat en GSXR1000 motor i.
Han som svetsade dit fästena jobbar en hel del med labbutrustning till läkemedelsföretag och har lång erfarenhet av alu/rostfritt/titan mm, han sa att alu återgick långsamt till samma hårdhet som innan, rekomenderade mig att ramen skulle vila i en månad ca.
GixxerMike skrev:Lånar tråden lite finns det någon expert här på SH som kan besvara mina frågor.
Jag undrar om man kan migsvetsa i aluminium?
Svetstråd i alu?
Gas till detta?
Tänkte modda min ram lite.
GixxerMike skrev:Gas till detta?
Bearing skrev:I skolan sa de att dural härdar av sig självt, tar några veckor i rumstemperatur. Det avhärdas om man hettar upp och kyler snabbt (tvärtom mot stål alltså). Om du svetsar och sedan slutar så kyls svetsstället nog rätt snabbt när värmen leds bort ut i ramen. Alltså; om ramen är i dural borde det gå om den får vila ett tag efteråt.
Bakre, undre motorfäste samt toppfäste Yamaha 5-ventilare i RGV-chassi.UrbanTiger skrev:Vad är det som ska svetsas ?
GixxerMike skrev:Lånar tråden lite finns det någon expert här på SH som kan besvara mina frågor.
Jag undrar om man kan migsvetsa i aluminium?
Svetstråd i alu?
Gas till detta?
Tänkte modda min ram lite.

|
|
Besöksstorm till MC-mässan på Elmia
Den svenska mc-mässan har v... |
|
|
MC-mässan startar idag
Med start idag, den 23 janu... |
|
|
Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!
Bikes monter full till bred... |
|
|
Nya Indian Chief Vintage
I kölvattnet av att ha spar... |
|
|
MotoGP 2026: kalender och förare
MotoGP-kalendern och förarn... |
|
|
Benavides till dramatisk Dakar-seger
Luciano Benavides, som gick... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!
Alldeles nyss fick vi klart... |
|
|
Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!
Michelin breddar sitt adven... |
|
|
Svensk auktion med tävlingshojar
Det svenska företaget Antiq... |
|
Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter
Efter att Cruiser-programme... |