Svetsa växelpinne i Stockholm någon?

hpnotiq-r6

Ny medlem
Gick med
4 Mar 2008
Hoj
Ja
Som rubriken lyder behöver jag svetsa på själva piggen som nuddar tån då den bröts i vurpan. Vill inte behöva köpa ny växelpinne utan undrar om det finns någon som billigt o enkelt skulle vilja svetsa fast den eller känner någon som kan göra det?

:yoparty

/Tony

Var det du som gick omkull igår? Har du provat att böja tillbaks den eller hade den gått av helt och hållet? svetsa i aluminium är inte det roligaste. Kolla på Ebay jag har hittat alla mina reservdelar där. Halva priset mot sverige.

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/2000...7822383QQptZMotorcyclesQ5fPartsQ5fAccessories

200kr inklusive frakt. Vet ej om detta är till din hoj men. Priserna ligger däromkring. Känns seriösare att veta att grejerna håller.

Last edited:
Prov här
PJ MATTSSON SMIDES AB ADRESS: ELEKTRAVÄGEN 39 126 30 HÄGERSTEN
Han har fixat det mesta på crosshojen (kylare, sving m.m)
//janne

plana till den något och sätt en skruv med ett gäng muttrar på eller dylikt. m5, m6 kan säkert också fungera. Addera en kupolmutter längst ut så slipper den vara "vass", Sätte n bit bränsleslang mellan istället för ett gäng muttrar så får du riktig lyx... lite enligt vad steffe var inne på. Svetsa det är inte prisvärt i detta fallet.

På ebay får du hem en för 250pix inkl frakt om du har lite is i magen.
snabb letning gav träffar på 6-25 dollar + några dollar i frakt. Allt från nytt, begat och pirat. Dock vet jag ju inte exakt vilken båge du har...

Då är den rak fin och utan svets som dessutom kan gå upp igen om det är felaktigt utfört. Att svetsa något sådant kostar mer egentligen om man inte gör det på fritiden för skoj skull.

Har du kollat vad en ny kostar?
Kolla skrotarna, www.spinnin-wheel.se www.hojdelen.se eller en butik med en massa delar www.roffesmotor.se

Sniklösning är annars att borra och sätta dit en skruv.

Last edited:
Tacksam för alla svar! Nej jag gick omkull för längesen ca 1 månad lite mer. Den är helt av så det blir en fråga om att borra som ni givit så fin förklaring på eller köpa nytt. Får kika på vad som bli billigast.

Tacksam för alla svar! :D:D

/Tony

Billigast blir ju helt klart å borra och sätta dit en bult+mutter ifrån någon lokal byggfirma;)

Tacksam för alla svar! Nej jag gick omkull för längesen ca 1 månad lite mer. Den är helt av så det blir en fråga om att borra som ni givit så fin förklaring på eller köpa nytt. Får kika på vad som bli billigast.

/Tony

Ähh.. köp en ny på ebay så slipper du störa dig på det där framöver..
Har man råd att äga en hoj i Stockholm så borde man ha råd med en växelpinne också :tummenupp

/Tony

Ojoj här läggs de inte mycket pengar på bågen sin..:tungan:D

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...