Svetsa kylare i malmö med omnejd?

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
När jag klotade senast på Knudan så lyckades ena fästet på kylaren hoppa av. Var i närheten kan jag hitta en som är riktigt j-vla duktig på att svetsa i aluminium? Jag vet att just detta inte är så svårt, men jag vill inte ha någon hobbymek till att göra det eftersom jag vill att det både ska se bra ut och vara bra gjort!

//oscar

Veberöd

oscar skrev:
När jag klotade senast på Knudan så lyckades ena fästet på kylaren hoppa av. Var i närheten kan jag hitta en som är riktigt j-vla duktig på att svetsa i aluminium? Jag vet att just detta inte är så svårt, men jag vill inte ha någon hobbymek till att göra det eftersom jag vill att det både ska se bra ut och vara bra gjort!

//oscar

Det finns en gubbe ute i Veberöd som fixar kylare. Han fixade min gokartkylare på minst sagt obekväm arbetstid för att jag vill köra dagen efter. Tror han tog en hundring för jobbet, då var den lackerad och klar när jag hämtade den.... överkommligt... Jag tyckte det var för billigt men han motiverade det låga priset med att jag säkert skulle rekommendera honom för någon annan nån gång. Han hade rätt ;)

Veberöds Bilkylarservice
Tel. 046-805 75
Bigränd 10, 24014 VEBERÖD

Hoppas det blir bra!

Nu är det så dags att ta ur tummarna ur r-ven och få det gjort! Vet du/ni om han (eller någon annan) kan bygga om kylare eller kanske tom bygga nya för en rimlig peng? Har bytt till andra kåpor på hojen och då går insuget under gaffelkronan och över kylaren, istället för längs sidan som är standard. Kylaren behös alltså flyttas ner en bit eller byggas om så att den funkar ändå!

Man kanske skulle ta o ringa honom själv...

oscar skrev:
Nu är det så dags att ta ur tummarna ur r-ven och få det gjort! Vet du/ni om han (eller någon annan) kan bygga om kylare eller kanske tom bygga nya för en rimlig peng? Har bytt till andra kåpor på hojen och då går insuget under gaffelkronan och över kylaren, istället för längs sidan som är standard. Kylaren behös alltså flyttas ner en bit eller byggas om så att den funkar ändå!

Man kanske skulle ta o ringa honom själv...

Jag vet.. Min pappa e grym.. han har hjälpt ett par här inne innan..
pm:a om du e intresserad

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...