Svetsa fotbromsfäste Sthlm?

RandomDude

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Jun 2004
Hoj
Triumph Street Triple R -13
Finns det någon i Stockholms trakterna som tror sig kunna svetsa ihop dessa spruckna delar för en rimlig ersättning? Det behöver inte se snyggt ut endast fungera! Det skulle uppskattas enormt! :tummenupp

IMG_5501-1920x1280.jpg
IMG_5502-1920x1280.jpg

Det långsökta alternativet är om någon vill bli av med just detta fäste (art.nr. 35011-1875)? Samma till dessa modeller:
1998-2003 ZX-9R
2005-2008 ZZR600
1998-2002 ZX-6R Ninja

Ps.
Som ni kanske läst tidigare blev jag påkörd av en bil för ca. 2 veckor sedan. Här är tråden för den händelsen: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?264186-Krock-med-bilist-ikv%E4ll-2013-06-25

Lång historia kort, det kommer ta lång tid innan jag vet om/när jag får skadorna lagade av försäkringsbolag därför vill jag få denna del fixad så att jag kan köra!

Tack för era svar, jag råkade åka förbi en svetsfirma i Veddesta, så jag lämnade in delarna där så skulle de göra ett försök under dagen. Om de inte lyckas så ringer jag Rolle (även om han är på fel sida av stan för mig) :tummenupp

Hade inte leveranstiden varit så lång så hade jag annars köpt original, kostar bara 400-500 på eBay och då skulle även försäkringsbolaget ersätta mig för kostnaden (när de blir klara med sin utredning).

Annars är det ju bara ringa närmaste hojskrot, bytte fästet på min hoj som var krökt, gav 300:- på hojdelen i haninge.

Tyvärr hade inte några skrotar i närheten just den delen.

Svetsfirman "Heltzen & Hammar Svets o. Mekanisk Verkstad" höll delen i 3 dagar utan att göra något med den. Sedan la de den utanför byggnaden och skickade ett sms att jag kunde hämta den för de hade inte tid! :dummer

Slutade med att jag beställde en ny del, och samtidigt skruvade ihop den gamla så att jag kunde köra den tills att jag fått den nya delen! :tummenupp

Det är antagligen någon skum skit-legering, även om det går att svetsa hjälpligt så skulle jag nog satsa på en ny eller begagnad. Kanske via ebay.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT