DaPirate
Gudomlig sporthojare
Har en B-king som jag skall byta ljuddämpare på, skall montera två st Yoshimura-dämpare och märkte att fästena i bakramen är delvis bortkapade, tack för den! Alltså det skall vara en runt hål med en gummipackning i och nu har det bara ett halvt hål, alltså 180 grader istället för 360 grader, se bifogad bild, det röda på bilden är det som är bortkapat. (Det är inte min bakram utan en bakram som den ser ut från början) Tänkte ordna fram ett passande rör, kapa det i två delar och be en svetsare fästa dessa så jag kan fästa upp rören i dessa. Blinkersfästena är också kapade, att man gjort detta är antagligen för att få en rensad bakdel på hojen. Mina frågor är nu:
1. En svetsare sa att han inte tar in hojen utan bara bakramen, detta för att inte orsaka skador på eldelar, är ju lite pysslande att plocka bort bakramen men det är väl bara gilla läget?
2. Jag skulle ju kunna be svetsaren svetsa fast en plåt där blinkers-hållarna satt förut så kan jag montera Yoshimuras egna blinkershållare på dessa fästen, men jag funderar på att strunta i dessa hållare och montera blinkers på Yoshimuras fenderkit, typ där reflexerna sitter idag, vad tror ni om det? Se bifogad bild.
1. En svetsare sa att han inte tar in hojen utan bara bakramen, detta för att inte orsaka skador på eldelar, är ju lite pysslande att plocka bort bakramen men det är väl bara gilla läget?
2. Jag skulle ju kunna be svetsaren svetsa fast en plåt där blinkers-hållarna satt förut så kan jag montera Yoshimuras egna blinkershållare på dessa fästen, men jag funderar på att strunta i dessa hållare och montera blinkers på Yoshimuras fenderkit, typ där reflexerna sitter idag, vad tror ni om det? Se bifogad bild.