Svetsa Aluminium

Jerkoffalot

jaha det va det ja.
Gick med
8 Oct 2007
Hoj
Retta 01 inte i delar :-)
Hej har en ram från en 99 där jag skulle vilja ha bakramen från en 01 påsvetsad (se bild) finns det någonm som e duktig och kan hjälpa till för ett vettigt pris och kanske en flaska whiskey:) jag bor i Kalmar.

Bifogat

• 40d8_2.JPG
    40d8_2.JPG
    6.7 KB · Visningar: 612
fixa så de blir öron istället så den kan skruvas av :tummenupp

Leta upp en bit 5-8 mm alu. plåt. Ta fram vinkelslipen och snajda!!!

Jag har lite skräpbitar plåt men dem är nog 12 mm så då får du fräsa av dem om du vill ha lagom tjocklek. =)

Leta upp en bit 5-8 mm alu. plåt. Ta fram vinkelslipen och snajda!!!

Jag har lite skräpbitar plåt men dem är nog 12 mm så då får du fräsa av dem om du vill ha lagom tjocklek. =)

hej tack för svar saken e den att när det gäller sånt här så e jag helt lost:galen därför kände jag att jag ser om det finns någon med mer erfarenhet som kan hjälpa mig:såjaponken hade en här som kunde hjälpa mig men han har inte varit inloggad på ett tag:(

hej tack för att du svarar:tummenupp finns det speciella att köpa som man kan svetsa dit eller e det lite speciellt hemmafix:va

öronen fixar du med en rondell o borrmaskin om du skulle vilja.. du måste väl känna nån som kan liiite?
annars blir de svårt.. alu går väl o hämta på en plåtfirma.. säg att de ska svetsas i bara så du får nån hyffsad legering.

öronen fixar du med en rondell o borrmaskin om du skulle vilja.. du måste väl känna nån som kan liiite?
annars blir de svårt.. alu går väl o hämta på en plåtfirma.. säg att de ska svetsas i bara så du får nån hyffsad legering.

tack jag ska kolla lite då men dom jag varit hos bara skakar på huvet när jag säger det e till en mc ram:gnissla

Lustigt, jag har varit iväg o fått min ram svetsad, inga probs.

Var i väg nu i veckan o fick ett extra ok-fäste svetsat på det befintliga bak.
Han var skeptisk först eftersom han inte var licenssvetsare. Men när jag berättade vad det handlade om så gick han med på det.

jag behöver oxå svetsa aluminium, dock i ramen. har du hittat hur och var man kan göra?
bor iofs i stockholm men de kanske kan tipsa??
det bäste vore om man får tag på någon hjälpsam själ här som gillar å snacka skit å en flaska whiskey eller nåt :)

tack jag ska kolla lite då men dom jag varit hos bara skakar på huvet när jag säger det e till en mc ram:gnissla

De vill ju inte ta på sig nåt ansvar om du skulle skrota p.ga av dålig konstruktion lr liknanade. Inte konstigt alls!

Bara säga att det är till din gräsklippare om de ska lägga sig i. Du får ju stå för konsekvenserna själv om det skiter sig, givetvis. :)

Gå ner till nån firma som håller på med alu. Säg ungefär hur du vill ha det och hör om de kan fixa öron och svetsa. Dock lär du ju gå pynta lite, men kan du inte själv så blir du kanske illa tvungen??

Alternativt köpa material, snajda allt själv och lämna in för svets!

jag behöver oxå svetsa aluminium, dock i ramen. har du hittat hur och var man kan göra?
bor iofs i stockholm men de kanske kan tipsa??
det bäste vore om man får tag på någon hjälpsam själ här som gillar å snacka skit å en flaska whiskey eller nåt :)

Karl på Aerosvets i Vinsta har svetsat många ramar. Men du får nog öppna slungan om han ska svetsa.

Mvh
Jörgen

Sverkerson:

Ring 0486-31131 , grannen tvärs över vägen. Han har eget företag o är licensierad alusvetsare sen många år tbx. Det inte han löser i aluväg finns inte.
Heter Herman o bor en bit utanför Torsås....

Sverkerson:

Ring 0486-31131 , grannen tvärs över vägen. Han har eget företag o är licensierad alusvetsare sen många år tbx. Det inte han löser i aluväg finns inte.
Heter Herman o bor en bit utanför Torsås....

Tackar:tummenupp får vänta lite till bara för jag har inte fått tag i en bakram som e till 01:gnissla köpte en nyss men den visade sig vara samma som 99ans modell:huvet men så fort jag hittat en så ska jag ringa honom tack så mycket för tipset:)

Nyheter
Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!