Svetsa alu!

nill0w

p3n15 xt3nd3r
Gick med
26 Jan 2006
Hoj
HRC RC213V
TJA!!
Vad kan det tänkas kosta att svetsa ihop ljuddämparen med röret? Är ju förstås i alu så det ska vara extra jävligt.
Röret sitter på en gammal suzuki rm 250... Kanske mer värt att leta beggat?
Nån som har ett avgassystem (komplett) som sitter bra på en rm 250 från 91? Eller kanske nån som svetsar alu och lögar avgaskrökar billigt..?

nill0w skrev:
2209672 TJA!!
Vad kan det tänkas kosta att svetsa ihop ljuddämparen med röret? Är ju förstås i alu så det ska vara extra jävligt.
Röret sitter på en gammal suzuki rm 250... Kanske mer värt att leta beggat?
Nån som har ett avgassystem (komplett) som sitter bra på en rm 250 från 91? Eller kanske nån som svetsar alu och lögar avgaskrökar billigt..?

Hur tjockt gods är det i de två delarna?

nill0w skrev:
2209830 Röret är väl inte direkt jättetunt gods, kanske 1.5 mm eller vad det kan vara, men kröken är ju desto tunnare...

OK, jag kan svetsa alu. MEN, det var ett tag sen och är det för tunnt så vill jag inte ge mig på det. Dumt att börja träna upp sina färdigheter på andras prylar.

Är det ens alu i röret? ljuddämparen är med största sannorlikhet alu, men resten brukar vara stål?

Fräd skrev:
2209875 Är det ens alu i röret? ljuddämparen är med största sannorlikhet alu, men resten brukar vara stål?

Jag tror inte kröken är alu, är mest ljuddämparen jag behöver fixad. Kröken fixar jag nog själv med gasen, hoppas jag...

Kawwa skrev:
2209841 OK, jag kan svetsa alu. MEN, det var ett tag sen och är det för tunnt så vill jag inte ge mig på det. Dumt att börja träna upp sina färdigheter på andras prylar.

Alltså röret är ju i alu, och det är inte så fasligt tunt.
Bor du här i sthlm eller? Skulle va skitbra om du kunde hjälpa mig!! =>

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...