Sverker plus!

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
Det slog mig när man läser i försäkringstrådarna och själv erfarenhet av det
vid kontakt med olika bolag vid olika tillfällen att de uppger olika prisuppgifter.
Känns som en ganska oseriös verksamhet dom sysslar med.
Vet ej om det varit uppe på Plus hos Sverker med försäkringsbolag om inte så borde det vara på tiden att någon tipsar Plus så att de tar upp det hela och ställer bolagen mot väggen.
Någon här som kanske har de talangerna att skriva ihopa något klokt och vettigt som kan bli lockande för programet att ta upp :)

Jag ska genast försöka knåpa ihop något... Hoppas det kommer med :)

R1 racer skrev:
vid kontakt med olika bolag vid olika tillfällen att de uppger olika prisuppgifter.
Vet ej om det varit uppe på Plus hos Sverker med försäkringsbolag om inte så borde det vara på tiden att någon tipsar Plus så att de tar upp det hela och ställer bolagen mot väggen.
Någon här som kanske har de talangerna att skriva ihopa något klokt och vettigt som kan bli lockande för programet att ta upp :)
Har reagerat över det också. men nu är ju Sverker den största kommunisten i världshistorien så jag vet inte om det passar hans program. Men det är ju värt ett försök..... :tummenupp

R1 racer skrev:

Jag är rädd att även detta skulle vändas mot oss, och att fb vinklar det så att programmet mest handlar om att 20% (eller vad det nu är ) av alla klass 7 hojar klotar årligen. Slutsatts: Kör man sporthoj så är man en parasit mot försäkringsbolagen och en fara i samhället.

Men om Sverker lyckas med att få fram fakta och styra upp det hela så är det klart intressant.

*

Swedie skrev:
Skräp postare
Banned :rofl (skämt åt sido)

Jag hoppas vi kan få ihopa något och kanske någon somsagt med rätt skriv och formulerings talanger o kan få ihopa något som kan vara av intresse att ta upp för programet Plus.

Jag tror att motorcykelförsäkringar är av ringa intresse för den stora allmänheten, dvs ej motorcykelburna.

*

Jocke K skrev:
Jag är rädd att även detta skulle vändas mot oss, och att fb vinklar det så att programmet mest handlar om att 20% (eller vad det nu är ) av alla klass 7 hojar klotar årligen. Slutsatts: Kör man sporthoj så är man en parasit mot försäkringsbolagen och en fara i samhället.

Men om Sverker lyckas med att få fram fakta och styra upp det hela så är det klart intressant.
Jo visst är vi kostsamma men det jag tänker mest på är varför man kan få olika prisuppgifter fast man ringer till samma bolag 2 gånger,det är det som är fel.
Men visst håller jag med att de kan säkert vrida o vända på det till sin fördel o vår nackdel.

R1 racer skrev:
Jo visst är vi kostsamma men det jag tänker mest på är varför man kan få olika prisuppgifter fast man ringer till samma bolag 2 gånger,det är det som är fel.
Men visst håller jag med att de kan säkert vrida o vända på det till sin fördel o vår nackdel.

Det stör mig också när jag får olika priser från samma fb med en timmas mellanrum. Jag ringde runt för en månad sedan, och hoss Länsförsäkringar skillde det 60% på morgonen VS eftermiddagen. :kocko

R1 racer skrev:

Jag har skrivit till dem nu. Inget jättelångt brev precis men jag klargjorde att det inte var priserna på premierna som var det största problemet utan vilket jäkla lotteri det kan vara när man kontaktar dem för att få prisuppgift.

Få väl se hur det går....

Apambulans skrev:
Jag har skrivit till dem nu. Inget jättelångt brev precis men jag klargjorde att det inte var priserna på premierna som var det största problemet utan vilket jäkla lotteri det kan vara när man kontaktar dem för att få prisuppgift.

Få väl se hur det går....
:tummenupp Hoppas det går vägen.
Som nån skrev i sitt inlägg att det kanske inte intresserar svenska folket direkt med mc försäkringar men det finns ju trots allt fler o fler motorcyklister
och jag tänker då även på icke sporthojs fjånar som vi.Som säkert oxå råkat ut för denna djungel.

Sverker mode on: Orimligt stora skillnader mellan olika försäkringsbolag, är detta rättvist för konsumenten va va va, konumenten får sitta i kläm medans direktörerna profiterar, ska det va så va va va.

GSXR1100R skrev:
Sverker mode on: Orimligt stora skillnader mellan olika försäkringsbolag, är detta rättvist för konsumenten va va va, konumenten får sitta i kläm medans direktörerna profiterar, ska det va så va va va.

Fan ibland träffar du i mitt I :lol

R1 racer skrev:
olika bolag uppger olika prisuppgifter.

Ex
11000 på länsförsäkringar+köra på bana o:kocko If 20 000, ej köra på bana.

Tänkvärt senario

-"sverker" varför är det så, det låter ju helt orimligt. Kan :7peta du förklara det för mig.

-"FB", bla, bla, bla men vi "host ursäkt ursäkt" måste bla bla bla..........då olyckorna ökar.....

-"sverker" men varför skiljer det så mycket mellan er?

"-FB " vill helt gå o gömma sig o tänker :censored o vill helt ge :finger åt sverker men de måste hålla god min i tv.

:hihi vad vet ja

Last edited:
GSXR1100R skrev:

Vill bara påminna dej om att du glömde slå om till "Sverker mode off". Kan bli pinsamt om du skriver i andra trådar.

Och jag kan vara ett exempel som betalar 30.000 hos bolaget som står till svars så säger de att men klart det är för mkt och sänker min premie till 300 kr / år hel/hel i direktsändning :tungan

Äh nu var jag självgod .. måste ju tänka på sina homeis oxå :fyllisar

KillerB skrev:
Har reagerat över det också. men nu är ju Sverker den största kommunisten i världshistorien så jag vet inte om det passar hans program. Men det är ju värt ett försök..... :tummenupp

Japps.... alla som står på konsumenternas sida är kommunister!!

:rolleyes:

Skäggis skrev:
Vill bara påminna dej om att du glömde slå om till "Sverker mode off". Kan bli pinsamt om du skriver i andra trådar.
Så du menar att att att jag skulle förbli i Sverker mode är det så är det så...

Nja.... Vet inte om nyttan med Sverker vore något att satsa på!

Men det vore bra kul om någon klonade Sverker och lät de båda Sverkers möta varandra i en diskussion om samma fråga - fast med motsatta ståndpunkter.... Och efter ca 20 minuters mothugg och avbrutna meningar även utrusta dem med spikpåkar...

Det skulle jag gladeligen betala 95:- på Biopalatset för att se!!

:tungan

Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back