Sveriges Television sänder STCC 2006

GSXR1100R skrev:
Det blir en MC klass om Svemo & Veidec samarbetar/enas och det tror jag att dom gör, om det blir 600 eller 1000 vet förmodligen ingen ännu men huvudsaken är väl att det blir en MC klass i STCC.
Jag tycker det är mycket viktigare att Veidec blir nöjda än att jag själv blir nöjd. :) Man får sätta sina personliga preferenser (500 2-takt) åt sidan en sån här gång.

Last edited:
GSXR1100R skrev:
Det blir en MC klass om Svemo & Veidec samarbetar/enas och det tror jag att dom gör, om det blir 600 eller 1000 vet förmodligen ingen ännu men huvudsaken är väl att det blir en MC klass i STCC.
Absolut!

Det viktigaste just nu är att det blir en klass och att den visas i SVT.
Sen om det är 600 eller 1000 spelar ingen roll.

Vore kul att sponsra någon av förarna :tungan

Goodstuff skrev:
Det hade varit något det. :hihi
Men jag håller med, det är ju bra om förarna är nöjda också annars får man inte så bra startfält.
Säger man att det ska sändas i SVT så kör de nog vad som helst :hihi

Neutral skrev:
Precis, att fylla startfälten borde inte vara något problem.

Kan nog hitta på att bli dyrare att köra STCC nästa år med då :3freak

om man ser till anmälnings avgifter o sånt

Edit Stavning

Last edited:
Don Quixote skrev:
Oavsett vad det är hoppas jag att vi slipper betala det!
Hmmm, om jag vore STCC direktör så skulle jag (kunna) tänka såhär:
Ok, jag ger de här mc-snubbarna en riktigt bra möjlighet att exponera sig i SVT, de får en suveränt bra grej att locka egna sponsorer med och jag kan därför höja anmälningsavgifterna ordentligt! 10000 kr/race kanske? Tjoho vad jag är bra! :D

någon borde väl kunna utföra lite lobbying mot Thorén och SVT... de visar ju Rallycros i SVT24... så varför inte en klass i Race och SM i SVT24 (som ngn skrev)... någon person här på forumet borde väl känna Thorén och lobba lite åt det hållet, mc har ju fått lite medvind i media tack vare Filip Backlund... detta är något att spinna vidare på, framförallt om Filip tävlar i Sverige nästa säsong... hoppas att någon har det rätta kontaknätet och rätta inställning till att ta tillvara på denna chansen att lyfta intresset för RR...

tack för ordet... :)

Ett tips för att få SM i superbike, 250 o 125 i SVT24 är att kanske med fina ord berätta varför ni vill se Roadracing just i SVT24. Berätta hur bra de där, för det är dom OM de tar första steget och ser till att Roadracing sänds så det blir en sport som fler kommer känna till och vilja se / besöka.

http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=11954
(en bit ner finns ett formulär för att lämna synpunkter och önskningar)

Torkel skrev:
Hmmm, om jag vore STCC direktör så skulle jag (kunna) tänka såhär:
Ok, jag ger de här mc-snubbarna en riktigt bra möjlighet att exponera sig i SVT, de får en suveränt bra grej att locka egna sponsorer med och jag kan därför höja anmälningsavgifterna ordentligt! 10000 kr/race kanske? Tjoho vad jag är bra! :D

Mitt enkla försök till skämt gick alltså över huvud taget inte hem... jeje...

Webspy skrev:
Beror ju på om MC blir en huvudklass. men du lär inte bli besviken på själva arrangemanget runt tävlingarna. Fungerar klart klanderfritt !

edit: Det enda som iofs var bra.... men ändå sög var att MC alltid körde först på morgonen...... man fick gå upp tidigare på helgerna när man var på race än när man skulle till jobbet på vardagarna !

Fördelen med att alltid vara först på morgonen samt först efter lunch var att banorna alltid var nysopade. Bilar har ju en förmåga att sprida både gummi o grus samt en del annat omkring sig !

Det finns inte nån som hjälpt mig så mycket som denna karl i år, men att han ska ha varit uppe med tuppen, det köper jag inte :tungan

Mr Vader skrev:
någon borde väl kunna utföra lite lobbying mot Thorén och SVT... de visar ju Rallycros i SVT24... så varför inte en klass i Race och SM i SVT24 (som ngn skrev)... någon person här på forumet borde väl känna Thorén och lobba lite åt det hållet, mc har ju fått lite medvind i media tack vare Filip Backlund... detta är något att spinna vidare på, framförallt om Filip tävlar i Sverige nästa säsong... hoppas att någon har det rätta kontaknätet och rätta inställning till att ta tillvara på denna chansen att lyfta intresset för RR...

tack för ordet... :)

Vi får hoppas på Filips bästa vad som än händer med honom i framtiden. Enligt IB så finns det öppningar http://www.ib.se/artikel.php?ID=1330

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing