Sveriges starkaste tjuvar?

Fraden

Snart i någon skog nära dig!
Gick med
14 Feb 2006
Hoj
Yamaha MT-07 -23
Läste i lokaltidningen:
"Två dieseltjuvar har avslöjats i Karlskoga.

Bränslet slangades från en lastbil i Linnebäck, Karlskoga. Polisen kunde följa spåren i snön, och upptäckte två personer som bar på dunkar med 150 liter diesel.
Det här hände vid tiotiden i morse."

150l dieseldunkar vore inte helt fel att kunna bära :D

Länk:
http://karlskoga-kuriren.se/nyheter/karlskoga/1.692554-avslojades-med-150-liter-diesel

Så finns det några andra tjuvar i Sverige som är starkare än dessa två i Karlskoga? Upp med länkar:tummenupp

Läs om, läs rätt. :) Totala mängden var 150 liter, fördelat på flera dunkar.

Läs om, läs rätt. :) Totala mängden var 150 liter, fördelat på flera dunkar.

Det fattar jag också, men dom skriver ju konstigt.
Var ju tänkt att den här tråden skulle få mer konstigt skrivna artikelar från diverse tidningar. Men nää. Förstör allt nöje bara.. :D

Jamen, 75 liter är ju inte så farligt :rolleyes: Va de 25-litersdunkar så är det iaf tre dunkar var å släpa runt på...

Insåg så fort jag skrivit det att det ändå var en hel del, men inte om man jämför med en 150 l dunk! :)

Det fattar jag också, men dom skriver ju konstigt.
Var ju tänkt att den här tråden skulle få mer konstigt skrivna artikelar från diverse tidningar. Men nää. Förstör allt nöje bara.. :D

Om du nu vill att starta en tråd där folk lägger in artiklar från olika samahang så valde du en riktigt usel rubrik.

Säg som det är och svälj stoltheten, det var du som missade vad dom skrev och ingen annan tyckte det var roligt :glömdet

Annars var det ett bra initiativ..

...sen väger inte diesel 1 kg/liter utan lite mindre, densiteten är c:a .82 dvs en 25 litersdunk väger 20,5 kg (plus själva dunken).

:mattias

Säg som det är och svälj stoltheten, det var du som missade vad dom skrev och ingen annan tyckte det var roligt :glömdet

Nix, tänkte efter både en och två gånger innan jag skrev faktiskt.
Är ju en tråd för att utse sveriges starkaste tjuvar ju!
Samt att man kan ju tolka texten lite hursomhelst också?

Finns ju massa andra skräptrådar här på SH, så vad gör en till i mängden:D

Aaaaah.... Vilka minnen! Gjorde lumpen på Ing3 som Bandtraktor-chaffis. Och det var just så här man fick göra när man skulle tanka järnhästen. Greppa två 20-liters dunkar i varje näve och traska in i skogen. Lagom skoj när Diesel-Doris var ganska hård på drickat... :näsblod

Underskatta aldrig hur stark en balt eller zigenare blir när han har armarna full av stöldgods!

(fördom, javisst, det spar tid att ha fördomar)

Låter som en del av TV3:s vårsatsning, tillsammans med "Ensam fånge söker.." typ.

Aaaaah.... Vilka minnen! Gjorde lumpen på Ing3 som Bandtraktor-chaffis. Och det var just så här man fick göra när man skulle tanka järnhästen. Greppa två 20-liters dunkar i varje näve och traska in i skogen. Lagom skoj när Diesel-Doris var ganska hård på drickat... :näsblod

Diesel-Doris!! Inte hon här på Sh väl?:rolleyes::glömdet Jag har fått för mej att det är annat hon suktar efter.:)

Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025