Sveriges snabbaste tvåtaktare...

ako skrev:
Jo en 250 är det, årsmodell 98
Den som tävla på den första året var Porto.
Mic Lindfors var ägaren innan mig.

Att den var snabb visste jag innan (det var ju därför jag köpte den...) Men nu har jag kollat på mickes loggdata och att den var ca 25 km/h snabbare än min på sviesta kunde jag inte tro. Hondan = 232 km/h, Aprilian = 259 km/h
Det är fett :yoparty

259km/h är jävlar inte dåligt där, speciellt inte med tanke på att Sköld hade 276km/h eller vad det var med sin VM-Ducati.

ako skrev:

Att den var snabb visste jag innan (det var ju därför jag köpte den...) Men nu har jag kollat på mickes loggdata och att den var ca 25 km/h snabbare än min på sviesta kunde jag inte tro. Hondan = 232 km/h, Aprilian = 259 km/h

Sen sitter det väl en del nyare saker i motorn?

coolt.. :tummenupp gasningshandtaget är av samma märke som det som sitter på min minimoto.. bra grejor, alltså (typ, det enda som inte pajjat än så länge) :D

ako skrev:

Kul lilla bubben att nya monstret är hemma. Ska du knåpa nåt på den i helgen så man får komma förbi och förstöra... menar kika lite....

Kanske lufta CRn redan imororn på lilla crossbanan i norra bro så den kan repareras till isen lagt sig :7peta

Nyteknik skrev:
Dyrt och/eller lång lev.tid på reservdelar?

Vad jag hört är slitdelar inte dyrare än till andra märken. Ska du däremot ha en cylinder, tändbox, vev eller liknande så får du pantsätta din själ.....

Ojojoj... Kul med aprilia... Men kanske inte den. Hoppas den håller, tyvärr tror jag inte det. Kanske även för gammalt chassie.. Trögstyrt. Finns det inga bättre till salu?

oFFkeFF skrev:
Sen sitter det väl en del nyare saker i motorn?

ako skrev:

Dohoo... Det är ju nästan imponerande.

racern_1 skrev:
Nyare, drifsäkrare och bättre chassie för troligtvis samma peng, för en Aprilia är väl inte helt billig, eller? Men när den går är den säkert snabbast...

Haha, säg den prototypräser som är "driftsäker".
Och ja, Aprilia är säkert dyra.
Det lukar flamebait lång väg här.

Med tanke på hur fort Ako körde med sin Honda RS från 96 så lär det inte gå långsammare med den där. Tror chassiet är överlägset den hojen, om det är det bästa chassiet på marknaden vet jag inte.

Fett krüm hoj i varje fall!

racern_1 skrev:
Nyare, drifsäkrare och bättre chassie för troligtvis samma peng, för en Aprilia är väl inte helt billig, eller? Men när den går är den säkert snabbast...

Visst hade man fått en nyare Honda för samma pengar. Men hur är det relevant i sammanhanget?

racern_1 skrev:

Skulle RSV250 ha dåligt chassi eller? :va

Driftsäkrare finns det alldeles säkert, men jag tror de flesta snabba racerförare(som ako) prioriterar fart.

Det är nog Sveriges snabbaste och mest exklusiva 250-racer, dina kommentarer känns både lumpna och luktar okunnighet. Är det snällt att skriva "finns det inga bättre till salu" till en kille som visar upp sin nyinköpta racer tycker du?

E 22... Har läst lite här på forumet och vissa inlägg är bara för bra, därför joinade jag igår... E22 är :kocko

Ber om ursäkt om jag trampat på någons tår ang. min föregående inlägg. Aprilian är säkert en fin hoj men mycket krom, men frågan är om man kan komma någon vart med bara effekt. Det är trots allt en 98:a, och något måste ju ha hänt på 6 år, tror jag i alla fall.
Varför sålde den föregående ägaren den ifall den är bäst i sverige?

Chris Ash skrev:
Skulle RSV250 ha dåligt chassi eller? :va

Driftsäkrare finns det alldeles säkert, men jag tror de flesta snabba racerförare(som ako) prioriterar fart.

Det är nog Sveriges snabbaste och mest exklusiva 250-racer, dina kommentarer känns både lumpna och luktar okunnighet. Är det snällt att skriva "finns det inga bättre till salu" till en kille som visar upp sin nyinköpta racer tycker du?

*/ ?>
Nyheter
Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa