Sveriges polis-vad pysslar de med? Egentligen?

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
Gixxer 750 K8
inte nog med att de lägger resurserna på fel 'brott' (jaga moppefuckon), dessutom vet de inte hur de ska använda resurserna (titta på helikoptrar) och nu detta:

http://www.kvp.se/nyheter/1.1731152/polisen-salde-hastar-till-pernilla-olagligt

http://www.kvp.se/nyheter/1.1731154/ansvariga-skyller-pa-varandra

har hela den yrkeskåren, gått och blivit ett gäng jönsar på riktigt? eller knarkar de loss ordentligt på det de tar i beslag och försöker med det ena och det andra, som ett slags practical joke?

Jaga moppefuckon = polisens jobb. Så vad har det med saken att göra?

Men resten, sure, inte så bra hanterat men att döma ut hela den arbetskåren pga det är väl ändå lite väl magstarkt.

Jaga moppefuckon = polisens jobb. Så vad har det med saken att göra?

Men resten, sure, inte så bra hanterat men att döma ut hela den arbetskåren pga det är väl ändå lite väl magstarkt.

jag anser inte att jaga moppefuckon är prio #1.

joo, jag kan faktiskt döma ut hela den yrkesgruppen om jag nu anser att de inte gör sitt jobb, framförallt den snedvridna resurshantering de verkar syssla med sedan en bra tid. jag anser också att de börjar agera som vv (dvs vägverket) och sakna riktiga visioner samt förankring i verkligheten. det är för mycket fina ord som kommer ur munnen på de som sitter på höga hästar hos den myndigheten, mest för att det har blivit politik över just den myndigheten. det handlar mer och mer om att bedriva verksamheten som vilket ab som helst, iom detta sjunker också kvalitén samt just fokus på den egentliga verksamheten.

Jag håller helt med angående ledningen och dess prioriteringar... men jag tycker fortfarande det inte är rätt att dra in t.ex. jagandet av trimmade moppar i det hela då det tillhör det daggliga arbetet. Vi kan inte ha poliser som skiter i vissa brott bara för att invänta att något större skall hända.

Men mig veterligen så är det många poliser som också är trötta på polisledningens prioriteringar och arbetssätt.

Så anmäla polismyndigheten samt länsstyrelsen för häleri. Låter som en open shut case tycker jag om de inte är villiga att hjälpa köparna.

När jag arbetade som polis så jagade vi många moppefuckon, de var det vi prioriterade och förbannat kul var det. Men jag fick sluta vara polis när polisen kom och påpeka att vi "låtsas poliser" som dom så fint kallade oss, fick ta och plocka bort sirener och blixljus från våran "låtsas-polisbil" och att om dom skulle se oss i uttryckning live så skulle vi åka dit ordentligt. Så det är klart dom måste jaga fuckon nu när inte jag får göra det längre.

Vi kan inte ha poliser som skiter i vissa brott bara för att invänta att något större skall hända.

Fast med handen på hjärtat, hur länge behöver dom vänta? Ge mig en bricka & en phet puffra så ska jag ta en sväng i Västerort och gripa minst 5 pers på en kväll, som just då gör något så grovt att det borde ge fängelse. Eller varför inte bara hänga lite inne i City en Fre.kväll och gripa alla langare?

Fast med handen på hjärtat, hur länge behöver dom vänta? Ge mig en bricka & en phet puffra så ska jag ta en sväng i Västerort och gripa minst 5 pers på en kväll, som just då gör något så grovt att det borde ge fängelse. Eller varför inte bara hänga lite inne i City en Fre.kväll och gripa alla langare?

För polisfacket anser att de kan bli skadade om de jagar riktiga kriminella.

Vore inte var och varannan person en komplett idiot fanns inte problemet.

Men jag tycker att alla är idioter som inte tycker som jag och prioriterar mina angelägenheter, hela världen snurrar kring mig och mina behov .. ok?!

Ja, då är det synd om langarna .. de blev kränkta.

Last edited:

Du menar som gamla "hederliga" Norrmalmspikén...

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg