Sveriges bästa Roadracing-förare?

Sveroges just nu bästa Roadracing-förare?

• Antal röstningar
    0

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Vem anser du vara Sveriges just nu bästa aktiva Roadracing-förare?
Motivera gärna varför också.

Rösta i pollen också, den tog tid att göra och då stavade jag ändå fel på Sveriges...

Idag tycker jag att 2st 44or i 2olika klasser är värda den utnämningen.

De har båda internationell potential och visar vem som bestämmer när de väl är på hemmaplan.

Stiegfelt :yoparty Han kan han också! :hihi

Morgondagen:
F.Backlund

EDIT FÖR GUSTAV.0

Last edited:
Johan Stigefelt tycker jag visar om och om igen att han är Sveriges bästa RR förare och kommer att fortsätta så.

//Cel

Efter att ha sett Jimmy Lindström i regnet på Anderstorp o i Linköping så lägger jag mitt tryck på honom :tummenupp

Att Johan driver sitt team o kör såpass bra på den höga nivå är ju såklart svårt att komma runt, båda gör ett mkt bra jobb :)

Svårt.... Men jag tror att Jimmy skulle slå stiggy på fingrarna om dom körde i samma klass (WSS).

På hemmaplan äger iaf Jimmy.

Webspy skrev:
2228118 Svårt.... Men jag tror att Jimmy skulle slå stiggy på fingrarna om dom körde i samma klass (WSS).

På hemmaplan äger iaf Jimmy.
Stigefelts resultat i WSS är ju bättre än de Jimmy presterat, förvisso under olika år och med olika förutsättningar.

Last edited:
Gustav O skrev:
2228126 Stigefelts resultat i WSS är ju bättre än de Jimmy presterat, förvisso under olika år och med olika förutsättningar.

Precis

Sätt dom i samma team på likvärdigt material så tror jag att även R. Harms får däng.

Hoppas Jimmy hittar ut i världen nästa år på vettigt material.

Den enda som kan stoppa honom i år är han själv om han får för sig att skada sig. I NSB är han i en helt egen klass.

Webspy skrev:
2228173 Precis

Sätt dom i samma team på likvärdigt material så tror jag att även R. Harms får däng.

Den enda som kan stoppa honom i år är han själv om han får för sig att skada sig. I NSB är han i en helt egen klass.

Stiggy och Jimmy har kört i samma klass hemma i sverige ett år, iofs 250, då
körde Johan ifrån Jimmy.
Man kan även jämföra med Kai-Börre, som också körde ifrån Jimmy över en säsong.
På 600 med liknande cyklar tror jag iofs det skulle kunna bli ganska jämnt, men över en säsong, tror jag fortfarande Johan kör fortare.

Harms får icke däng av Jimmy, no way om man säger så..

Vem som är sveriges snabbaste just nu, det är Johan.
Fredde därefter, och jag tror att Fredde är den som skulle kunna åka fortare om han bara fick köra. Jimmy absolut inte långt efter, nån hundradel typ..

Last edited:
Det är väldigt svårt att välja men jag gick på Fredde W.
Stigefelt är den som kör snabbast och i bästa serien men jag tror att Fredde har den högsta möjliga nivån av de här förarna, men det är hårt och svårt val.

Skulel vara kul att se Miinin på P1 Yamahan i NSB åtminstone ett race för Jimmy behöver lite konkurrens. :)

Webspy skrev:
2228173 Precis

Möjligt att Jimmy skulle slå Johan stundtals men över en hel säsong tror jag inte det, faktsikt. Robbin Harms har höjt sin körning ytterligare en nivå och han är snabbare än Jimmy, och andra svenska förare.

Man kan svara på frågan med olika motiv, men det enda rimliga är ju att jämföra meriter och då står Stigefelt i särklass. Han har kört snabbare än både Porto och Rolfo. Säger inte det allt?

Stigefelt är sveriges snabbaste förare.

Jimmy dominerar SBK som inte har några toppnamn kvar i serien iår. Skulle säga att Veidec är tuffare och jag sätter Nilsson och Papunen högre än Jimmy.

Kan för lite om 2-takts killarna, men Cajback eller Milanovic är nog de som har högst framtidspotential även om Watz är den som är snabbast just nu.

Jörgen #31 skrev:
2228707 Watz heter kungen..

/Jörgen
Hur jämför man egentligen Watz med Lindström eller Miinin?

:confused:

Edit: Eftersom både Watz och Stigefelt är mest kända som 250-förare borde det vara lätt att kora Stigefelt till den snabbare av de två; bara att se till hans meriter.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT