Sverigekuppen i Supermotard..

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke och Nikon
I helgen så var ju första deltävlingen i Sverigekuppen i Supermotard. Det stod att det var "priser enl. sverigekuppen" eller vad det stod. Dessutom såg jag att de räknades poäng etc. Men vad innebär det? Vilka tävingar ingår i sverigekuppen etc?

Jag tycker det skulle vara kul fall det kom någon liten "ploj-cup" eller liknande där förare som hade fått SM poäng eller "sverigecup:s" poäng var bannade... så vi rookies hade några att tävla mot ;).. eller att det var som i tranås med A-B och C final. Det är i mina ögon 1000 ggr roligare än en stege eller liknande.

- Johan

Typ som i SuperTT när man har vunnit en Rookie tävling så är det slut kört där. Så man kan utvecklas med mer jämbördiga förare och slipper koncentrera sig på att bli varvad hela tiden i början.

För mig är det hugget som stucket. Blir lika mycket/lite körning i vilket fall ;). Dessutom tycker jag det är mer rättvist med tidskval. De som är snabba kan lägga några snabba varv. Man kan lixom inte "vurpa bort sig".. i kvalet.. eller om bågen strular eller ngt... Fast det e ju bara vad jag tycker...

mr_rockster skrev:
För mig är det hugget som stucket. Blir lika mycket/lite körning i vilket fall ;). Dessutom tycker jag det är mer rättvist med tidskval. De som är snabba kan lägga några snabba varv. Man kan lixom inte "vurpa bort sig".. i kvalet.. eller om bågen strular eller ngt... Fast det e ju bara vad jag tycker...

Man kan ju köra tidskval om vilken startordning man ska ha i kvalheaten. Tror det funkar så i SM.

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back