Sverigedemokraterna.....

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Fördröjningen kan vara en effekt av livesändningssystem som ger några sekunders fördröjning för att kunna hantera saker som händer live.
 

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Fördröjningen kan vara en effekt av livesändningssystem som ger några sekunders fördröjning för att kunna hantera saker som händer live.
Har sett en teknisk förklaring nån gång (som jag har glömt). Troligaste förklaringen skulle jag tro är latens i signalbehandling och komprimering som är optimerade för hög kvalitet i TV, medan den för videokonferens är optimerad för låg latens.

Sen finns det förstås varianten som bl.a. Ryssland använt sig av, för att kunna dölja saker som sker i direktsändning.
 
Last edited:

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Har sett en teknisk förklaring nån gång (som jag har glömt). Troligaste förklaringen skulle jag tro är latens i signalbehandling och komprimering som är optimerade för hög kvalitet i TV, medan den för videokonferens är optimerad för låg latens.

Sen finns det förstås varianten som bl.a. Ryssland använt sig av, för att kunna dölja saker som sker i direktsändning.
I princip alla produktioner som har livesändning har fördröjning på några sekunder för att kunna välja kameravinkel och sånt där.
 

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
I princip alla produktioner som har livesändning har fördröjning på några sekunder för att kunna välja kameravinkel och sånt där.
Jo, det är jag med på. Tänkte att vid nyhetssändningar borde man vilja dra ner den ”egenvalda” fördröjningen till ett minimum för att just inte få problem med synk vid intervjuer via länk.
 

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
– Det är inte ofta man ser en så här tydlig reaktion, säger Torbjörn Sjöström, vd på Novus och konstaterar att ovanligt få svarat ”vet ej”.

Samtidigt tycker bara sju procent att det är mycket positivt, eller ganska positivt att SD har anonyma konton. I praktiken är det SD:s kärnväljare som ser positivt på SD:s agerande, enligt Torbjörn Sjöström.


IMG_1993.jpeg
 

sportbilsentusi

Obotlig bil/MC/klock och musik/HIFI-nörd
Gick med
14 Oct 2015
Ort
Göteborg
Hoj
Honda CB1000RA, LeoVince, decat -09
Vill man jobba så finns det jobb!!
Ja, men det förutsätter att man sköter sig, tex kommer i tid, levererar och anpassar sig till normer och regler. Tar skitjobben o jobbar upp sig efterhand.
Viss grupper kräver utan att först leverera, där har vi problemet
 

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Tycker Balis och Lindgrens analys av trollhistorien var bland de mest rimliga:

De diskuterar flera olika perspektiv, men något jag särskilt noterade var hur de tog upp frågan om hur det påverkar demokratin och tilliten mellan människor i vidare bemärkelse.

Tillit mellan människor och till grundläggande samhällsinstitutioner är en grundförutsättning inte bara för demokratin utan också för att vi skall kunna ha välfungerande moderna samhällen där det går att handla och samarbeta med varandra. Denna tillit har eroderat inte bara i Sverige, utan i många andra västländer och även om det finns många olika förklaringar till det går det inte att blunda för att agerandet från politiker, media och etablissemang i t ex invandringsfrågan lagt grunden för detta, dvs precis det missnöje som SD och liknande partier bygger sin existens på.

Men den relevanta fråga som ställs i God Ton är om det faktum att vi redan har problem med bristande tillit legitimerar att man själv fortsätter att bidra till det för att vinna politisk framgång. Det gäller SD:s ”krishantering” där de ger sken av att det är i princip hela samhället som är emot dem, men det gäller också flera partiers reaktion där det talas om div förbud samtidigt som de ignorerar sitt eget ansvar för hur de förgiftar samhällsdebatten.

Istället för att fastna i hycklande fördömanden, skitkastning och semantiska resonemang om påverkansoperationer, trollfsbriker och anonyma konton borde partierna rannsaka sig själva och ställa frågan vad de själva kan göra för att människor skall få mer tillit till inte bara dem själva som politiker utan också till grundläggande samhällsinstitutioner och till varandra.
 

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Verkar ha gett rätt dramatiskt negativa effekter på förtroendet ändå. Fast min gissning är att det inte spelar så stor roll för SD - just nu. För tillfället ligger allt fokus på att få sina egna väljare till valurnorna, snarare än att locka över nya väljare. Skulle inte bli förvånad om vi om bara ett par veckor, när valet är över, kommer se en mer försonande ton och att man börjar arbeta mer aktivt för att återställa förtroendet.

Den numera vedertagna bilden att allt rinner av Jimmie Åkesson tycks inte gälla den här gången. För förtroendet för SD-ledaren minskar med hela sju procentenheter i mätningen, från 29 till 22 procent.

Det gör att Jimmie Åkesson får sina lägsta förtroendesiffror på åtta år, sedan maj 2016.

Det som förklarar det kraftiga tappet för Jimmie Åkesson är inte vänsterväljare. Där är stödet för honom redan obefintligt. Utan det är bland väljarna hos de tre regeringspartierna, M, KD och L som den stora nedgången för Åkesson sker.

Bland moderater är raset dramatiskt. I förra mätningen, i februari i år, hade 38 procent av Moderaternas väljare förtroende för Jimmie Åkesson. I dag är den siffran 26 procent, ett tapp på hela tolv procentenheter.

Värt att notera är att moderata väljare i dag har lika stort förtroende för S-ledaren Magdalena Andersson som de har för Jimmie Åkesson.

Det enda positiva för Jimmie Åkesson i mätningen är att han har ett fortsatt mycket högt förtroende bland sina egna väljare.


 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Verkar ha gett rätt dramatiskt negativa effekter på förtroendet ändå. Fast min gissning är att det inte spelar så stor roll för SD - just nu. För tillfället ligger allt fokus på att få sina egna väljare till valurnorna, snarare än att locka över nya väljare. Skulle inte bli förvånad om vi om bara ett par veckor, när valet är över, kommer se en mer försonande ton och att man börjar arbeta mer aktivt för att återställa förtroendet.












Inte helt svårt att förstå att det skulle bli såna konsekvenser och det var väl skälet till att man absolut inte ville att det skulle komma ut.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Har ni lyssnat på Wallerstein hos Kvartal?

Är nog bra för alla som är intresserade.
 

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Kul!
Hoppas det gav dig en mer nyanserad bild än via TV4/S filtret.

🙂♥️
Kvartal brukar för det mesta leverera, så även denna gången. TV4 är nog den kanal jag tittat på minst för att bilda mig en uppfattning om "troll-gate". Lyssnade även på Wallerstein i God Ton och där tyckte jag han fick ännu tuffare frågor än i Kvartal.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Kvartal brukar för det mesta leverera, så även denna gången. TV4 är nog den kanal jag tittat på minst för att bilda mig en uppfattning om "troll-gate". Lyssnade även på Wallerstein i God Ton och där tyckte jag han fick ännu tuffare frågor än i Kvartal.
Skötte han sig lika fläckfritt där?
 

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Skötte han sig lika fläckfritt där?
Huruvida han skötte det fläckfritt i någon av intervjuerna ligger nog i betraktarens öga, men skulle tro att SD är hyfsat nöjda med hans insats. Sen var det ju två väldigt olika typer av intervjuer. Bali/Lindgren försökte leka skjutjärnsjournalister och han fick nog svettas lite mer där, medan kvartalintervjun var mer som ett porträtt, där en stor del handlade om hans karriär.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Här - ta lite shut the fuck up, det kommer göra dig gott.

😅

 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Huruvida han skötte det fläckfritt i någon av intervjuerna ligger nog i betraktarens öga, men skulle tro att SD är hyfsat nöjda med hans insats. Sen var det ju två väldigt olika typer av intervjuer. Bali/Lindgren försökte leka skjutjärnsjournalister och han fick nog svettas lite mer där, medan kvartalintervjun var mer som ett porträtt, där en stor del handlade om hans karriär.
Jaha, jag trodde Hanif och den andra mest satt och grabbsnackade. Så var det när jag lyssnade på dem.

Får väl se när han kommer till Sista Måltiden då, säkert innan helgen.

Men vad skarp och duktig han är, tycker du inte?
 

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Jaha, jag trodde Hanif och den andra mest satt och grabbsnackade. Så var det när jag lyssnade på dem.

Får väl se när han kommer till Sista Måltiden då, säkert innan helgen.

Men vad skarp och duktig han är, tycker du inte?
Typisk PR-människa som jag generellt har svårt för, vare sig de jobbar för något parti eller ett företag, men förefaller slipad och är säkert kompetent utifrån hur man bedömer det i de kretsarna.

Sen vet jag inte om någon av intervjuerna förändrade speciellt mycket ang. förtroendefrågan gentemot regeringspartierna och deras väljare.

Han har redan varit med i sista måltiden.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Verkar ha gett rätt dramatiskt negativa effekter på förtroendet ändå. Fast min gissning är att det inte spelar så stor roll för SD - just nu. För tillfället ligger allt fokus på att få sina egna väljare till valurnorna, snarare än att locka över nya väljare. Skulle inte bli förvånad om vi om bara ett par veckor, när valet är över, kommer se en mer försonande ton och att man börjar arbeta mer aktivt för att återställa förtroendet.












Hur som helst så minskar M och SD ökar nu, Ekot i morse

Så all in all, good. Tack TV4.
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top