Sverige visar ännu en gång hur sjuka lagar vi har !!!

miicke

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
kawasaki zx7r -99
Har svårt att lista ut någon vettig rubrik till denna artikel... jag tycker bara det är allmänt sjukt!

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,580190,00.html

Alltså bara se på denna länk, det gör mig så enormt förbannad att en åklagare bara tänker tanken på att ta upp detta fallet?
Dem har ju knappt tid för att reda ut misshandel och sådant, då är en sån här grej viktigare?
Jag säger bara, den åklagaren måste ju vara sjuk i huvudet... har han inget hjärta så han själv kan lista ut att attackerar en sån ens hund så försöker man lösa det...
Paret springer fram och försöker dra loss rovdjuret men de håller endå kvar och river (=ATTACKERAR) frun också... gör han inte rätt till 110% som försöker få död på rovdjuret på snabbaste sättet?

Last edited:
Det är väl för att få ett domslut i sånna här frågor som ju inte är helt utredda hur de ska behandlas skulle jag tro.

Liknade den snubben som sköt en varg på Gräsö.

vad har han gjort för fel? jag förstår inte, men det kan vara för att jag är full

Poacher skrev:
Det är väl för att få ett domslut i sånna här frågor som ju inte är helt utredda hur de ska behandlas skulle jag tro.

Det kan jag helt klart tänka mig.. Men det är just sånt här som gör samhället så fruktansvärt dåligt! kandem inte lägga all sånhär energi till att lösa andra grövre brott än sådant här?. Jag vet ju inte helt säkert, men det finns ju säkerligen tusentals andra brott som dem har i pappershögen som är väldigt väldigt värre än detta att reda ut.
Att dem inte kan ha lite hjärta att tänka ut att han gör ganska så mycket rätt i att avliva den så snabbt som möjligt när den nästan dödar hunden och sen attackerar frun också.

jag tror iofs att det är lite saltat av tidningen. de kan attakera hundar o så.
Men de vill få det till att det är blodtörstiga människomördare.
Jag har lodjur i trakten mig gr de då inget, men jag vet att de har tagit hundar ibland.

Jag tror inte han får nåt straff i slutändan iaf.

mannen har då inte gjort något fel med största säkerhet iallafall. det står jag för, men klart att han ska åttalas. Ifall det finns misstanke för brott så ska det redas upp

Jag tycker inte att han gjort nått fel...
Skulle en hund gå mot min hund skulle jag nog kunna döda den utan att känna någon som hels ångest...

Poacher skrev:
jag tror iofs att det är lite saltat av tidningen. de kan attakera hundar o så.
Men de vill få det till att det är blodtörstiga människomördare.
Jag har lodjur i trakten mig gr de då inget, men jag vet att de har tagit hundar ibland.

Jag tror inte han får nåt straff i slutändan iaf.

Nejdå det tror jag heller inte, grejen som gör mig frustrerad är att dem lägger tid på sådant när det finns viktigare saker.

dax o sova nu.. får svara på ditt svar imorgon ifall du tänker svara, gonatt!

honkiie skrev:
mannen har då inte gjort något fel med största säkerhet iallafall. det står jag för, men klart att han ska åttalas. Ifall det finns misstanke för brott så ska det redas upp

Aboslut, men kommer polisen till platsen och hunden är skadad runt halsen och frun har rivmärken så är väll sannolikheten att det är loddjuret som har attackerat dem och mannan har gjort de rätta.

Eller du vill ha det till att frun har betit hunden runt halsen och hunden har då revit frun... hehe (Jag bara skojar med dig!!!... du vet, tråkig trötterhumor :rolleyes: )

Quaya skrev:
Aboslut, men kommer polisen till platsen och hunden är skadad runt halsen och frun har rivmärken så är väll sannolikheten att det är loddjuret som har attackerat dem och mannan har gjort de rätta.
Lagen gillar inte sannolikhet, lagen vill veta, alltså utreds målet. Hur korkat det nu än kan verka.
Allt är inte vad det ser ut att vara speciellt inte om du inte var närvarande när det hände.

:)

Quaya skrev:
Nejdå det tror jag heller inte, grejen som gör mig frustrerad är att dem lägger tid på sådant när det finns viktigare saker.
Tänk på att den här gången ringde gärningsmannen faktiskt upp Polisen och anmälde sig själv. Varför skall då åklagaren inte driva det vidare?

Jag vet inte om nödvärn är rätt ord för det snubben gjorde men det finns ju iaf förmildrande omständigheter för det han gjorde.

Klart som fan det är jaktbrott om man knackar ihjäl ett lodjur. Att det eventuellt finns förmildrande omständigheter i detta fall är en annan sak.

Nyheter
Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D

H-D presenterar nya Deadwoo...

Sommarauktion hos Antiqueweb

Svenska Antiqueweb avslutar...

HJC stärker kundrelationen

Pressrelease från HJC Helme...

Sportsterbygge i nästa nummer

I Allt om MC nummer 8 komme...

Dags för gräsgasa hos Hydet

Den 1 augusti kör Hydet MC ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats