Sverige - Kanada

Hur slutar matchen?

• Antal röstningar
    0
Bra match, synd att de inte lyckades hålla ihop försvaret som man hade önskat. Strålman är klart matchens bästa lirare, imponerande att se hans spel idag.

Ni neggopittar kan dra åt fanders. Tre Kronor har gjort ett grymt VM. PunGt.

Och nu ska vi piska isen med finnarna ;)

Ni neggopittar kan dra åt fanders. Tre Kronor har gjort ett grymt VM. PunGt.
Nä...inte är det en grym insats att lira om plats 3-4 i en sport där typ fem lag kan vinna. Betyget godkänt kan de väl få.

Det lär för övrigt bli en sjuhelsikes fartfylld final :)

Last edited:
Tycker de är väl godkända. Att pressa Kanada så som dom gjorde på deras hemmaplan är inte fy skam. Att vi även pressade det andra finallaget så som vi gjorde tycker jag är riktigt starkt. Vi förlorade enbart mot de 2finallagen, förutom skitmatchen mot Schweiz, med detta så nederlagstippade lag inför VM.

Om både Sverige och Finland spelar som de gjorde idag kommer Sverige ta bronset med ~6 måls skillnad. Om Kanada och Ryssland spelar som de gjorde idag vinner Kanada guld med rätt stor marginal.

Men vilken jäkla match. Riktigt kul att se ett så spelskickligt och laddat gäng som Kanada och helt underbart att se en sån kämparinsats av svenskarna. Bästa VM-matchen på många år, rent underhållningsmässigt.

lNi neggopittar kan dra åt fanders. Tre Kronor har gjort ett grymt VM. PunGt.

Och nu ska vi piska isen med finnarna ;)
Såja , tagga ner nu , det kommer mera VM , måste vara hemskt för dig som är så patriotiskt....:tummenupp Ut o kör hoj istället då kanske möter du nån trevlig finne o kan snacka om hockey med honom , men börja INTE tävla med han , du vet ju väl att finnarna är ett strå vassare i motorsport!! Sov gott....

Vad hände med Henke? 5 mål i bak

Vettitusan. Han borde tagit 2-3st av målen iaf om han haft en bra kväll. Enligt han själv blev han trött å törstig :pannkyss

Fin jämnförelse av Lasse Anrell.. :)
Därför är siffrorna lätt skenbara. Svenskarna var nära. Men egentligen var de inte närmare än en 14-årig pojke som får en autograf av Victoria Silvstedt, om ni förstår vad jag menar.

Last edited:
Vettitusan. Han borde tagit 2-3st av målen iaf om han haft en bra kväll. Enligt han själv blev han trött å törstig :pannkyss

Fin jämnförelse av Lasse Anrell.. :)

Lasse Anrell = Jerkoff

Rent spelmässigt tycker jag Sverige skulle ha vunnit, 2-3 st av Canadas mål var pga rent slarv ( tex 3 spelare på plan varav 2 krockar :rolleyes: ) från Sveriges sida/trött målvakt.

Tycker trots allt att svenskarna gjorde fler "spel" mål, om ni fattar vad jag menar.

I slutändan är jag nöjd (så nöjd man nu kan vara när man förlorar) att "vi" inte förlorade med mer än 1 mål. Och som sagt, det var en jäkligt bra mach i sin helhet.

Last edited:
Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...