Sverige idag..

Så att Mahir skjuter, är det högerterrorism?
Vad är det jag missar...
Det måste väl vara högerterrorism ! För det är ju det skjutandet som pågår i Biskopsgården. Mellan Norra Biskopsgården och Södra Biskopsgården.
Ena sidan måste ju vara HÖGER om den andra sidan är VÄNSTER.
Och söderut på jorden finns ju bara vänster, det är i Norr det det finns Höger.
Med det namnet och utseendet kommer han från NORRA Biskopsgården => Högerterrorist.
 
Last edited:
Såg det här i DN. idag
1778158299671.png
Lägger jag ihop Resultaten för Oppositionen och Regeringen ser det ut så här. Litet Förtroende överväger för samtliga Partiledare Stort - Litet blir Negativa tal för både Oppositionen och Regeringen.
Sämst -204 % för Oppositionen. Men det är ju orättvisst med 5 mot 4. Ta bort Daniel Hellden och då leder Oppositionen med bara -155 % Negativ övervikt mot Regeringen med -164 % Negativ övervikt.
1778158496690.png
Trist Statistik.
 
Brukar skåningar göra så här: :va
1778173931531.png
 
Brukar skåningar göra så här: :va
View attachment 528450
Ni har väl hört den här 1926, nya Fröken är ute på skolans TC. Samtidigt håller Vaktmästaren på och byter latrintunnor. Så Fröken hör plötsligt underifrån: "Ser nya Fröken har kommit till skolan. Jag är Vaktmästare Johansson och hälsar Fröken välkommen till Sörgårdsskolan."
 
Last edited:
Man ska nog inte förakta kvinnors val av skyddsutrustning!
Risken för att komma ivägen för kulor har ju ökat markant sedan den stora invasionen av bidragstagare.......
View attachment 528463
Har implantaten likhet med vanlig vävnad borde dom ju absorbera en del/hela(?) kulans energi. Har för mig att en gevärskula går genom 30 cm grus sedan är det slut och tvärtom skjuter Fi ibland från ett fönster, sikta under fönstret för en AK4 kula går rakt genom väggen.
 
Är Busch enda svenska politiker som inte gör som EU vill ? Jag minns Reinfeldt som utan att blinka gav Merkel en svensk Bankgaranti för Greklands lån när Merkel var på besök.

Busch i EU-bråk: Pausar kabelbygge till Danmark​

EkonomiSverige kommer att pausa bygget av en ny elkabel till Danmark. Orsaken är ett nytt bråk med EU-kommissionen om svenska flaskhalsintäkter.
gp.se
Får se hur länge ???? Busch håller emot ????
 

FEL PÅ VÄRDEGRUNDEN ! ?​

På sistone har ÖB varnat för att Ryssland kan komma att angripa en ö i Östersjön – och det snart. Samtidigt misslyckades svenska trupper med att skydda Gotland mot en fiktiv angripare under Aurora 26.Är det nu man ska bli orolig?– Sitter lugnt i båten, men sjön har blivit hårdare, säger försvarsexperten Peter Mattsson.
 

FEL PÅ VÄRDEGRUNDEN ! ?​

På sistone har ÖB varnat för att Ryssland kan komma att angripa en ö i Östersjön – och det snart. Samtidigt misslyckades svenska trupper med att skydda Gotland mot en fiktiv angripare under Aurora 26.Är det nu man ska bli orolig?– Sitter lugnt i båten, men sjön har blivit hårdare, säger försvarsexperten Peter Mattsson.
Det vore strategiskt dumt av Ryssland att öppna en nu front mot NATO, särskilt när det ser ut som om de har problem att hålla marken de tagit i Ukraina nu.
Det är väl möjligt att de är helt dumma i huvudet, men jag tvekar.

Men om inget annat så skulle det vara en intressant utveckling för Ukraina.

Och det skulle ju hålla Europa ute från ett krig om Taiwan, så om Kina har lovat något fränt in utbyte till Ryssland är det väl en långväga möjlighet.
 

FEL PÅ VÄRDEGRUNDEN ! ?​

På sistone har ÖB varnat för att Ryssland kan komma att angripa en ö i Östersjön – och det snart. Samtidigt misslyckades svenska trupper med att skydda Gotland mot en fiktiv angripare under Aurora 26.Är det nu man ska bli orolig?– Sitter lugnt i båten, men sjön har blivit hårdare, säger försvarsexperten Peter Mattsson.

Helt klart finns det lärdomar att dra från det här, men jag håller med Mattsson, sitt lugnt i båten.

Vi saknar viss förmåga, men den är under uppbyggnad och hela försvarsmakten är medveten om dom nya hoten och behovet av att anpassa sig till dom.
 
Har implantaten likhet med vanlig vävnad borde dom ju absorbera en del/hela(?) kulans energi. Har för mig att en gevärskula går genom 30 cm grus sedan är det slut och tvärtom skjuter Fi ibland från ett fönster, sikta under fönstret för en AK4 kula går rakt genom väggen.
Inte 30cm grus inte. Men en vanlig modern vägg är rätt lite trä idag med lite isolering mellan. En stenvägg o andra sidan…bra skydd
 
Är Busch enda svenska politiker som inte gör som EU vill ? Jag minns Reinfeldt som utan att blinka gav Merkel en svensk Bankgaranti för Greklands lån när Merkel var på besök.

Busch i EU-bråk: Pausar kabelbygge till Danmark​

EkonomiSverige kommer att pausa bygget av en ny elkabel till Danmark. Orsaken är ett nytt bråk med EU-kommissionen om svenska flaskhalsintäkter.
gp.se
Får se hur länge ???? Busch håller emot ????
Bra att någon äntligen säger ifrån när EU förstör energisystemet ännu mer!!
EU ville stjäla svenskarnas trängselavgifter för att ytterligare förstöra sitt elsystem, dubbelkorkat
 
Det vore strategiskt dumt av Ryssland att öppna en nu front mot NATO, särskilt när det ser ut som om de har problem att hålla marken de tagit i Ukraina nu.
Det är väl möjligt att de är helt dumma i huvudet, men jag tvekar..
Jag tror du kan stryka ordet ”möjligt” ;)
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top