Sverige idag..

Ändå väldigt skönt att sjuklövern håller sig från tråden numera, titta på senaste de gjort.

Hoppas de har det riktigt jävligt.

När skall Sverige ställa dem till svars? Momentum nu? 🥕

1000047602.jpg

Jag läste svar på en tweet av Mattias Karlsson och såg att det heter 8-klöver numera.

Lägger det här, det är inte så mycket satir som verklighet !? Eller ?​

Enligt AfS, ja förmodligen.
Varför bildades AfS?
Det är som med kommunister på 70-talet. Man har enstaka frågor där några anser att just en sån är viktigast. Är man då lite korkad förstår man inte att politik är kompromissande och vips bildar man ett nytt parti.

Det är som med kommunister på 70-talet. Man har enstaka frågor där några anser att just en sån är viktigast. Är man då lite korkad förstår man inte att politik är kompromissande och vips bildar man ett nytt parti.
Det var ju inte därför AfS grundades men det kan du ju säkert.

Välkommen till foliehattarnas och kappvändarnas arena…

Var det inte SD som var starkt EU-kritiskt för några veckor sedan…? Nu säger ju ärkefjanten Reimers helt plötsligt att EU är det bästa någonsin…Kommer några radikala att bli kränkta och bilda SDUUEU nu…?

Det var ju inte därför AfS grundades men det kan du ju säkert.
Faktiskt inte. Jag vet inte när de bildades. Det första jag minns är några rövhattar från SD som inte fick vara kvar som gick dit, men om det var starten vet jag inte.
Jag har inte koll på hur BSS blev SD heller.

Faktiskt inte. Jag vet inte när de bildades. Det första jag minns är några rövhattar från SD som inte fick vara kvar som gick dit, men om det var starten vet jag inte.
Jag har inte koll på hur BSS blev SD heller.
Det var en öppen konflikt mellan Kasselstrand, som var SDU ordförande, och SD/Jimmie mfl och på något sätt tvingades de lägga ner hela förbundet var på han och William Skyddsmask Hahne startade AfS. Typ så.

BSS blev aldrig SD, däremot enligt wikipedia:

År 1988 bildades Sverigedemokraterna av tidigare BSS-medlemmar.

Trodde du var samhällskunskapligt välorienterad.

Det var en öppen konflikt mellan Kasselstrand, som var SDU ordförande, och SD/Jimmie mfl och på något sätt tvingades de lägga ner hela förbundet var på han och William Skyddsmask Hahne startade AfS. Typ så.

BSS blev aldrig SD, däremot enligt wikipedia:

År 1988 bildades Sverigedemokraterna av tidigare BSS-medlemmar.

Trodde du var samhällskunskapligt välorienterad.
Ytterkanterna är inte så intressanta.

Om det är typisk svensk nivå på korruption där politiker använder skattekollektivets pengar för att rädda privata kompisar i knipa, varför ska vi då vara rädda för Ryssland ?
1741450583593.png

Men om det inte finns någon el, ja då upphör alla försäljning ! På grund om lagen om "fungerande kassaregister". En företagare sa till mig vid ett elavbrott i NV Skåne att böterna var 4000kr för 1 brottet, 25000kr för 2:a brottet så det var bara slå igen godis, mjölk, tidningar och tobak kiosken när strömmen gick dan innan.​

1741465192068.png

Men om det inte finns någon el, ja då upphör alla försäljning ! På grund om lagen om "fungerande kassaregister". En företagare sa till mig vid ett elavbrott i NV Skåne att böterna var 4000kr för 1 brottet, 25000kr för 2:a brottet så det var bara slå igen godis, mjölk, tidningar och tobak kiosken när strömmen gick dan innan.​

View attachment 511591

Det där är inte sant.

Om kassaregister inte fungerar av någon anledning du inte kan kontrollera som tex strömavbrott så kontaktar man skatteverket och meddelar det så har man rätt att sälja utan kassaregister den tiden.

Du är fortfarande tvungen att erbjuda alla kunder kvitto men det räcker då med ett handskrivet kvitto.

Det där är inte sant.

Om kassaregister inte fungerar av någon anledning du inte kan kontrollera som tex strömavbrott så kontaktar man skatteverket och meddelar det så har man rätt att sälja utan kassaregister den tiden.

Du är fortfarande tvungen att erbjuda alla kunder kvitto men det räcker då med ett handskrivet kvitto.
Räcker det med att skriva ett brev?
Räknar ju med att all kommunikationsutrustning ligger nere vid ett större strömavbrott.

Nyheter
Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Back