L. Mäkinen
Gudomlig sporthojare
Jag har varit där lite då och då genom livet. Mina första tre år i gymnasiet gjordes där.Filipstad är väl värt ett besök om man vill förstå sin samtid.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jag har varit där lite då och då genom livet. Mina första tre år i gymnasiet gjordes där.Filipstad är väl värt ett besök om man vill förstå sin samtid.
Det var ett tag sen, va?Jag har varit där lite då och då genom livet. Mina första tre år i gymnasiet gjordes där.
Snygg humble bragJag har varit där lite då och då genom livet. Mina första tre år i gymnasiet gjordes där.
Den absolut största frågan här är hur vi kan ha haft massinvandring så länge under asylrelaterad flagg men tydligen var det helt lugnt åka hem. Vartenda pass borde återkallas permanent.Varför uppstår diskussionen överhuvudtaget…?
De ”svenskar” som just nu befinner sig i Libanon har uppenbarligen brutit mot UD’s avrådan. En avrådan som kommunicerats ut mycket tydligt, både av media och UD’s egna kanaler. Ändå väljer man att åka till / stanna kvar i Libanon. Då ska man väl för h-vete inte räkna med att någon betald av svenska skattemedel helt magiskt kommer och hämtar ”hem” en så fort det blir lite hett om öronen…?
Ett klassiskt ”skyll yourself dumskalle” scenario…
Ja, det var på 1900-talet.Det var ett tag sen, va?
?Snygg humble brag![]()
Den absolut största frågan här är hur vi kan ha haft massinvandring så länge under asylrelaterad flagg men tydligen var det helt lugnt åka hem. Vartenda pass borde återkallas permanent.
Ja detta är old news sedan åtminstone 90-talet då chilenare som sökte asyl (dvs de var sannolikt vänsterextremister) och sedan åkte hem var sommar.Många i min bekantskapskrets har ifrågasatt detta beteende långt innan Jimpa och Arga Tanten debatterade häromveckan. Som påpekats tidigare i denna tråd - åk till Arlanda en lämplig tid på dygnet och betrakta ”hemlandsturismen”. Den har tamejfan blivit en miljardindustri på bara några år.
Man påstår alltså att ens liv är hotat i hemlandet. Man får asyl, svenskt medborgarskap och slutligen svenskt pass. Helt plötsligt går det hur bra som helst att åka på frekventa semesterresor till hemlandet.
Då är man ju uppenbarligen inte hotad till livet i hemlandet. Då behöver man ju uppenbarligen inte vara svensk medborgare. Således bör det svenska medborgarskapet återkallas ögonaböj.
En annan lag eller regel som bör införas på stört är det här med att strunta i UD’s avrådan. Den som gör detta - oavsett om man är etnisk svensk eller asylturistande inflyttad utomeurope - bör få sitt svenska pass makulerat omedelbart och ingen möjlighet att få ett nytt under de nästa tio åren. Om man struntar i UD’s avrådan så har man ju bevisat att man inte är kompetent nog att inneha ett svenskt pass.
Ja - jag är sjukt jävla less på alla som känner till sina rättigheter kring det svenska medborgarskapet, men inte har en aning om sina skyldigheter…
Han har alltså kört på någon som cyklat på ett övergångsställe. Så det enda brottet som är klarlagt är att pojken cyklade på fel ställe?Här har ni, varsågoda, om två år är det val.
Man frias för dödlig påkörning av pojke
![]()
Här har ni, varsågoda, om två år är det val.
![]()
Bara så jag förstår vad det är jag i såna fall röstar på... Menar du att om det blir en ren SD-regering efter nästa val så kommer de se till att i ett sånt här fall kommer det inte spela någon roll att det saknas bevis för att bilföraren gjort något brottsligt, denne kommer ändå anses skyldig pga. vem denne är?Här har ni, varsågoda, om två år är det val.
![]()
Jag är inte heller riktigt med.Bara så jag förstår vad det är jag i såna fall röstar på... Menar du att om det blir en ren SD-regering efter nästa val så kommer de se till att i ett sånt här fall kommer det inte spela någon roll att det saknas bevis för att bilföraren gjort något brottsligt, denne kommer ändå anses skyldig pga. vem denne är?

Vittnen har uppgett att den gängkriminelle hade kört för fort och mot rött på övergångsstället...... (hur trovärdiga de är vet jag inte, men det var tidiga uppgifter direkt efter olyckan, nån kan ha ändrat sig)Han har alltså kört på någon som cyklat på ett övergångsställe. Så det enda brottet som är klarlagt är att pojken cyklade på fel ställe?
Jag tycker det låter som att den personen borde vara inlåst sen länge med nyckeln bortkastad, men vittnen som hördes direkt efter kan antingen ha känt igen honom och tänkt "nu har vi honom" eller också har de tänkt efter och insett att de nog hade fel eller kanske har fått besök av någon som berättat vad de borde ha sett och inte.Vittnen har uppgett att den gängkriminelle hade kört för fort och mot rött på övergångsstället...... (hur trovärdiga de är vet jag inte, men det var tidiga uppgifter direkt efter olyckan, nån kan ha ändrat sig)
![]()
28-åringen frikänns för vållande till annans död - märsta.nu
Den man som körde på en 11-årig pojke i juni 2023 frikänns från åtal om vållande till annans död.www.marsta.nu
![]()
11-åring dog efter krock – föraren frias
Domen efter dödsolyckan på Valstavägen där en 11-årig pojke på cykel omkom har fallit. Föraren av bilen, en 28-årig man frias.www.mitti.se
Var bara lugn, snart svarar Lugn dig med hur man kan lösa problem du fram till nu uppfattat som oöverstigliga.Bara så jag förstår vad det är jag i såna fall röstar på... Menar du att om det blir en ren SD-regering efter nästa val så kommer de se till att i ett sånt här fall kommer det inte spela någon roll att det saknas bevis för att bilföraren gjort något brottsligt, denne kommer ändå anses skyldig pga. vem denne är?
Vittnen har uppgett att den gängkriminelle hade kört för fort och mot rött på övergångsstället...... (hur trovärdiga de är vet jag inte, men det var tidiga uppgifter direkt efter olyckan, nån kan ha ändrat sig)
![]()
28-åringen frikänns för vållande till annans död - märsta.nu
Den man som körde på en 11-årig pojke i juni 2023 frikänns från åtal om vållande till annans död.www.marsta.nu
![]()
11-åring dog efter krock – föraren frias
Domen efter dödsolyckan på Valstavägen där en 11-årig pojke på cykel omkom har fallit. Föraren av bilen, en 28-årig man frias.www.mitti.se
Rödljuskameror hade ju annars kunnat vara något. De gillar ju kameror, och det är ju faktiskt en sorts kamera som skulle kunna göra lite nytta.Polisen kan inte ens döma dig för fortkörning utan en mätning, ännu mindre räcker det med vittnesmål från en Svensson som knappast är van att bedöma hastigheter.
Beträffande en rödljuskörning däremot så borde det ju räcka med två vittnen för att det ska väga tyngre än vad chauffören säger.
|
|
Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026
20-årige australiensaren Wi... |
|
|
Alltid redo för regn
Håll dig torr på hojen – ny... |
|
|
Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours
Pressrelease från Bridgesto... |
|
|
Publikrekord under World Ducati Week
Ducati slog publikrekord un... |
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |