Sverige idag..

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
View attachment 497701
Men efter bytt inriktning från Miljö till öka Sveriges kriminella befolkning blev det andra bud.
Faaast MP kom aldrig upp i 8% av väljarna i riksdagen, så att tro att de någonsin var särkilt populära är ju att bedra sig själv. De fångade mest bara väljare i innerstäder och vågmästarrollen var en jävla skandal i hur riksdagen representerade folkviljan.
SD har flera gånger större populärt stöd i befolkningen än vad MP någonsin haft, och är potentiellt landets största parti nästa val. Något MP aldrig någonsin varit i närheten av.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Tack SD, livstid under 21 års ålder


Någon som vet vad övriga partier ni röstar på tyckte 1998-2018? 😅
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Tack SD, livstid under 21 års ålder


Någon som vet vad övriga partier ni röstar på tyckte 1998-2018? 😅
Saft och bulle samt en liten kramstund med soc?
 

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Ort
Kungälv
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S
Tack SD, livstid under 21 års ålder


Någon som vet vad övriga partier ni röstar på tyckte 1998-2018? 😅
Men kvinnan som rattsurfade och körde ihjäl en tysk motorcyklist vid ett stillastående vägarbete fick 37.000 i böter o villkorligt. Så mycket är en motorcyklist värd - undrar vad straffet blivit om det varit en vänsteraktivist från "Rädda våtmarkerna" som satt på vägen.....
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Men kvinnan som rattsurfade och körde ihjäl en tysk motorcyklist vid ett stillastående vägarbete fick 37.000 i böter o villkorligt. Så mycket är en motorcyklist värd - undrar vad straffet blivit om det varit en vänsteraktivist från "Rädda våtmarkerna" som satt på vägen.....
Minns du var det stod om det? Svensk media? Galet lågt straff...
 

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Ort
Kungälv
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S
Minns du var det stod om det? Svensk media? Galet lågt straff...
Minns - jajamensan, läste det i dagens SMC-tidning. Nu har förvisso åklagaren överklagat eftersom han anser att ett fängelsestraff på 1,5 år är lämpligare. Får väl se hur det går i hovrätten.
F.ö. så läste jag i senaste MCN att de i UK börjat med kameraavläsning snett uppifrån för att kunna bötfälla rattsurfare - där verkar man se allvarligare på företeelsen än vad vi gör här (men vi har kanske andra problem att prioritera...)
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Minns - jajamensan, läste det i dagens SMC-tidning. Nu har förvisso åklagaren överklagat eftersom han anser att ett fängelsestraff på 1,5 år är lämpligare. Får väl se hur det går i hovrätten.
F.ö. så läste jag i senaste MCN att de i UK börjat med kameraavläsning snett uppifrån för att kunna bötfälla rattsurfare - där verkar man se allvarligare på företeelsen än vad vi gör här (men vi har kanske andra problem att prioritera...)
Apropå rattsurfare, jag sa precis till min tant att straffet för rattsurf borde vara att få framvagns inställning som gör att bilen inte håller kursen utan måste korrigeras hela tiden.
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Ah my bad.

Fråga Mäkinen eller Brooklyn vad de tycker om livstid för unga vuxna.
Om de verkligen sitter för livet ser jag inga problem, men om de kommer ut igen kan de ha blivit buttra och inåtvända så de mest skapar nya problem.
Jag är för övrigt för dödsstraff för mord trots att jag inte är kristen.
 

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Grattis på namnsdagen:
View attachment 497720

Fick bli från ditt partiorgans främsta dyngspridare! :squid
Tycker det blir fel att låta en sosseblaska ensidigt få bestämma vem som skall ha namnsdag. Letar efter ett borgerligt alternativ men hittar inget så då återstår väl den mångkulturella almanackan. Enligt den är dagens namn Hêro, vilket betyder stockros på kurdiska.

 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top