Sverige idag..

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Det kan vi väl lätt ordna med lite nya personnr efter vad man vill identifiera sig som.

Beträffande med eleverna som vill slippa vissa moment så är det ju bara sjukt.
Att inte vilja röra en människa av motsatt kön som läkare, ja det vore fint att få ett folkpartistiskt perspektiv på.

Någon som känner sig manad?

😃
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Ja, och de verkar ju dessutom ha lyckats sno hela deras lager av falukorvar sen förra valrörelsen. Förmodligen passerat bäst före-datum vid det här laget.

View attachment 497446

Blir intressant att se hur det här fortskrider. Skall de nu försöka stjäla några miljöpartister och deras lager av kolbitar?
Vad ska de göra med falukorven - göra p-rulle?
 

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Vad ska de göra med falukorven - göra p-rulle?
Oklart, antar att brainstormingen just nu även innehåller ingredienser som partytält på Stureplan där det delas ut gratis joints.

Kanske kan man därmed röka falukorven i tältet?

 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Hörde detta på radion igår. Och att dom vill att utbildningen ska anpassas efter deras egna åsikter och religiösa värderingar.

Jag tror iofs att jorden är platt, lite vilse i pankakan kanske men det är väl logiskt?
Varför får vi inga folkpartistiska perspektiv?
FolkpartieT?
 

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Ort
Paradiset söder om stan
Hoj
... vilken av dom?
.. och så det också. Jag tror inte man behöver undra alltför länge över vad för dåre som kutar runt och skadar kvinnor. Klippet där var kul, man ser dessvärre inte genom häcken där när polismannen träffar men man hör "bom-bom-bom.. " och ser en hel del rök.

Jag undrar om polisen använder bly eller nåt mildare. Jag kan föreställa mig att det hade gjort ondare med stora tunga plast eller gummikulor. Sen vet jag inte om det egentligen är en fråga ifall man önskar att gärningsmannen överlever, eller inte.
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
.. och så det också. Jag tror inte man behöver undra alltför länge över vad för dåre som kutar runt och skadar kvinnor. Klippet där var kul, man ser dessvärre inte genom häcken där när polismannen träffar men man hör "bom-bom-bom.. " och ser en hel del rök.

Jag undrar om polisen använder bly eller nåt mildare. Jag kan föreställa mig att det hade gjort ondare med stora tunga plast eller gummikulor. Sen vet jag inte om det egentligen är en fråga ifall man önskar att gärningsmannen överlever, eller inte.
De upprepade smällarna innan röken kommer från distraktionshandgranaten (flashbang).
Därefter verkanseld med pistolen.

I mitt tycke rätt ordning på våldsanvändningen.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
.. och så det också. Jag tror inte man behöver undra alltför länge över vad för dåre som kutar runt och skadar kvinnor. Klippet där var kul, man ser dessvärre inte genom häcken där när polismannen träffar men man hör "bom-bom-bom.. " och ser en hel del rök.

Jag undrar om polisen använder bly eller nåt mildare. Jag kan föreställa mig att det hade gjort ondare med stora tunga plast eller gummikulor. Sen vet jag inte om det egentligen är en fråga ifall man önskar att gärningsmannen överlever, eller inte.
De använde chockgranat så att ingen skall bli skadad. Allt för att rädda förövaren.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Aha, läste nyss också. Tackar. Ja den där granaten var ju toppen.

Men överlevde alltså gärningsmannen då? Vore kul med en internju senare, "Varför skar du kvinnorna med kniven?"
Sådana intervjuer kommer aldrig i Sverige, han kan ingen-kommentara sig genom utredningen och rättegången och spotta verbalt på domstolen utan någon som helst konsekvens.
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Myckat bra, tackar swepace.

Och då var det med vanliga bly /9mm kulor som han sköts med? Inte nån slags mjukare kula som "inte dödar", eller annat? Förresten, dog gärningsmannen?
I polisens bälte finns pepparsprej, pistol (sig/sauer i kaliber 9x19), batong och fängsel.

Det är elchockvapen (taser) på gång.

Kulan var av modell hålspets. Helmantlad används inte längre pga fara för tredjeperson om kulan går igenom målet.

Skjuten i benet om jag förstått det rätt.
 
Last edited:

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
.. och så det också. Jag tror inte man behöver undra alltför länge över vad för dåre som kutar runt och skadar kvinnor.
Du kände på dig att det var en kille med drogproblem?

Man ska inte använda för mycket droger. Det påverkar den kognitiva förmågan och kan även ge bristande empati.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Sånt här är ju märkligt.

Tycker de annorlunda för att de byter parti? Kommer de jobba för andra frågor iom att de byter parti? Byter de lojalitet när de byter parti?

Kasta bort partierna, de är totalt överflödiga. En politiker representerar sina väljare och ska agera utifrån sin valkrets/sina väljares bästa, vad partipiskan säger är irrelevant.
I en demokrati ja, men inte i fascism ! Några citat från wikipedia
Fascismen förknippas ofta med massrörelse via elitstyre ovanifrån.
Då den fascistiska staten påstås representera såväl gångna som framtida generationer, kan den i vissa fall helt avvisa förnuftsresonemang ....
Goda exempel är (s) beslut att destabilisera Europa med ansökan om NATO-medlemskap
och förslaget från (m)+ (l) att tillåta juridiskt könsbyte från 16 års ålder. #

# Jag har inga invändningar mot att tillåta juridiskt könsbyte men borde det inte vara högre ålder än 18 års gränsen för köpa Red Bull på ICA ? Tex 21 år. Och så var f-n ska den juridiska kvinnan (född man) gå på toaletten. jo självklart på herrarnas. Om det är könsseparerat.
 
Last edited:

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08

Vi måste integrera fler invandrare! Jobba aktivt med det, då försvinner problemen!
Det här löser man enklast genom att på första dagen ta de nya eleverna till abortavdelningen, vidare till obduktionen och sedan till urologin för kvinnor och gynekologin för män.
Och när dagen är slut så visste man förr vilka som skulle fortsätta läkarutbildningen.
Ett problem nu är vilka som bytt juridiskt kön osv. :va

Exempel: Min kusin, bondson från Skålan i Jämtland, sökte 1952(?) jobb som extrakonstapel i Solna (Polisen var kommunal då). Dom var 16 st som antogs. Utrustade med Uniformer var 1:a steget i utbildningen besök på Rättsläkarstationen för att direkt sortera bort de som det inte lönade sig för Solna kommun att fortsätta att utbilda. Min kusin klarade provet och blev senare polisen Nöjd's favorit att ha med när det gällde plocka upp nått gammalt drunkningslik ur vattnet. Bönder lär sig ju att hantera skit.
Nöjd hade givetvis hos poliskåren "smeknamnet" Liknöjd eftersom det ( hämta lik) var en av hans uppgifter.
 

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
# Jag har inga invändningar mot att tillåta juridiskt könsbyte men borde det inte vara högre ålder än 18 års gränsen för köpa Red Bull på ICA ? Tex 21 år. Och så var f-n ska den juridiska kvinnan (född man) gå på toaletten. jo självklart på herrarnas. Om det är könsseparerat.

Varför har ingen föreslagit lösningen att dela upp toaletterna utifrån om man är ståkissare eller sittkissare istället för kön? Skulle även kunna användas som pronomen vid tilltal, ersätta kön i passet och vara ett mer rättvist sätt att dela upp människor inom idrott osv.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Hörde detta på radion igår. Och att dom vill att utbildningen ska anpassas efter deras egna åsikter och religiösa värderingar.

Jag tror iofs att jorden är platt, lite vilse i pankakan kanske men det är väl logiskt?
Då tror du väl att både solen och månen också är platta ?
Det har säkert funnits "människor" som trott att jorden är platt även om "vetenskapsmän" vetat länge att jorden är rund som en boll.
Och många vanliga människor, tex sjöfarare har också förstått att jorden är rund.
 
Last edited:
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top