Sverige idag..

Sverige idag:

Vi har gängkring i våra städer!

Vi ska ta krafttag mot brottsligheten och knäcka gängbrottsligheten!

Det är fullt i fängelserna!

Dåså, vi kan ändå inte lås in fler, så då skiter vi i brottsligheten.....

Samtidigt: Över 700 dömda brottslingar som ska utvisas ur Sverige klammrar sig kvar
Det där är en del av varför framtiden känns så dyster, så snart någon tar tag i något så aktiveras tusentals aktivister som kan sabotera initiativet. Dem kommer man inte åt genom val.

Vänstern har effektivt infiltrerat alla vitala delar av samhället, under tiden så såg borgerligt sinnade till att få gå på bra universitet och skaffa sig höga inkomster, man får således det samhälle man förtjänar.
 
Vänstern har effektivt infiltrerat alla vitala delar av samhället, under tiden så såg borgerligt sinnade till att få gå på bra universitet och skaffa sig höga inkomster, man får således det samhälle man förtjänar.
Ska man dra slutsatsen av ditt resonemang att med sämre eller iaf lägre utbildade "borgerligt sinnade" så hade tillståndet i samhället varit bättre?
 
Ska man dra slutsatsen av ditt resonemang att med sämre eller iaf lägre utbildade "borgerligt sinnade" så hade tillståndet i samhället varit bättre?

Nu var frågan inte riktad mot mig, men det brukar inte stoppa någon härinne…

Samhället hade inte varit bättre, men klyftorna hade varit mindre - till det sämre. Nu finns iaf möjligheten för drivna att utbilda sig för att sedan ”köpa” sig bort från skiten.
 
Sverige idag:

Vi har gängkring i våra städer!

Vi ska ta krafttag mot brottsligheten och knäcka gängbrottsligheten!

Det är fullt i fängelserna!

Dåså, vi kan ändå inte lås in fler, så då skiter vi i brottsligheten.....

Samtidigt: Över 700 dömda brottslingar som ska utvisas ur Sverige klammrar sig kvar
Vi kan ju införa arkebusering som stad för att bryta mot utvisning. Då kommer nog de där samhällsberikarna att lösa det där med att lämna landet alldeles själva.
Plus att det nog kan bli lite mer plats i våra fängelser med.
 
Ska man dra slutsatsen av ditt resonemang att med sämre eller iaf lägre utbildade "borgerligt sinnade" så hade tillståndet i samhället varit bättre?
Om vi hade färre som gick på Handelshögskolan och vill jobba i private equity och istället fler som ville bli åklagare eller politiker efter juridik- eller statsvetenskapstudier så hade vi haft ett sämre näringsliv men mindre kriminalitet. Så varken sämre eller lägre utbildade, nej.
 
Om vi hade färre som gick på Handelshögskolan och vill jobba i private equity och istället fler som ville bli åklagare eller politiker efter juridik- eller statsvetenskapstudier så hade vi haft ett sämre näringsliv men mindre kriminalitet. Så varken sämre eller lägre utbildade, nej.

Om fler hade läst till ingenjörer istället för handelshögskolan skulle vi haft bättre industrier i landet istället för en massa procentare.
 
Nu var frågan inte riktad mot mig, men det brukar inte stoppa någon härinne…

Samhället hade inte varit bättre, men klyftorna hade varit mindre - till det sämre. Nu finns iaf möjligheten för drivna att utbilda sig för att sedan ”köpa” sig bort från skiten.
Man kan köpa sig bort även utan högar av pengar, än så länge. Då bor man inte så attraktivt. Problemet är att man är bara kvitt problemet temporärt. De hus som säljs här, (och det är rätt många pga hög medelålder i byn), befolkas av just det klientel man vill slippa, pga billigt.

När vi efter betydande vedermödor fick mors hus sålt visade det sig att mäklaren mörkat en del om dem som köpte. Vi är inte poppis numera bland de boende på den välskötta villagatan, som egentligen tyckte de hade vetorätt på vem som skall få bo där. Mina föräldrar blev t ex "intervjuade" när de, som rätt nyblivna pensionärer ville köpa och de är ändå rätt uppskattade lokalkändisar.

Det var inte förrän vi skrev på som det stod klart hur det låg till, ett syriskt kollektiv. Nä, men "familj" på 7-8 personer där näppeligen alla var nära släkt... Vi hade ändå efterforskat och kollat med bl a kollegor till köparna.

Undrar hur det går med bluesteplån på kontantinsatsen ca 3 år senare...
 
Last edited:
Vi kan ju införa arkebusering som stad för att bryta mot utvisning. Då kommer nog de där samhällsberikarna att lösa det där med att lämna landet alldeles själva.
Plus att det nog kan bli lite mer plats i våra fängelser med.
Vi kan väl införa samma som man gjorde i en kommun när man ville flytta en gammal till ett annat vårdboende. Vilket den gamla inte ville.
Kommunen drog in maten, hon (den gamla) år inte vårt ansvar längre.
 
Last edited:
Unga som sitter på SIS-hem kan fritt planera och agitera för nya skolattacker.
Artikeln handlar om högerextrema, men det finns ingen anledning att tro samma friheter inte åtnjuts av jihadister eller gängkriminella.

Dags att sluta dalta med unga brottslingar.

 
Unga som sitter på SIS-hem kan fritt planera och agitera för nya skolattacker.
Artikeln handlar om högerextrema, men det finns ingen anledning att tro samma friheter inte åtnjuts av jihadister eller gängkriminella.

Dags att sluta dalta med unga brottslingar.

Proportioner. De är ett icke mätbart problem i relation till vad som hotar oss alla, bl a de du nämner. Därill behöver de inte ha silkesvantar med dessa av rädsla för anklagelser om rasism och kränkning. De har liksom inte det fripasset, vilket såklart är bra, men ännu självklarare rasistiskt.

Man behöver inte ens läsa för att veta när man ser namnet My Vingren. Skärpning, One Deer!!
 
UTRIKES. SVT:s jättesatsning på svensk historia – där de ursprungliga svenskarna ser ut som araber och afrikaner – har föranlett en rad negativa artiklar i utländska mainstream-medier. Vissa frågar sig om svenskar tror på sin statliga propaganda eller tar den med en nypa salt – som i Sovjet
 
UTRIKES. SVT:s jättesatsning på svensk historia – där de ursprungliga svenskarna ser ut som araber och afrikaner – har föranlett en rad negativa artiklar i utländska mainstream-medier. Vissa frågar sig om svenskar tror på sin statliga propaganda eller tar den med en nypa salt – som i Sovjet
Inget konstigt de ser ut som araber eller afrikaner. Människan kommer ju från Afrika. Men bristen på solljus gjorde att hyn blev ljusare.
Det jag reagerat över är att skådisarna är så rena.
Att man har eld utomhus där elden lätt släcks vid regn.
Det här är en ren Hjalmar Johansen
1699447659290.png
Jag har sett ett foto av honom taget efter dom mött britterna på Franz Joseph land.
Kolsvart av sot och smuts.
Nansen vägrade att låta sig fotograferas innan han kunnat tvätta sig.
Jag gissar att så såg vi ut för 14000 år sedan, svarta, om inte av naturen (vi människor är ju Afrikaner) så av sot och smuts.
Men med tiden blev vi ljusare i hyn för att kunna ta upp solljus och bilda D-vitamin.
Det naturliga urvalet.
 
Inget konstigt de ser ut som araber eller afrikaner. Människan kommer ju från Afrika. Men bristen på solljus gjorde att hyn blev ljusare.
Det jag reagerat över är att skådisarna är så rena.
Att man har eld utomhus där elden lätt släcks vid regn.
Det här är en ren Hjalmar Johansen
View attachment 491688
Jag har sett ett foto av honom taget efter dom mött britterna på Franz Joseph land.
Kolsvart av sot och smuts.
Nansen vägrade att låta sig fotograferas innan han kunnat tvätta sig.
Jag gissar att så såg vi ut för 14000 år sedan, svarta, om inte av naturen (vi människor är ju Afrikaner) så av sot och smuts.
Men med tiden blev vi ljusare i hyn för att kunna ta upp solljus och bilda D-vitamin.
Det naturliga urvalet.

Fast Nordafrikaner är "vita" med, och folkvandringen norrut lär ju inte ha gjorts i springmarsch, utan snarare lite lagom långsamt så jag skulle nog tro att folket som trampade över öresund när isen drog sig tillbaka redan var vita, snarare än bruna. Med undantag för sot, lera och annan smuts.
 
Ursäkta för jag ältar

1. Jägare från Centraleuropa (mörk hy, blå ögon) 12,5 %

2. Jägare från Norra Ryssland (ljusare hud, mörka ögon) (tidiga samer? ) 12,5 %

3. Jordbrukare från Centraleuropa/östra 25 %

4. Flyktingar/krigare från dagen Ukraina 50 % Stridsyxkulturen.
 
Ursäkta för jag ältar

1. Jägare från Centraleuropa (mörk hy, blå ögon) 12,5 %

2. Jägare från Norra Ryssland (ljusare hud, mörka ögon) (tidiga samer? ) 12,5 %

3. Jordbrukare från Centraleuropa/östra 25 %

4. Flyktingar/krigare från dagen Ukraina 50 % Stridsyxkulturen.

Det där är väl bara gissningar baserade på vilken färg de olika genetiska grupperna har idag.
Ingen vet väl om dom ens var svarta i Afrika på den tiden.
Det är i alla fall min tolkning av ett radioprogram för en tid sedan.
 
Sverige fylls på med folk från MENA och det är inte judar som flyttar hit.
Så Sverige håller på att bli en del av MENA. Och då är det här naturligt.
Studenterna kommer ju en allt större del från MENA och är muslimer
och identifierar sig med de muslimska Palestinierna.
Inget konstigt, "Vi skulle ju öppna våra hjärtan" enligt "Nya moderaterna" (för islam!)
1699871569692.png
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top