Det är inte fack, det är en glidande skala.Vem avgör om en organisation är kriminell?
Vilka av dessa faller inom det kriteriet?
Foxtrot
HA
AIK
Bevara Våtmarker
Fridays for future
Muslimska Brödraskapet
Sofia Hogs
PKK
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Det är inte fack, det är en glidande skala.Vem avgör om en organisation är kriminell?
Vilka av dessa faller inom det kriteriet?
Foxtrot
HA
AIK
Bevara Våtmarker
Fridays for future
Muslimska Brödraskapet
Sofia Hogs
PKK
Vem har sagt att det ska vara enskilda poliser? Du.Den som töntar sig är du. Du vet lika väl som jag att enskilda poliser inte klarar den uppgiften på ett rättssäkert sätt.
Det är återkommande problem med poliser som inte följer de regelverk som finns nu och att låta dem göra en sån bedömning är rent vansinne.
Blir man inhåvad av Harry för att man ”råkar vara på fel ställe”, släpps man.Vem ska avgöra vilken organisation som är kriminell? Krävs det att man är inskriven i medlemsmatrikeln för att anses vara med?
Är man kriminell för att man umgås med kriminella syskon? Får man gå på samma begravningar som gängmedlemmar?
Jag frågar igen och ser om du töntar dig och struntar i att svara bara för att slippa undan:Vem har sagt att det ska vara enskilda poliser? Du.
Matrikel var fjanteri, ingen har sagt det, förutom du.
Det är bara du som debatterar mot dig själv och dina egna argument här.
Blir man inhåvad av Harry för att man ”råkar vara på fel ställe”, släpps man.
Men det skulle nog sätta en slags peststämpel på de som är kriminella, vad tråkigt.
Jag frågar igen och ser om du töntar dig och struntar i att svara bara för att slippa undan:
Vem avgör vem som är med i ett kriminellt gäng?
Oaktat skuld eller ej, följer du polismans order är risken för njurskador låg. Borde iaf vara helt ok scenario. Men folk som ”har rätten på sin sida” och tvunget vill testa den gränsen (troligen för att det är så de gjort hela livet, mot föräldrar, lärare etc helt utan konsekvenser…) har sån jäkla otur..Så har det ju alltid varit, men då är det ju bra om inte polisen utdelar njurslag och bryter armarna på folk innan det är klargjort..
Såvitt jag vet påverkar det inte behandlingen eller straffet om man är med eller inte idag.Vem avgör det i dag?
Såvitt jag vet påverkar det inte behandlingen eller straffet om man är med eller inte idag.
Det framförs önskemål om att det ska göras annorlunda.
Vadå igen? Du töntade dig om matrikel. Har du frågor av seriös karaktär kan vi ta dem en och en.Jag frågar igen och ser om du töntar dig och struntar i att svara bara för att slippa undan:
Vem avgör vem som är med i ett kriminellt gäng?
På vilket sätt ska det definieras om ett gäng är kriminellt?
Innan det är klart finns ingen anledning att fortsätta på det spåret.
Godtycke duger inte. Då beror bedömningen på vem som för stunden har beslutanderätt.
Vem är medlem i ett nätverk?Vadå igen? Du töntade dig om matrikel. Har du frågor av seriös karaktär kan vi ta dem en och en.
Rättsväsendet avgör och under de premisser som lagstiftaren beslutar om. Det finns definitioner redan idag. Det finns också flera andra länder att titta på.
Fler frågor?
Jag behöver inte ha en uppfattning om det, jag kan ha en, men jag behöver inte. Det som behövs är att våra rättsvårdande myndigheter kan ha en belagd uppfattning i frågan och det kan de bevisligen. Precis som allt polisiärt arbete bygger det på spaning, underrättelse och utredning. Det handlar inte om att en enskild polis ska ha en åsikt om en specifik individ. Så, den still polisen efter sedvanligt polisiärt arbete anser är del av ett gäng är också del av ett gäng, eller så kan man låta en domstol avgöra, och de är vana att göra bedömningar.Vem är medlem i ett nätverk?
Jag frågar dig efter din uppfattning.
Om man orkar titta så finns det ju redan en klar definition av organiserad brottlsighet. Och märk väl att jag använde orden organiserad brottlighet.
Men här finns lite på ämnet:
![]()
Organiserad brottslighet | Polismyndigheten
Den grova organiserade brottsligheten berör alla delar av samhället. Den rör sig över landsgränser och omfattar alla former av kriminalitet.polisen.se
Va? Måste man kunna något för att haspla ur sig skit år efter år?Om man orkar titta så finns det ju redan en klar definition av organiserad brottlsighet.
Eller låta sin egen självbild styra hur omvärlden ska applicera pronomen. Herr. E JäklarVa? Måste man kunna något för att haspla ur sig skit år efter år?
Den här tråden är ett bra exempel på Sveriges allmänna förfall, som bland annat börjar med att elever uppmanas att ifrågasätta istället för att lära sig något. Man kan bara ifrågasätta och krångla och då uppfattas progressiv och det applåderas och uppmuntras. Förskräckligt, men man får det samhälle man förtjänar.
Bättre verktyg med nya avlyssningslagenVi har klarat oss bra utan det krånglet tidigare. Utred brott och straffa brottslingar.
Jag är med i vilka föreningar jag vill och umgås med vilka jag vill. Skjuter jag någon så ska jag straffas för det oavsett om jag är med en ideell förening som anses hålla på med organiserad brottslighet eller ej.
Utreda huruvida svennebanan är med i ett nätverk som bedöms kriminellt! Varför krångla så in i helskotta?
Mumma. Fredliga medborgare kan blir avlyssnade utan misstanke om brott.Bättre verktyg med nya avlyssningslagen
Helt utan misstanke? Inte alls. Läs på alternativt sluta sprid påhitt, välj ett av alternativen. Tack på förhand.Mumma. Fredliga medborgare kan blir avlyssnade helt utan misstanke om brott.
It's ok when we do it.
|
|
Nya Chief Vintage Sturgis
I samband med 86:e Sturgis ... |
|
|
Missa inte Bikes sommarnummer!
Innehåll Bike powered by... |
|
|
Missa inte Bikes sommarnummer!