Sverige idag..

Jag vet inte om du bor i Enköping men om det är fler femtonåringar som hängt sin våldtäktsman i år så hade jag blivit förvånad.

Klart han inte blev dömd, polisen utredde det ju inte ens, och för ordningens skull är det alltså ett potentiellt offer som tagit en misstänkt gärningsperson av daga så vad straffskalan innehåller är ju inte superviktigt i just denna diskussion kanske.
Var jag bor syns vid alla mina inlägg. Jag ser Hjälstaviken från köksfönstret så det är ganska nära till mordplatsen.

Jag håller ändå mord som ett grövre brott än våldtäkt så det senare rättfärdigar inte det förra.

Var jag bor syns vid alla mina inlägg. Jag ser Hjälstaviken från köksfönstret så det är ganska nära till mordplatsen.

Jag håller ändå mord som ett grövre brott än våldtäkt så det senare rättfärdigar inte det förra.
Utan att fastna i teknikaliteterna så framgår det faktiskt inte i mobilversionen, vg se bifogad skärmbild min herre.

Nu blev det ju filosofiskt här lite fort men man kan också bli inlåst (frihetsberövande) för tex egendomsbrott som stöld eller förskingring så det verkar inte finnas något sådant krav enligt lagstiftaren men hela poängen här är ju att det hanterats utanför systemet.

Vad tycker du en rimlig hämnd varit, tusen nålar?

Bifogat

• 1000033853.jpg
    1000033853.jpg
    478.7 KB · Visningar: 16

Det är väl inte klarlagt vad som föregått. Om det är en hämnd kan man väl dra slutsatsen att förtroendet för rättsväsendet är obefintligt och begäret efter hämnd stort. Fanns några filmer på tjejen, sådana hon själv lagt ut, med kryptiska meddelanden. Hon var, diplomatiskt uttryckt, "speciell". Kanske institutionsskadad.

Hur det är i detta fallet låter jag vara osagt, men brottsoffer verkar överlag känna att de blir övergivna och därtill får genomleva eländet många gånger om.

Ska bli intressant att se vad som kommer ut, om vi får reda på något?

Vad som rättfärdigar vad lär vi inte komma fram till här. Kanske kommer det bli fler som tar saken i egna händer om inte rättsliga instanser börjar ta sin uppgift på allvar. Skulle inte förvåna mig.

Vad pratas, du som är från bygden?

Utan att fastna i teknikaliteterna så framgår det faktiskt inte i mobilversionen, vg se bifogad skärmbild min herre.

Nu blev det ju filosofiskt här lite fort men man kan också bli inlåst (frihetsberövande) för tex egendomsbrott som stöld eller förskingring så det verkar inte finnas något sådant krav enligt lagstiftaren men hela poängen här är ju att det hanterats utanför systemet.

För att vara rättvis.
På din bild ser jag en mc, en kantstolpe, vegetation och byggnader, utan att förlora mig i detaljer.

Den dag väljare av alla de slag förstår att absolut INGEN vill bo nära getton så är saken avgjord. M kärnväljare har gömt sig i Djursholm. S kärnväljare i någon bruksort. Nu är båda förstörda och de skyller på varandra, S väljare tyckte det var skönt med statsbidrag och M dito med rut och rot. Nu blir bådas barn skändade och ingen vill gå ut längre.
Bra poäng!
Det är enklare att fortsätta det skadliga godhetsknarkandet och man slipper se konsekvenserna själv och kan dra rasist-kortet varje gång någon säger sanningen.

Nu inser även många godhetsknarkande hur illa det är. Tyvärr har de som SER inte förståndet och modet att göra något åt det.

Jag är emot allt som inte kräver någon form av motprestation. Så dra in alla nuvarande bidrag och tillsätt en arg kärring i varje kvarter som kan dela ut busspoletter, mackor, och övernattning i lokalt vandrarhem.

Är man hungrig, trött, eller behöver ta bussen till en jobbintervju, så får man ta sig till arga Britta och förklara behovet. Hon vet vems häck som behöver klippas i utbyte.

Det sexiga med en medborgarlön är givetvis att man skulle kunna avsätta en lång rad administrativa icke-tjänster. Tyvärr uppväger det inte känslan av att vi skulle lägga ännu mer honung på det som lockar folk från halva världen till ett kallt och bistert land i Norden…
Bra inlägg!
Först leverera till Sverige, sedan få. Ofattbart att det inte är så redan!
Inte undera på att all skit immigrerar hit och förväntar sig att bara FÅ

Nu tar vi lite från Göteborg igen. Som bekant håller Göteborg på och bygger en tunnelbana kallad Västlänken från Liseberg in mot Turistkvarteren vid Haga för pendlarna från Kungsbacka osv söderut och Alingsås osv nordöst ut.
Det är omväxlande "kvicklera" och berg att bygga i.
Kvicklera som uppe i Stenungsundraset. Och de schaktmassor som lagts som utfyllnad för att plana ut marken för ett nytt industriområde i Stenungsund, de kan faktiskt komma från VÄSTLÄNKEN !

Göteborg/Liseberg (Liseberg ägs av kommunen) klagar på Trafikverket för det tar tid.
Undrar var f-n för Göteborg har så mycket problem med sina "underleverantörer" ?
För Trafikverket är bara en i raden:
Ansaldo-Breda levererade spårvagnar och Göteborg var inte nöjt.
Ett Företag skulle bygga en bro och när förutsättningarna som Göteborg gett inte stämnde så blev det konflikt.
Och nu är det Trafikverket
Men hela iden med en "tunnelbana" / Västlänken i omväxlande kvicklera och berg är ju framsprungen i Göteborgs kommun ! :huvet
Detta blir resultatet av politiker med vidlyftiga planer som bara tjänar till att "sätta avtryck", styrda av miljöaktivister som de behöver för att behålla makten.

Du håller telefonen på fel ledd...

Jag tycker inte att hämnd är rimligt. Jag gillar systemet med ett rättsväsende som kan döma ut straff efter en anpassad skala. Tyvärr fungerar det inte i Sverige idag med för få poliser, utredare och fängelseplatser. Att generellt använda lägre delen av straffskalan minskar förtroendet för domstolarna.
Vad pratas, du som är från bygden?
Jag är inflyttad utböling och ingen av de jag lärt känna verkar ha haft kontakt med den familjen.

Varför ser det inte ut så här när svenska polisen gör gripanden i orten? Vad stoppar polisen från att göra sitt jobb?

Det finns i många länder. Såg nåt mellan,Sydamerika där dom buntade ihop typ 100 kriminella ?

Det ligger lite i sakens natur att man är kriminell när man är medlem i kriminellt gäng. Man har troligen ingen plats där annars.
Så länge vi bryr oss om exakt vem som gjort exakt vad så kommer gängen och framför allt klanerna att vinna och vi förlora.

Alla som tex haft ett jobb vet att man med erfarenhet kan göra väldigt noggranna bedömningar baserade på olika faktorer, man behöver tex inte bevis för att en kund är intressant om man är säljare, och det samma gäller för en polis. Men om man ska ha bevis på att en kund är intressant innan man hanterar den som en kund så kommer man inte vara så framgångsrik.

Det ligger lite i sakens natur att man är kriminell när man är medlem i kriminellt gäng. Man har troligen ingen plats där annars.
Nej. Inte nödvändigtvis. Troligen...men det är inte säkert
Varför inte bara straffas för sina riktiga kriminella handlingar där det finns ett brottsoffer? Känns rimligt.

Så länge vi bryr oss om exakt vem som gjort exakt vad så kommer gängen och framför allt klanerna att vinna och vi förlora.

Alla som tex haft ett jobb vet att man med erfarenhet kan göra väldigt noggranna bedömningar baserade på olika faktorer, man behöver tex inte bevis för att en kund är intressant om man är säljare, och det samma gäller för en polis. Men om man ska ha bevis på att en kund är intressant innan man hanterar den som en kund så kommer man inte vara så framgångsrik.
Javisst, att några oskyldiga åker dit mellan varven får vi räkna med. Det är det värt.
Att du inte säljer ett par skor till en kund(intresserad eller ej) är inget brott. Att använda våld mot någon oskyldig är ett brott.

Rena livsfaran om polisen ska få gå lite på känn innan de börjar veva.
Vem som gjort vad är principiellt viktigt. Kanske tom det allra viktigaste man har i ett rättssäkert samhälle.

Nyheter
Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda