Sverige idag..

Ja, ge katolska kyrkan absolut makt igen och se vad som händer…

Någon skrev att det är sekulariseringen som ger utveckling samhället, det stämmer nog och i kombination med upplysning (som är roten till sekularisering).

Vilken religions prästerskap som styr som despoter spelar ingen roll, religionen i sig är oväsentlig. Eritrea är inte ett bättre samhälle än Malaysia.
Katolska kyrkan skulle vara som en västanvind i jämförelse, möjligen undantaget om man var liten pojke...

Jag har alltid undrar hur det ska kunna finnas oskulder till alla i evigheten men det där förklarar ju allt.

Och utvecklar man tanken ytterligare ett steg så inser man att det borde fungera lika bra med 72 getter.
Inte ens jag tycker det är så många terrorister att det skulle gå mer än en per 72st 9-åringar eller vad nu löftet består av, Pride-discot förstör kanske upplägget förvisso, misstänkt nära Södermalm-moskén var det också.

Inte ens jag tycker det är så många terrorister att det skulle gå mer än en per 72st 9-åringar eller vad nu löftet består av, Pride-discot förstör kanske upplägget förvisso, misstänkt nära Södermalm-moskén var det också.

Hur många sexuella övergrepp rapporterades vid årets PRIDE?

Var det fler än efter en lokalderby med vuxna pojkar som leker boll?

Läs Gammla testamentet,, där uppmanas rakt av till insest genom att dricka sin far berusad o ligga med honom och att föda sin far en son?

Tro inte att bibeln är bättre det är i princip samma bok som koranen.
Jo, så jag läste om Jakob och Leas dotter Dinah, 1 Mosebok 34 om synen på och konsekvenserna av
våldtäkt. Läsvärt. Mustig berättelse.

Edit;

Länk.

Last edited:
Råkade se detta på morgonen

Jo, så jag läste om Jakob och Leas dotter Dinah, 1 Mosebok om synen på och konsekvenserna av
våldtäkt. Läsvärt. Mustig berättelse.

Edit;

Länk.

Japp bibeln är en väldigt rå bok, knappast mycket kärlek utan mera oförrätter.

Japp bibeln är en väldigt rå bok, knappast mycket kärlek utan mera oförrätter.
Promotar inte våldtäkt iaf. En förövare kan inte godtyckligt flytta skuld till offret pga skruvad hierarki, som i en annan abrahamitisk religion. Sen erbjuds det såväl nåd som förlåtelse för den som uppriktigt ångrar sina fel och tar ansvar för dem, så nog finns det positiva skillnader.

Inte så konstigt att bibelns uppfattning om rätt och fel fick ligga till grund för vår lagstiftning, innan den blev twistad i sin tillämpning till fördel för förövaren.

Var kommer inspirationen till det förfarandet från?

Och godhetsknarkande.
”Är vi bara liiiiite bättre än alla andra länder på område XXXX så är vi jättebra, o då slipper vi tänka på hur kassa vi är på allt annat …”

Kloka ord.
Hoppas det kan bli någon förändring år rätt håll här men jag vågar inte hålla andan.
Diskursen har snarare varit åt fel håll, åt mer centralisering med ihopslagning av regioner till sk storregioner. Alltså förre men större regioner. Så fel som det kan bli.

"Johan Alvehus, professor i tjänstevetenskap vid Lunds universitet, beskriver hur stödverksamheten i stället har blivit störverksamheten i offentlig förvaltning. Där den så kallade strategiska powerpointen om sköterskans ansvar är viktigare än själva sköterskan. Där det är enklare att avskeda långt ute i linjen än den strategiska HR-kollegan cheferna delar lunchbord med. Detta måste få ett stopp."

"Region Stockholm har till exempel lovat 13 procent högre anslag till kulturnämnden till 2025 men 8 procent till primärvården. När varje krona räknas blir det svårt att motivera prestigeprojekt framför att invånarna ska slippa att köa i telefon vid klockan sju på morgonen för att få tag på en läkare.

Eller när Västra Götalandsregionen prioriterar flest antal regionpolitiker i landet i stället för att prioritera vård i första hand. Eller Region Gävleborg som köper två vindkraftverk för 72 miljoner som senare säljs för 12 miljoner."

Ännu en sak som är för svår för Sverige att lösa ?

Det är bara att ge upp på det här landet, fokus idag? Vatten i källare och att Jomshof inte gillar islam.

Kloka ord.
Hoppas det kan bli någon förändring år rätt håll här men jag vågar inte hålla andan.
Diskursen har snarare varit åt fel håll, åt mer centralisering med ihopslagning av regioner till sk storregioner. Alltså förre men större regioner. Så fel som det kan bli.

"Johan Alvehus, professor i tjänstevetenskap vid Lunds universitet, beskriver hur stödverksamheten i stället har blivit störverksamheten i offentlig förvaltning. Där den så kallade strategiska powerpointen om sköterskans ansvar är viktigare än själva sköterskan. Där det är enklare att avskeda långt ute i linjen än den strategiska HR-kollegan cheferna delar lunchbord med. Detta måste få ett stopp."

"Region Stockholm har till exempel lovat 13 procent högre anslag till kulturnämnden till 2025 men 8 procent till primärvården. När varje krona räknas blir det svårt att motivera prestigeprojekt framför att invånarna ska slippa att köa i telefon vid klockan sju på morgonen för att få tag på en läkare.

Eller när Västra Götalandsregionen prioriterar flest antal regionpolitiker i landet i stället för att prioritera vård i första hand. Eller Region Gävleborg som köper två vindkraftverk för 72 miljoner som senare säljs för 12 miljoner."
Sverige är helt förlorat och nu har politiker och media käbblat i minst tjugofem år (lustigt sammanträffande) om vårdköerna. Ingen markant förbättring kommer ske under min livstid.

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D