Sverige idag..

Eftersom jag vägrar låta dig få sista ordet måste jag nu säga att jag håller med, framför allt om att "islam skiljer sig från en mer typisk modern religion" och därmed även de slutsatser som följer av det och som du också tar upp.
Vill bara lägga in denna också som underlag för mitt påstående ovan, sen är jag klar:

I koranen står det i Surah 4 (an-nisa), vers (ayah) 48:

"Indeed, Allah does not forgive associating others with Him ˹in worship˺,1 but forgives anything else of whoever He wills. And whoever associates others with Allah has indeed committed a grave sin."

Det följer att eftersom guds ord är lag så är ett styre som inte baseras på guds ord förbjudet då det skulle innebära att man inte följer guds ord utan människans egna. I islam finns bara en gud, och den delar inte sin gudomlighet med något. Att lyssna på människan istället för gud vore att upphöja människan till gudomlig status, och det är strikt förbjudet. Således kan Islam per definition inte vara en religion, för utan den lagstiftande biten, själva styrelseskicket, så är Deen inte hel. Och att splittra Deen är också uttryckligen förbjudet enligt Koranen.

Så, nu är jag klar. Du får väl lägga in något sista svar på detta så kan vi avsluta sen :hihi

Vill bara lägga in denna också som underlag för mitt påstående ovan, sen är jag klar:

I koranen står det i Surah 4 (an-nisa), vers (ayah) 48:

"Indeed, Allah does not forgive associating others with Him ˹in worship˺,1 but forgives anything else of whoever He wills. And whoever associates others with Allah has indeed committed a grave sin."

Det följer att eftersom guds ord är lag så är ett styre som inte baseras på guds ord förbjudet då det skulle innebära att man inte följer guds ord utan människans egna. I islam finns bara en gud, och den delar inte sin gudomlighet med något. Att lyssna på människan istället för gud vore att upphöja människan till gudomlig status, och det är strikt förbjudet. Således kan Islam per definition inte vara en religion, för utan den lagstiftande biten, själva styrelseskicket, så är Deen inte hel. Och att splittra Deen är också uttryckligen förbjudet enligt Koranen.

Så, nu är jag klar. Du får väl lägga in något sista svar på detta så kan vi avsluta sen :hihi
Jag är också klar. Klart slut! ?

Precis så. Den där politiska korrektheten och acceptansen är något som måste motarbetas. Samma med hela trans-rörelsen, förr åkte du in på dårhus om du påstod att du var något du alldeles uppenbart inte är. Nu ska vi istället acceptera dårskapen, och den som inte vill medge att du är en brödrost bara för att du säger att du är det råkar illa ut på grund av "transfobi". Precis som den som kritiserar Islam utmålas som islamofob, när det enda man gör är att kritisera ett politiskt system med vidriga medeltida värderingar som inte hör hemma i ett modernt civiliserat samhälle. Och det är bara för att folk envisas med att behandla islam som en religion, för så fort du hävdar religiösa skäl så blir vad fan som helst ok. Vi måste få folk att se det för vad det är, kunde vi bara bli av med den religiösa aspekten skulle ingen tycka att något som islamisterna pysslar med är ok.
Jag skulle nog kunna påstå att pride är vår statsreligion och att det finns blasfemilagar i Sverige. Man får eller kan inte kritisera Pride och överallt skall det proklameras hur viktigt Pride är, hur bra Pride är, att alla måste hålla med Pride om allt och att om man framför kritik mot Pride så får man det samlade (nästan) politiska och mediala Sverige emot sig.

Last edited:
Jag skulle nog kunna påstå att pride är vår statsreligion och att det finns blasfemilagar i Sverige. Man får eller kan inte kritisera Pride och överallt skall det proklameras hur viktigt Pride är, hur bra Pride är, att alla måste hålla med Pride om allt och att om man framför kritik mot Pride så får man det samlade (nästan) politiska och mediala Sverige emot sig.

Ja, Du skulle kunna påstå det, det är jag övertyygad om.
Jag har inte sett någon dömas för Pridekritik och jag har sett massor med pridekritik.
(man skulle IOFS kunna döma till förtal, om någon sprider lögner, men det har inte hänt)

Att sen vissa uttrycker sig som praktarschlen och får kritik för det visar ju bara att yttrandefriheten fungerar.

Hur funkar det där, ska hela landet skämmas kollektivt?
Ska vi alla gå ut på torgen där vi bor iklädda säck och aska och späka oss med ris?

Eller bara inte sälja den utrustning vi har till Ryzzland som de behöver för att kunna fortsätta döda ukrainska kvinnor, barn och män, spränga civil infrastruktur & elförsörjning, bomba sjukhus osv. osv.

Men satsa du på att späka dig själv med ris, whatever floats your boat...

Eller bara inte sälja den utrustning vi har till Ryzzland som de behöver för att kunna fortsätta döda ukrainska kvinnor, barn och män, spränga civil infrastruktur & elförsörjning, bomba sjukhus osv. osv.

Men satsa du på att späka dig själv med ris, whatever floats your boat...

Nja, jag är helt inne på att inte sälja något alls till rysland, men nu har det inte sålts till rysland utan till Khazakstan och dom har vidaresålt det.
Givetvis ska man sluta sälja till dom länder som vidare exporterar också.

Det jag var intresserad av var hur mycket varje individ i Sverige skulle skämmas, över något som ett ytterst litet fåtal kände till.
Givetvis ska alla inblandade skämmas och hängas ut.

Företag har i alla tider och kommer i alla tider att göra oetsika affärer för att tjäna pengar.

Göteborg idag. Stadens finaste mark (idag Fiskhamnen) där politikerna planerar bostäder !
1691518024822.png
Nån som känner sig sugen på att bygga här på leran !?!

Man borde lyfta det att det är en sjuklig, pervers böjelse att tända på små barn. Kanske enda sättet för dem att känna ett, möjligen inbillat, intellektuellt överläge, förutom fysiskt.

Hur kan folk vara så selektiva att de är likgiltiga för detta när normalen är att fördöma när vuxna förgriper sig på värnlösa små?

Dumpen behöver expandera, massivt och få verktyg.

Det hjälper liksom inte att pervonas mognadsgrad är flera år under 9-åringarnas.

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D