L. Mäkinen
Gudomlig sporthojare
Det var i norra Danmark, Helsingborg, som det gick åt en entré.Sprängde dom inte någonstans också?
Saker försvinner så fort från SVT's förstasida och jag läser inte lokalsidorna för dom aktuella områdena
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Det var i norra Danmark, Helsingborg, som det gick åt en entré.Sprängde dom inte någonstans också?
Saker försvinner så fort från SVT's förstasida och jag läser inte lokalsidorna för dom aktuella områdena
Kan inte båda sakerna vara sanna, menar du?Kan inte några på forumet som faktiskt inte reagerade på dessa uppenbara fantasier, eller till och med försvarade dem, ge sig till känna? Det hade varit grymt att få fler perspektiv på denna fråga.![]()
Har du någon länk till artikeln om analfabetism.Kan inte några på forumet som faktiskt inte reagerade på dessa uppenbara fantasier, eller till och med försvarade dem, ge sig till känna? Det hade varit grymt att få fler perspektiv på denna fråga.![]()
Som man frågar får man svar. Frågan de borde ställt är om kriminella gäng är infiltrerade av Socialdemokrater.
Jag menar att det första är grovt missvisande då utbildningsnivån på migranter är mycket lägre än på svenskar.Kan inte båda sakerna vara sanna, menar du?
Vi har ganska gott om obildbara individer som fötts här också jämfört med antalet välutbildade.
Nja snarare pga av lagstiftningen. Sverige var enligt en Iranier jag talade med på 1980-talet det Europeiska land där det var lättast få et pass.Jag menar att det första är grovt missvisande då utbildningsnivån på migranter är mycket lägre än på svenskar.
Att vi har problem med analfabetism till skillnad från alla andra nordiska länder är förstås en konsekvens av att vi tog in för många migranter på för kort tid (och dessutom i strid med folkviljan).
Det beror på att du läser in saker som inte står där.Jag menar att det första är grovt missvisande då utbildningsnivån på migranter är mycket lägre än på svenskar..
Att läsa in saker som inte står är det man kallar slutledningsförmåga.Det beror på att du läser in saker som inte står där.
De gånger jag träffar en läkare som är svenskfödd av tredje generationen är inte speciellt många.
Självklart är det ett stort problem att vi har människor i Sverige som är analfabeter. Att inte kunna läsa en text och ta till sig innehållet kan leda till alla möjliga missförstånd och felaktiga antaganden.
Skitkul juSom man frågar får man svar. Frågan de borde ställt är om kriminella gäng är infiltrerade av Socialdemokrater.
Äh nu får ni sluta.Att läsa in saker som inte står är det man kallar slutledningsförmåga.
Läkare-fantasin är, utöver anekdotisk, motbevisad x100, lägg ner den bara.
Nä, det är som vanligt att han hittar på saker som inte står i texten han hänvisar till. Händer regelbundet med det jag skriver och jag tror att han lider av en psykos eller lever på hallucinogener.Äh nu får ni sluta.
Markus har ju helt rätt.
Nä, det är som vanligt att han hittar på saker som inte står i texten han hänvisar till. Händer regelbundet med det jag skriver och jag tror att han lider av en psykos eller lever på hallucinogener.
Jag har varken påstått att alla som kommer hit är högutbildade eller att merparten har fullgod utbildning. Det gör ändå inte att det inte kan ha kommit hit tusentals med bakgrund som kan vara en tillgång för landet.

Tappat en massa år är väl ändå en underdrift? Du menar att det går att räta upp det här alls?Och det syntes direkt, något som länge mörkades.
Hade varit bättre att säga, "vad gör vi för att det ska blir så bra som möjligt"
Nu har vi tappat massa år, med utanförskap som resultat. Dåligt för alla.
Det må så vara men det jag undrar mest är isf: var får de små gossarna och töserna pengarna ifrån? Det kan väl knappast vara så att alla går på "sporten" eller att lilla mamma regelbundet hostar upp flis för att Julle och Lisa ska kunna testa lavinfaran varje dag i varje vecka?
Traditionellt så brukar de som förvillat sig in i ett beroende omfördela egedom med relativt sett uselt ekonomiskt utbyte. Alltså man behöver stjäla en jäkla massa prylar för att ha snödrivan inom synhåll. FInns det en också då kanske en pågående stöld- och inbrottsvåg? Eller de numer alltför vanliga rånen där det stjäls märkeskläder m.m? Ett hett tips där är ju i så fall billig ekipering via postorder.
Hur jag har röstat vet du inget om.Hela storyn i samhället var att det migrationshaveriet (som du röstade för) skulle frälsa oss. Nu blev det ju inte riktigt så men det ger dig väl inte rätt att vara så där otrevlig?
Rent konkret skulle storyn kunnat vara ok, om den hade kompletterats med övriga fakta om migrationen, men det överlät de politiker du röstar på till Kent Ekeroth istället.
Jag förstår att du måste svinga lite hej vilt när du nu fattar vad du medverkat till.![]()
Hur jag har röstat vet du inget om.
Det är för övrigt mycket som påverkar hur jag röstar och inte enbart invandring.
Jag har aldrig sett flyktingar som något som ska rädda landet, men jag har förståelse för att andra människor har det sämre än den genomsnittlige svensken. Det finns inget som tyder på att strömmarna av människor på flykt från fattigdom, våld och förtryck kommer att minska och jag är inte tillräckligt egoistisk för att strunta i det.
Du har utan tvivel problem med läsförståelse så det är lätt att förstå att du inte ser mer än enskilda saker.
Jag har inte alltid röstat på det du kallar sjuklövern.Jo jag vet att om du röstat så har du röstat på ett sjuklöverparti. Så det här är din skit att reda ut också.
Hela vårt samhälle faller ihop och välfärden monteras snabbt ner. Många undrar inte längre vad det beror på.
Sis hemmen är fulla rapporteras det idag, imorgon något annat. Samtidigt sitter vuxna män som orsakat eländet på nätet och är dryga och otrevliga. Klädsamt, icke.
|
|
Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026
20-årige australiensaren Wi... |
|
|
Alltid redo för regn
Håll dig torr på hojen – ny... |
|
|
Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours
Pressrelease från Bridgesto... |
|
|
Publikrekord under World Ducati Week
Ducati slog publikrekord un... |
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |