Sverige idag..

Rågsved mm, nu nya gränser är passerade. Fjortonåringar med automatvapen.
Fint sätt avsluta året på.

Det här landet är så oerhört sjukt och förlorat.

Förra året blev det tydligen 63 dödsskjutningar, frågan är hur det blir i år.
Befarar att det kan bli ännu fler nu när de kriminella dyker ner i åldrarna.

Last edited:
Förra året blev det tydligen 63 dödsskjutningar, frågan är hur det blir i år.
Befarar att det kan bli ännu fler nu när de kriminella dyker ner i åldrarna.
Svårt att veta vad man ska önska, går det ner lite somnar alla om.
Bästa på lång sikt svårt att veta.

Hur länge innan fyrverkerier förbjuds helt? :va
Förhoppningsvis händer det inte. Jag gillar fyrverkerier när de är väl utformade. När någon här i krokarna började om strax före ett i natt var jag inte lika imponerad. Det gick ytterligare en timme innan hunden slutade skaka.

SVT försöker tuffa till sig lite, de har nog läst Tidöavtalet.

Bra!
Han har fått flera chanser att bemöta frågorna men väljer att undvika all form av oberoende granskning.
Därför helt rätt att gå ut med namn o bild.

Jäkla kräk att lura äldre!

Googlat men hittar inget, vad har hänt där?
Här är lite. Mycket verkar ha försvunnit eller allt Värnamo nyheter skrev lagts bakom betalvägg.
Innan kunde man läsa om advokatens cyniska plundring. Finns lite på flashback.

Här är lite. Mycket verkar ha försvunnit eller allt Värnamo nyheter skrev lagts bakom betalvägg.
Innan kunde man läsa om advokatens cyniska plundring. Finns lite på flashback.

Min lokaltidning gör likadant, lägger allt bakom betalvägg.

Tidningsbranchen håller på att dö och dom tror att dom anpassar sig till den nya digitala åldern genom att lägga allt bakom betalvägg.

I själva verket så får dom inga nya läsare, det är den gamla generationen som antingen fortfarande har papperstidning och får digitalt på köpet eller har gått över till surfplatta som läser lokaltidningen på nätet (mina föräldrars generation typ)

Ingen i min ålder eller yngre som jag känner betalar för lokaltidningen på nätet.
Förut kunde jag gå in någon gång och läsa gratisartiklarna, men nu har dom inga sådana, inte ens sån't som borde räknas som viktig information till allmänheten läggs ut gratis längre.

Förhoppningsvis dör dom snart och ersätts av något annat.

Min lokaltidning gör likadant, lägger allt bakom betalvägg.

Tidningsbranchen håller på att dö och dom tror att dom anpassar sig till den nya digitala åldern genom att lägga allt bakom betalvägg.

I själva verket så får dom inga nya läsare, det är den gamla generationen som antingen fortfarande har papperstidning och får digitalt på köpet eller har gått över till surfplatta som läser lokaltidningen på nätet (mina föräldrars generation typ)

Ingen i min ålder eller yngre som jag känner betalar för lokaltidningen på nätet.
Förut kunde jag gå in någon gång och läsa gratisartiklarna, men nu har dom inga sådana, inte ens sån't som borde räknas som viktig information till allmänheten läggs ut gratis längre.

Förhoppningsvis dör dom snart och ersätts av något annat.
De får fortsätta att, som så många andra, mjölka pensionärer så länge det går.

Absolut, konstigt nog verkar han också ha klienter som frivilligt valt honom.

Undrar vem som väljer ett sådant ombud.
Sökt på internet eller hittat annons i lokala reklambladet.
Eller rekommendation av vänner för lågt pris.

Skjutningarna ja, är inte Sverige fantastiskt, vi har väl rekordet för dessa dåd som land som inte är i formellt krig? Jag har blivit lite avtrubbat måste jag erkänna. Nu kräver jag bara lite mer stil, fler antal döda (oskyldiga ej inräknat), och kanske nån vadslagning i samband med var/när nästa dåd ska hända, och så dödssiffran på det.

Intressant är att man lyckas hålla nere indirekta skador på egendom och annat folk. Det var väl bara den där flickan i Hallunda för nåt år sen som fick en oavsiktlig kula. Totalt sett är det ändå en ganska effektiv självsanering.

.. vilket faktiskt får mig att undra ifall det kanske inte är just avsikten. Kan myndigheterna vara smartare än vad jag anat? Tänk om skjutningarna var poängen? Jag menar, vi gör ju inget för att hindra det som sker!?

Nyheter
Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Back