Sverige idag..

Det är alltid "någon annans fel" - oavsett parti.
Eget ansvar...nej det behövs inte. Är ju "andra" som gjort fel.
Man skäms över våra beslutsfattare,
Möjligt men de som orsakat de stora samhällsproblem vi just nu står inför är lätt identifierbara.
Regeringen Persson, Reinfeldt och Löfvén/Andersson.

SD lovade sänka bensinpriset, hur gick det med det? Jag röstade på dom framför allt angående bensinpriset, även hårdade straff och snabbare utvisningar, men också för att jag bäst kan identifiera mig med folktypen och känner viss gemenskap. Och då är jag inte särskillt social av mig.

Men vad hände med bensinpriset? Det står fortfarande 19 kr/litern. Det är för DYRT. Det ska stå 12-14 kr, sen är jag nöjd.

Man måste ge dom lite tid, det viktiga är att inriktningen ändras!
Den tiden använder de ju bara till att hitta på nya skatter och pålagor, som nu med 1 rekordhöjning och därtill en ny skatt på el, som ska höjas om några månader.
De försöker inte ens uppfylla vad de gick till val på, tvärtom.
Vi har fått mer av samma.

Fan vet om inte Reinfeldt var värst i det gänget men det kan säkert diskuteras till tidens ände
Helt klart, speciellt eftersom han gjorde det dolt och med en mobbares attityd när det kom fram.
Ytterst få borgerliga väljare ställer upp på det kaos han skapat, medan liberaler/ vänstern välkomnar det, så sveket är dubbelt.
Att Märta Stenevi är crazy är liksom inget att uppröras över.

SD lovade sänka bensinpriset, hur gick det med det? Jag röstade på dom framför allt angående bensinpriset, även hårdade straff och snabbare utvisningar, men också för att jag bäst kan identifiera mig med folktypen och känner viss gemenskap. Och då är jag inte särskillt social av mig.

Men vad hände med bensinpriset? Det står fortfarande 19 kr/litern. Det är för DYRT. Det ska stå 12-14 kr, sen är jag nöjd.
De svek det, och som väljare skall du påtala det och kräva kompensation i form av kraftigare reformer på migration tex.

Nej, aldrig varit och är inte. Röstat på dem länge.

Ahh, OK, jag hade för mig att någon på forumet stod med på deras lista någonstans.

Nåväl, opinionsundersökningarna visar att dom har 3 år på sig att infria sina löften annars åker dom ut.
Jag säger inte att dom måste infria alla löften helt innan dess, men dom måste vara på god väg i alla fall

Ahh, OK, jag hade för mig att någon på forumet stod med på deras lista någonstans.

Nåväl, opinionsundersökningarna visar att dom har 3 år på sig att infria sina löften annars åker dom ut.
Jag säger inte att dom måste infria alla löften helt innan dess, men dom måste vara på god väg i alla fall
Enig, samtidigt kommer ingen annan vara mer trovärdig i deras frågor.

S eller M tåget har gått.

Widar Andersson klockren som vanligt:

Ibalnd är det skönt bo i Sverige när man hör hur det är hos grannen ! ? !
View attachment 479627
Osäker på om det syns i artikeln, jag har inte betalat för husis, och tänker inte göra det heller.

Men de har iaf fått för sig att finansiera detta genom att tokbeskatta nettovinst (som jag förstår det, har väl inte vunnit laga kraft) hos energibolag (30%).
Allt på grund av att det gått en vansinnig massa inflation i energibranchen.

De jävla dårarna.

Det krävs ju knappast ett universalgeni för att räkna ut att bolagen kommer att höja priserna ytterligare för att bibehålla sin vinst och flytta över skatten på konsument.

:dummer

Bra sätt att stämma inflationen, era hjältar.

Är säkert pga Eu de inte får sänka men sen om Eu beslutar nåt som pristak på el då är det plötsligt svårt och följa Eu

Är säkert pga Eu de inte får sänka men sen om Eu beslutar nåt som pristak på el då är det plötsligt svårt och följa Eu
Jag vill veta vilket avtal vi skrivit på som gör att vi i Sverige måste ha Europas högsta el och bränslepriser. Och jag vill veta vem som skrivit på det/röstat för det. Jag lovar att aldrig mer rösta på det/de partiet.

Jag vill veta vilket avtal vi skrivit på som gör att vi i Sverige måste ha Europas högsta el och bränslepriser. Och jag vill veta vem som skrivit på det/röstat för det. Jag lovar att aldrig mer rösta på det/de partiet.
Vi har noll att säga till om i EU. Vi ”måste” vara med för att inte riskera exporten. Samtidigt är vi en kassako för EU. 10/27 länder bidrar positivt till EUs budget. Vi betalar tredje mest per capita.

Trots att vi bidrar så mycket mer än de flesta är vårt inflytande noll pga liten befolkning. Självklart vill övriga medlemmar sänka Sveriges komkurrenskraft mot sin egen.

EU behöver enligt mig förändras i grunden. Ja till fri handel och hyfsat öppna gränser. Nej till det mesta andra.

edit: bild
B09431EA-9422-49F0-AE0B-C6C021F45F60.png

Vi har noll att säga till om i EU. Vi ”måste” vara med för att inte riskera exporten. Samtidigt är vi en kassako för EU. 10/27 länder bidrar positivt till EUs budget. Vi betalar tredje mest per capita.

Trots att vi bidrar så mycket mer än de flesta är vårt inflytande noll pga liten befolkning. Självklart vill övriga medlemmar sänka Sveriges komkurrenskraft mot sin egen.

EU behöver enligt mig förändras i grunden. Ja till fri handel och hyfsat öppna gränser. Nej till det mesta andra.

edit: bild
View attachment 479700
GB tyckte att dom blev överkörda lite för ofta och klev av. Verkar ju inte gå jättebra, men man tycker samtidigt att resten av EU borde ta sig en funderare på vad som gick fel.

Nyheter
Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Back