Sverige idag..

Och de är anställda och avlönade av sporthoj? 😄
Fatta besvikelsen det hade varit för mig.
"Va, sade ingen att du får 10kr per inlägg om du klickar i rutan 'önskar ersättning'?"
Du missade det finstilta, ersättning utgår enbart för inlägg som rör racing, literklubbor och R-hojar!! :squid

Och de är anställda och avlönade av sporthoj? 😄
Fatta besvikelsen det hade varit för mig.
"Va, sade ingen att du får 10kr per inlägg om du klickar i rutan 'önskar ersättning'?"
Jag har ingen som helst järnkoll eller så, bara riktigt vaga minnen. Helt utan hjälp av alkohol, bara ålder. :)

Däremot tar jag gärna emot kulturstöd för min gärning med inläggen.

Jag har ingen som helst järnkoll eller så, bara riktigt vaga minnen. Helt utan hjälp av alkohol, bara ålder. :)

Däremot tar jag gärna emot kulturstöd för min gärning med inläggen.
Kallas "lightzeimers" och har man det så drabbas man också av "namezeimers" och "facezeimers".

Vilken tur att man bara har fossildrivna fordon…

Jag vet inte om jag skulle kalla det där kaos, alla stod i en lång, snygg kö och väntade. Lite jobbigt med möten längs vägen, och om de blockerar utfarter förvisso.
Ingen industriell bonde med dieselagg som kunde tjäna en slant genom att tillhandahålla en extra laddare? :hihi

Kan någon hjälpa mig förstå det här reklaminslaget för mat på svenska fängelser? En mallig kock visar stolt upp vad internerna ska skämmas bort med. Är det att häckla t ex svagt bemedlade under årets (vanligtvis) fattigaste månad? Ett gäng pensionärer har det nog lite tight efter jul och julklappar. De ska ”spegla” de intagna. Varför? Vill man visa hur bra man kan ha det som intagen? Hjälp mig fatta!

De ska ”spegla” de intagna. Varför?
För att kriga bra behöver du äta bra. Någon i den upponervända toppen kom väl på ideen att sverige vidare skulle kunna bidra till ukraina-kriget med hårda grabbar direkt från sveriges tuffaste anstalter.

.. men vänta, nej, det vore människohandel. Äsch, det var inget :unsure:

Jag vet inte om jag skulle kalla det där kaos, alla stod i en lång, snygg kö och väntade. Lite jobbigt med möten längs vägen, och om de blockerar utfarter förvisso.

Man kan skratta åt alla elbils-woke's där de sitter och fryser med ångest för att få slut på ladd...

Samtidigt är ju detta fenomen väldigt oroande. Inte att det finns för lite laddstationer eller att det uppenbarligen tar för lång tid att ladda en elbil. Utan fenomenet FRAMFÖRHÅLLNING NOLLA som sakta breder ut sig över landet och uppenbarligen lite fortare hos elbilsägande Hufvudstadsbor...

De flesta av dessa har säkert varit i fjällen förr och vet därför att man flyttar in och ut ur sina hotellrum och stugor på söndag klockan 12.00. De flesta har förhoppningsvis också noterat att de inte är ensamma i fjällen. Hur kan man då komma fram till den eminenta slutsatsen att "vi åker och laddar vår elbil så fort vi har checkat ut".... Är man så in i helvetes trögtänkt eller packad alla kvällar under sin fjällvistelse att man inte kan offra någon timme på att ladda elbilen lite tidigare...?

Det diskuteras ofta hur länge vårat land kan motstå ett militärt angrepp. Baserat på framförhållningen hos elbilsägande Hufvudstadsbor skulle jag säga max tio minuter.

Man kan skratta åt alla elbils-woke's där de sitter och fryser med ångest för att få slut på ladd...

Samtidigt är ju detta fenomen väldigt oroande. Inte att det finns för lite laddstationer eller att det uppenbarligen tar för lång tid att ladda en elbil. Utan fenomenet FRAMFÖRHÅLLNING NOLLA som sakta breder ut sig över landet och uppenbarligen lite fortare hos elbilsägande Hufvudstadsbor...

De flesta av dessa har säkert varit i fjällen förr och vet därför att man flyttar in och ut ur sina hotellrum och stugor på söndag klockan 12.00. De flesta har förhoppningsvis också noterat att de inte är ensamma i fjällen. Hur kan man då komma fram till den eminenta slutsatsen att "vi åker och laddar vår elbil så fort vi har checkat ut".... Är man så in i helvetes trögtänkt eller packad alla kvällar under sin fjällvistelse att man inte kan offra någon timme på att ladda elbilen lite tidigare...?

Det diskuteras ofta hur länge vårat land kan motstå ett militärt angrepp. Baserat på framförhållningen hos elbilsägande Hufvudstadsbor skulle jag säga max tio minuter.
Det här med ingen framförhållning är ju en effekt av att allt i livet har fungerat smidigt i ett par årtionden nu. Folk har helt enkelt inte behövt planera något, så de har aldrig lärt sig göra det.
Folk som bor på landsbygden behöver planera vardagen marginellt mer, på grund av att saker stänger tidigare, eller ligger långt bort.
Men det mesta är ändå rätt smidigt och hyfsat strömlinjeformat i svenskt samhälle.

Och det personliga ansvaret har lite optimerats bort i all offentlig diskurs, och det är ju det personliga ansvaret som ligger som grund för planering ändå.

För att kriga bra behöver du äta bra. Någon i den upponervända toppen kom väl på ideen att sverige vidare skulle kunna bidra till ukraina-kriget med hårda grabbar direkt från sveriges tuffaste anstalter.

.. men vänta, nej, det vore människohandel. Äsch, det var inget :unsure:
Att det är bootcamp vet jag, men jag hade inte Ukraina med i kalkylen…

Det är nog det enklaste sättet för Putin att slå ut Sverige. Vänta in ett riktigt snöoväder, antyd sedan att det kan bli aktuellt med ett kärnvapenangrepp på Stockholm. Ett par dagar senare sitter stora delar av Stockholms befolkning ihjälfrusna i sina Teslor på väg ut ur landet.

Ingen industriell bonde med dieselagg som kunde tjäna en slant genom att tillhandahålla en extra laddare? :hihi
Jag tror som du att det finns en marknad på sina ställen, under säsong s a s.

Allmänt ställd fråga. Täcker ett kompakt, portabelt elverk som ”reservdunk” och kanske hjälpa någon mer? Tänker som plan B i situationer som denna. Skit i ekonomin, tror den ”industrielle bonden” hade kunnat ta bra betalt för strömmen i Sälen, Malung m fl orter.
Det är ju så vi löser det här i södern med Karlshamnsverket. Hade vi sålt det också eller hur var det, uniper?

Det här med ingen framförhållning är ju en effekt av att allt i livet har fungerat smidigt i ett par årtionden nu. Folk har helt enkelt inte behövt planera något, så de har aldrig lärt sig göra det.
Folk som bor på landsbygden behöver planera vardagen marginellt mer, på grund av att saker stänger tidigare, eller ligger långt bort.
Men det mesta är ändå rätt smidigt och hyfsat strömlinjeformat i svenskt samhälle.

Och det personliga ansvaret har lite optimerats bort i all offentlig diskurs, och det är ju det personliga ansvaret som ligger som grund för planering ändå.
Hur många dagar skulle normal hushållet klara sig med maten som finns i skafferiet? Även om strömmen och vattnet försvinner

Nyheter
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Back