Sverige idag..

Någon som har tips på alternativmedia av mer analytisk karaktär - med så lite höger/vänster som möjligt och inte bemannat av foliehattar? Funderar på Kvartal, åsikter om den eller tips på annat?
Epoch Times är hyfsat neutral. Folk till vänster skriker nog om att den är höger, men det är snarare deras syn på vä/hö-skalan som är väldigt svenskt förvrängd.

1730919209959.png
från berlingske.dk
eftersom det här "immigranter" var det som tog hem valet åt Trump så undrar jag över vilka av våra svenska partier som INTE kommer ha massåtervandring/massdeportation som viktigaste vallöfte i nästa svenska val ?
Hela oppositionen går ALL IN ?

Någon som har tips på alternativmedia av mer analytisk karaktär - med så lite höger/vänster som möjligt och inte bemannat av foliehattar? Funderar på Kvartal, åsikter om den eller tips på annat?
Kvartal fantastiskt. Väl dolt men ändå väldigt höger världsbild, trots det objektivt.
Jag har betald prenumeration, tycker det är värt.
Gillar även de lite mer vulgära men inget jag betalar för.

Kvartal fantastiskt. Väl dolt men ändå väldigt höger världsbild, trots det objektivt.
Jag har betald prenumeration, tycker det är värt.
Gillar även de lite mer vulgära men inget jag betalar för.
Skall nog testa den och kanske även Epoch (kostar bara en krona för en månads test)
BTW - kan rekommendera en författare som heter Fredrik Sjöberg - läser just nu Flugfällan, rolig och intressant

Jag har länge funderat över vansinnet i tex Göteborg med att bygga nere vid älven. Och en byggplan för den sk Frihamnen nere vid älven dök på att privata byggföretag inte ville betala något för marken. Löstes av Göteborg om jag fattat det rätt att kommunen ska bygga där själv.
Som vanligt med lånade pengar. Men nu kanske vansinnet stoppas genom att det inte går att försäkra byggnaderna. Löses kanske genom Gbg's eget försäkringsbolag ! :hihi
1731012069916.png

Hovrätten frikänner ett antal babbar som är så uppenbart skyldiga att det blir parodi:

Tack för det Tidö och…nä, vänta nu…???
Du hade fått fler positiva reaktioner utan "babbar"!

Men kul, spot on, point taken! 👍🏻✊🏻😚

Trovärdig media har diskuterats tidigare i tråden. Baconvägrarnas favoritkanal drar sitt strå till stacken:

Trovärdig media har diskuterats tidigare i tråden. Baconvägrarnas favoritkanal drar sitt strå till stacken:

Den som inte gillar det kan väl flytta tillbaka med hela sin familj!!!!!

Den som inte gillar det kan väl flytta tillbaka med hela sin familj!!!!!

Det som de berörda verkar missa totalt är att de inte blir av med sina barn för att de är muslimer, utan för att myndigheter gör bedömningen att de är totalt fucking odugliga som föräldrar.

När ska t.ex. Al Jazeera göra ett reportage där man intervjuar myndigheter, istället för att intervjua gaphalsar som inte begriper att de faktiskt är skadliga för sina egna barn…? Eller våga ställa frågan till sina egna - vad är de egentliga orsakerna till att asylinvandrare av utomeuropeisk härkomst och allt som oftast muslimer är överrepresenterade bland de som bedöms vara odugliga föräldrar…?

När Israel stoppar Al Jazeera = problematiskt

När Al Jazeera sprider lögner om Sverige = också problematiskt

Polisen har börjat omhänderta "dyra prylar" från misstänkta kriminella.
Ska bli spännande att se vart det leder.
Det skall gå vidare till förundersökning, åtal och dom. Som vi alla vet så blir bara fortkörare dömda i tings o hovrätt. De flesta andra blir frikända
En inte alltför vågad gissning är att 9 av 10 får tillbaka prylarna + skadestånd för att polisen lagt beslag på deras grejer.

Last edited:
Dom hade väl redan plockat två bilar i malmö eller göteborg?

Det känns spontant som polisen stod vid dom bilarna och tittade på klockan för att få ta dom. vi får väl se om det håller i sig, men lite bögiga handväskor kan dom ju säkert få in.

Dom hade väl redan plockat två bilar i malmö eller göteborg?

Det känns spontant som polisen stod vid dom bilarna och tittade på klockan för att få ta dom. vi får väl se om det håller i sig, men lite bögiga handväskor kan dom ju säkert få in.
De får bända min thailändska fake-gucciväska från mina ... eller nä de får den iofs om de vill ha den men de får själva gräva fram den ur garderoben där den bor.

Det sagt så är detta om jag ska bruka allvar en väldigt trevlig utveckling. Plocka av dem blinget så blir det väldigt lite poäng i att vara smågangster och då får storgangstrarna problem. Win!

De får bända min thailändska fake-gucciväska från mina ... eller nä de får den iofs om de vill ha den men de får själva gräva fram den ur garderoben där den bor.

Det sagt så är detta om jag ska bruka allvar en väldigt trevlig utveckling. Plocka av dem blinget så blir det väldigt lite poäng i att vara smågangster och då får storgangstrarna problem. Win!

Absolut, jag håller med.
Kommer man inte åt dom på andra sätt så kan man IAF göra det skitjobbigt att leva deras livsstil, jag såg något twitterinägg om att det var 19 olika beslag nu, så det blir snart prisdumpning på handväskor och M-dekaltrimmade BMW's på kronolles hemsida....

Nyheter
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Back