Sverige idag..

Med tanke på deras hantering av vapen så ligger väl ett vådaskott närmare än välriktad eld.

Det bör väl redan hänt, med tanke på att 12-13-åringar skjuter varandra och deras föräldrar borde ha en högre kriminalitetsgrad än snittbefolkningen.
Jag menar när ett barn blir måltavla som hämnd som någon mamma i Uppsala blev nyss.
De tonåringar som avrättades har nog ingen vidare status nej.

Får hoppas att det inte var nån som var lik nån till utseendet.

Som killen i Segeltorp centrum 2018...

Utan en del av branschens självsanering.

(Med det sagt så är 80% av allt dödligt skjutvapenvåld självmord med legala vapen läste jag häromdagen. De flesta jägare.)
Öh, vad har självmord med något att göra?

Självsanering nej tack, det drabbar oss alla på oräkneliga sätt, det där var något man kunde tycka när HA höll på och fjanta för 25-30 år sedan eller när juggarna hade lite internt tjafs. Nu är det bara opassande för du lider av detta, jag lider av detta, alla lider av detta.

Jag var nästan orolig att det inte skulle bli någon skjutning idag, men så åkte jag hemifrån ett tag och när jag kom hem hade det tydligen hänt (nej, jag hinner inte ner till stockholm och tillbaka på den tiden, jag var på ICA)

ÅAS var det väl tre skjutningar i går, det håller ju uppe snittet, det var väl 257'e skjutningen igår, så det följer ju en om dagen i snitt exakt.
Det kan bli rekord i år!

Öh, vad har självmord med något att göra?

Självsanering nej tack, det drabbar oss alla på oräkneliga sätt, det där var något man kunde tycka när HA höll på och fjanta för 25-30 år sedan eller när juggarna hade lite internt tjafs. Nu är det bara opassande för du lider av detta, jag lider av detta, alla lider av detta.
Blev litet fel där.

En OT som inte var helt färdigutvecklad eller färdigskriven. Nu bortredigerad. Man ska inte försöka prata med fru, fixa gympapåse till barn och skriva inlägg samtidigt.

Last edited:
Är det två eller tre skjutningar i gängkriget idag?
Det är sex döda denna vecka i alla fall. Ska vi gissa att det blir minst en idag och två till i helgen, låt oss avrunda till tio innan midnatt söndag.

Säkert några misslyckade och okända också.

Kan ingen pk journalist fråga polisen hur de vet hur många skjutningar det är, det är väl som med sexualbrott, ingen vet helt enkelt?

2020 hade vi en topp med 124 fall av dödligt våld, jag googlade och hittade en lista på flashback som säger att vi redan är uppe i 169 fall efter knappt 3/4-delar av året.
Då vet jag ju inte hur säkerställd den listan är men 2023 är nog redan ett rekordår.

Var har vi forumets ständiga regimförsvarare? Är det fortfarande bara anmälningsbenägenheten som ökar? :näsblod

Den här är väl lite relevant med.

Det ser ju onekligen ut som om ett par gäng skruvar upp intensiteten.
Den snabba lösningen ppå skjutningar kanske är att lära gängen lösa problemen med handslägga , kniv , yxa, spade, skruvmejsel osv !?
Inte bara bjuda på kaffe, bullar och pizza !

Den snabba lösningen ppå skjutningar kanske är att lära gängen lösa problemen med handslägga , kniv , yxa, spade, skruvmejsel osv !?
Inte bara bjuda på kaffe, bullar och pizza !
Polisregion mitt har tydligen gjort en djupstudie som påvisade att det var en avsevärt stor andel av morden med stick- och skärverktyg som var just gängrelaterade. Men många av dem utreddes inte som det då man fokuserar nästan enbart på skjutvapen i de kretsarna.

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D