Men nu är det så att vilket land som helst som är med i NATO kan lägga in veto mot att ett nytt land ska ansluta sig.
Ukraina ville ansluta sig till NATO 2019 om jag inte missminner sig.
Vilka länder motsatte sig ?
Poland ville skicka flygplan till Ukraina redan 2022. Men ville ha USA's godkännande.
Men icke sa nicke sa USA.
Pentagon says Polish proposal to transfer Soviet-era planes to Kyiv via US base in Germany is not tenable.
www.aljazeera.com
Vilket land som helst i NATO kan tydligen såga nej till vad ett annat NATO land tycker det ska göra.
NATO på minner alltså lite om EU. Alla kan lägga in VETO.
Och Sveriges, jag menar (s) hållining är vacklande
Tätare försvarssamarbete med Finland och USA, militärt stöd av EU i händelse av krig och en fortsatt upprustning av det svenska försvaret. Så vill regeringen klara det svåra säkerhetspolitiska läget efter Rysslands angrepp på Ukraina. Däremot säger regeringen fortsatt nej till ett Nato-medlemskap.
www.svt.se
Exakt varför Andersson ändrade sig är oklart. Var det för att (s) ville vinna valet är (s) knappast en rörelse jag tror är något hålla i hand när det blåser.
(s) kan ändra sig lika snabbt igen.
Du skriver vi kan få påfyllt med NATO standard. Men vi har ju inga pengar...
Vi exporterar för lite, har inte fått fart på kamelmjölksproduktionen ännu.
Ett planerat kamelcenter i Angered har fått bidrag på över en miljon, och trots att det fortfarande saknas bygglov har pengar redan gått till staket, utlandsresor och importerad kamelmjölk. Mjölken marknadsförs med påstådda hälsofrämjande egenskaper, något som inte är tillåtet.
www.svt.se
Sverige har gått från handelsöverskott till handelsunderskott och det är därför SEK faller.
Inget konstigt med allt fler munnar att mätta och allt fler arbetslösa.