Comeback
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 25 Jul 2010
- Hoj
- Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Problemet är att det finns inget(?) riksdagsparti som tycker att skolan ska var statlig.Som tidigare sagt så är ju detta inte ett politiskt forum, därav min generella ovilja att svara på irrelevanta frågor om var jag själv står politiskt i än den ena, än den andra frågan - men det är inte vinstfrågan i sig som gör att jag tycker att skolan skall vara statlig. Det är att skolan är för viktig för att vara olika över landet. Den skall heller inte underställas lokalpolitiker och föräldraföreningar som har noll koll på utbildningskvalitet, och man skall inte få sämre skolgång för att den enskilda kommunen har en större andel äldre. Osv. = Reglera.
Vad gäller att fjärrvärmebolag har 15-20% vinstmarginal så tycker jag inte heller att det är OK, eftersom det uppenbarligen handlar om att föra över pengar från det taxefinansierade systemet till det skattefinansierade systemet. Sett då i ljuset av att man under tiden byggt upp en underhållsskuld i fjärrvärmen så är det än värre.
Jag vet inte vad du fått uppfattningen ifrån att jag skulle tycka att det är OK. Det tycker jag inte alls och jag har aldrig ens antytt något sådant.
I varje fall inte bland 2022 års oppositionspartier, väl ?
Kommunalisering av skolan genomfördes av Göran Persson (s) med hjälp av Vänsterpartiet.
Citat:
Persson utnämndes i januari 1989 till statsråd vid Utbildningsdepartementet (skolminister). Hans största insats som skolminister var att genomdriva kommunaliseringen av grundskolan, som tidigare varit en statlig verksamhet.
Slut citat
Göran Persson – Wikipedia
Jag tycker också att skolan ska vara statlig.
precis som sjukvården, också statlig
Men för att få det blir det nog enklast rösta med fötterna !
Till något av våra Nordiska grannländer ?
Last edited: