Sverige-Finland på söndag !

Det måste vara den största hockeymatch Sverige och Finland mötts i......vilken holmgång det kommer bli...

lorkan skrev:
Ja nu jävlar. Första OS-finalen sen -94 och dessutom mot Finland. Jag hoppas att ni andra också följer hockeyn ?

:banana :banana :fyllisar :banana :banana

Bifogat

• lippu.gif
    lippu.gif
    6.2 KB · Visningar: 186
  • halonen.JPG
    halonen.JPG
    2.6 KB · Visningar: 188
  • lippu2.JPG
    lippu2.JPG
    3.3 KB · Visningar: 188
237 skrev:
:rofl va heter du nu i efternamn då ? lård ?

Nix.... Det rimmar dock på: Lord-Mård-kård-bård-Fård-gård-Tord....

lorkan, när var det de tappade sin 5-1-ledning mot sverige då? 2001-2002? Det har de garanterat inte glömt....

OK jag jobbar självklart :huvet

Varför kan de inte ha vett att lägga en sådan match på kvällen?

Macka'n skrev:
Finnarna har sett riktigt starka ut nu i OS! Sverige lite vekare! Men samtidigt har Sverige Haft siktet inställt mot Guld hela turneringen!! Inte gjort mer än vad som krävs!! Men det blir SVÅRT! Man kan inte göra mer än att hoppas! KUL att fler är sportintresserade :tummenupp

Jag var MYCKET mer orolig inför Tjeck matchen. Dom är som ett spöke som alltid har vunnit viktiga matcher mot oss i OS, VM etc.

Jag sa innan OS att drömfinalen måste vara Sverige- Finland, men att chansen nog bara var teoretisk. Det mest troliga innan OS var nog Canada - Ryssland.

Fan va gött, vare sig östeeuropeer med hockey frilla eller transatlanter i final.

Detta är stort!

Dee_cati skrev:
lorkan, när var det de tappade sin 5-1-ledning mot sverige då? 2001-2002? Det har de garanterat inte glömt....

2003 tror jag det stog på aftonblaskan.

Jag kommer att sitta klistrad kl14 idag...än fast jag tror att sverige förlorar. Hoppas iaf på att det blir en bra och underhållande match. :tummenupp

Äh va fan, jag byter sida. Heja Finland! Har finskt påbrå och t-shirt med ett lejon på så det går bra det med.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg