Sverige - England i Fotboll

• Thread starter Thread starter Kneedrag
  • Start date Start date
94 var de ju grymma. Fick ju själva brasilen att darra.

Igår såg man ju ett lag som var så rädda för precis allt. Skitskraja att släppa en markering för att störa bollinnehavaren, rädda för att vara först på bollen i närkamper, Så rädda att slå en halvkass passning så passningspelet blev långsamt istället för de ska ju vara perfekta bollar. Rädda för att springa ur sina positioner, att hjälpa den som har bollen med att springa och möta en pass fanns ju inte. Hela laget andas av egoism att här ska ingen klaga på mig jag markerar min spelare håller min position. Det funkar inte så bra i fotboll när fotbollspelare tänker så inrutat man måste jobba som ett "lag" villket de inte gör just nu.
Nej något måste göras för det här var det sämsta jag sett på många år.

Så fort det blev svenskt bollinehav flockades alla blågula spelare dit likt flugor till en skit. Sen sparka de bollen mellan varandra, mestadels bakåt mot eget mål. Allvarligt, är det ens nåt att lägga tid och energi på?:3freak

Jag blir dessutom så jäkla less på att fotbollspelare ska ramla ihop som en säck med skit så fort en motståndare släpper en fis i närheten. Nåt mer löjeväckande är för mig jävligt svårt att se. Balett framstår ju som tufft för i helvetet:mad:

Bradl vurpar, bryter ett finger men kvalar 3 timmar senare. Eh.

Fotbollspelare "Jag fick känning i ett knä så jag kunde inte vara med" :död
Spela schack då.

Last edited:
Zlatan platsar inte i landslaget. Han är för bra.

Om vi bara kunde sluta med att glorifiera Zlatan så jävla mycket och inte ha honom med i landslaget så hade vi spelat bra mycket bättre. Zlatan är en självisk fitta som endast spelar bra om man bygger upp hela spelet runt Zlatan.

Det var många fotbollsnillen som spekulerar i den här tråden.

Zlatan 2012 är en lagspelare. Z anno 2000 var det inte. Problemet i landslaget är att de andra är så jävla kassa så ibland måste han gå på avslut själv fast läget kanske inte är det bästa. Vi har två spelare som håller på den här nivån och det är Zlatan och Olof. Möjligtvis Sebastian Larsson också. Förövrigt var större delen av Sveriges andra halvlek jävligt bra. Förutom de uppenbara tabbarna då, men så blir det med Hawaiifotboll.

Att bänka Zlatan hade bara en idiot gjort. Typ Lagerbäck. Det bar nog emot för den gråsossen att ta med Zlatan. Vem i h-e ska man ersätta med. Rosenberg?

Sverige år 1994 var grymt. Det var en sjukt bra trupp både som lag och med individuell skicklighet och spetskompetens och det visade sig också. :yoparty

Om Sverige lever på gamla meriter, vad gör då England?

När vi är så jäkla stolta över en 3:e plats 1994 så säger det ju en hel del om svensk fotboll :D

Om vi bara kunde sluta med att glorifiera Zlatan så jävla mycket och inte ha honom med i landslaget så hade vi spelat bra mycket bättre. Zlatan är en självisk fitta som endast spelar bra om man bygger upp hela spelet runt Zlatan.

Håller med. Han lever på att han är Zlatan, och verkar tycka att han därför inte behöver anstränga sig över huvud taget. Han försöker ju inte ens. :huvet

-94 var dom bra.
94 var de ju grymma. Fick ju själva brasilen att darra.
Förutom det katastrofalt löjliga, inskränkta, fördummande och allmänt idiotiska i att dra upp ett VM för 18 år sedan i diskussionen (vilket svenska supportrar ALLTID gör) så visar det på en verklighetsfrånvänd naivitet av episka proportioner.

Det var fullständigt uppenbart för alla varelser med marginellt mer hjärnkapacitet än en medelmåttig daggmask (exkluderar alltså tidigare nämnda supportrar) att Brasilien lade sej i matchen av taktiska skäl.
Behövde brassarna vinna den matchen?
Minns ni vilket lag som inte kom med till slutspelet tack vare att brassarna förlorade just den matchen just då? :hihi

Resten var rena turen. Svenskarna dominerade inte en enda match förutom mot länder där spelarna aldrig sett en boll tidigare.

*Suck*

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...