Sverige - England i Fotboll

• Thread starter Thread starter Kneedrag
  • Start date Start date

Kneedrag

Guest
Bara måste starta en tråd och gråta ut över hur dåligt svergie spelar.

Slog av tv:n orkar inte kolla urusel fotboll. Svergie är så kassa att det gör engelsmännen bra.

Det blev för mycket när engelsmannen slog en långboll och svensken som var närmast sakta ner till gånde utan att hindra engelsmannen från att slå den fina bollen (vad är fel på killen??!!! ska man inte stöta störa en motståndare från att passa) nä men så himla LATA hela svenska laget.

Ok nu känner man sig lugn igen. he he var bara tvungen att klaga

Om vi bara kunde sluta med att glorifiera Zlatan så jävla mycket och inte ha honom med i landslaget så hade vi spelat bra mycket bättre. Zlatan är en självisk fitta som endast spelar bra om man bygger upp hela spelet runt Zlatan.

YESS!!!:tummenupp

Ett stort tack till alla spelare i det svenska laget som gjorde pinan kort.

Last edited:
Om vi bara kunde sluta med att glorifiera Zlatan så jävla mycket och inte ha honom med i landslaget så hade vi spelat bra mycket bättre. Zlatan är en självisk fitta som endast spelar bra om man bygger upp hela spelet runt Zlatan.

Är du dum på riktigt?

Last edited:
Englands 3-2 mål var ju så sjukt snyggt så det var en ära att få se det helt enkelt, de var värd vinnare efter den matchen.
Och Zlatan, jag vad säger man... Han är en grym spelare men någon landslagsspelare blir han då aldrig. Men ingen trodde väl ändå att vi skulle ta oss till final, och knappt till kvarten? Vi hade ju inget att göra i EM i första hand efter ingångarna till det. Pissdålig uppställning och alldeles för få profiler som lyfter laget till vad det har varit en gång i tiden.

Frankrike-Spanien hade jag velat se i final, det spelet de båda lagen visar upp ger kalla kårar :rock

Jag kanske är imbecill, men ialla fall: Borde det inte ge ett bättre resultat att skicka det bästa svenska ligalaget att spela i em? Mer samspelta är ett hopplock av spelare från hela europa. Jag menar att Zlatan i all ära. En väldigt bra fotbollsspelare, men utan backning från rätt spelare händer ju ingenting.

Man kan ju undra när du skyller förlusten på Zlatan, och han är dessutom inte självisk. Visst hade man velat se honom göra mål men han är en av dom som faktiskt passar väldigt bra och skapar nåt framåt. Han ska helst få bollar levererade, inte tvärtom.
Tycker för övrigt att dom spelade rätt bra men den individuella skickligheten är för låg.

Man kan ju undra när du skyller förlusten på Zlatan, och han är dessutom inte självisk. Visst hade man velat se honom göra mål men han är en av dom som faktiskt passar väldigt bra och skapar nåt framåt. Han ska helst få bollar levererade, inte tvärtom.
Tycker för övrigt att dom spelade rätt bra men den individuella skickligheten är för låg.

Jag gillar Zlatan av den anledningen att han alltid försöker hålla sig på benen och att han är en jävel på att hålla i bollen, men igår tyckte jag att han var ganska stillastående och gjorde många felpassningar. Statistiken säger att Sverige klarar sig bättre när inte Zlatan är med. Det tror jag beror på att alla spelare tror att allt löser sig om Zlatan får bollen. Ungefär om under NHL-lockouten när Foppa spelade i MoDo.

Hans passningar igår är ju inget för historieböckerna direkt. Nu tror jag förvisso inte att spelarna förlitar sig riktigt lika mycket på Zlatan som svenssons verkar göra men nog genomsyrar det tänkandet känns det som.
Det finns ju folk som påstår att Foppa är världens bästa spelare genom tiderna, bara det visar ju hur naiva svenskarnas är när de höjer sina egna till skyarna.
Zlatan som individuell spelare= Übergrym. Som landslagsspelare= Nej, inte på den positionen.

Ja, vi klarar oss utan honom men tror inte att vi blir bättre om vi gör oss av med en av världens bästa spelare. Han är storstjärnan i alla lag han spelat i och det är bättre att utnyttja denna talang. Kan inte se att han var orsaken till förlusten. Om Zlatan gör rätt 7-8 ggr av 10 blir man sur när han felar. Det är ett under om många andra i laget ens lyckas träffa mot mål eller passa rätt.

Är sjukt ointresserad av sport, men var ändå och såg matchen med några jobbarkompisar igår.
Hejade på England givetvis! I en sportbar full av svenska vrålande grottmänniskor. Fick en del onda blickar och kommentarer... :D

I vanlig ordning är svenskarna världens sämsta förlorare. Ingen vill inse att landslaget är skitkassa och aldrig varit bra. Istället utser man en syndabock och skyller allt på denne. Skamligt.

Är sjukt ointresserad av sport, men var ändå och såg matchen med några jobbarkompisar igår.
Hejade på England givetvis! I en sportbar full av svenska vrålande grottmänniskor. Fick en del onda blickar och kommentarer... :D

I vanlig ordning är svenskarna världens sämsta förlorare. Ingen vill inse att landslaget är skitkassa och aldrig varit bra. Istället utser man en syndabock och skyller allt på denne. Skamligt.

-94 var dom bra.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...