sverges sämsta förare

morlock skrev:
Är det en slump att majoriteten av deltagarna är tjejer. :va :arsele

Det var 2 killar som hoppade av i sista sekund.

Rikard Göransson hade enligt farsan (som snckat med honom om programmet) inte varit så glad när de kastat ut ett hinder framför en av dem, och hon släppt ratt och pedaler...
Tycker alla de där borde kastas ut... Bara köra in i en vägg för att en lampa inte tänds? Hmm?? :va

Vägg och vägg, de visste ju att det var kartonger. Vilken person som helst med lite självkontroll hade gjort samma sak. Kasst program.

borde läggas lite tid o se efter vem som har godkänt dem ett körkort. För hur någon
har kunnat ge dem tillåtelse för det, måste vart blind eller allvarligt sjuk vid tillfället.

Den unga tjejen fnittrar hela tiden verkar nervös hela tiden, släpper ratten när
det blir jobbigt.

Norrläningen verkar inte heller helt frisk! Han hade väl för övrigt 22-32 olyckstillfällen
på sin bil, och alla var väl singelolyckor.

Tanten med brytning såg ju inget! Någon måste väl tala om för henne att slänga
kortet eller skaffa sig glasögon.

Blonda tanten som inte kunde släppa kopplingen?! Har man kört bil i flera år, och
haft bil med koppling MÅSTE väl lära sig någon gång!

,,,, ja, som någon sa, man BÖR ta kortet från samtilga. Vissa människorl ska bara inte
vara i trafiken, för dem finns kollektivtrafik,,, i värsta fall cykel.

spectre skrev:
Fredag kl 20:00 på TV4

Herre jävlar, och dom HAR redan körkort???
Visst, en del flamsar till det extra mycket för att det är tv, men dom är genuint kassa på allt som är viktigt i trafiken.

Tänk på att det är såna som delar vägen med er när ni kör motorcykel...

Noll avståndsbedömning, noll uppmärksamhet på omgivningen, otroligt stresskänsliga och släpper ratten och flaxar med händerna vid minsta motgång.

Tänk er ett scenario med tre högljudda motorcyklar i hög fart som ska köra om en av dom, när den första passerar släpps ratten och händerna flaxar, varvid bilen förflyttas i sidled mot diket (eftersom vägen lutar ditåt) ner i dikeskanten samtidigt som den andra passerar, blir rädd när hjulet börjar tugga grus och tvärsvänger upp på vägen och överkompenserar så att bilen hamnar halvvägs över på mötande sida samtidigt som den tredje försöker ta sig förbi...

Vänta ett tag bakom bilarna innan ni kör om, blinka med lyset och gör bilarna uppmärksamma, kör om en och en så att ni ser reaktionerna först, det tar några sekunder extra, men det kan rädda liv.

Tänk på att ni inte alltid har medtrafikanter, ibland är dom mottrafikanter!

Finns det verkligen så värdelösa bilförare :skrämd :skrämd
Det måste vara grovt tjänstefel av dom som har utfärdat deras körkort.

Nu är det säkert svårt att återkalla körkorten pga ett TV program, men jag hoppas ju att alla anställda på försäkringsbolag tittar på programmet. Så den dan nån byter bil och ska teckna en försäkring får dom svaret: -visst var det du som var med i TV....och nu vill du teckna en bilförsäkring :kocko ....ha ha ha :D :D :D...........glöm det...ingen försäkring hos oss...hi hi hi.....

Kör väldigt försiktigt på vägarna! Tänk på att det var hundratals värdelösa chaufförer anmälda till programmet :gnissla :gnissla :gnissla :skrämd

....Jag vet inte, men jag tror inte studielånen hos någon av deltagarna är särskillt höga... Kalla mig fördomsfull men jag tror att det finns en bidragande orsak till att de är så kassa... De är helt enkelt obotligt korkade och därför klarar de inte av att bearbeta den information som de hela tiden utsätts för i trafiken..
(då menar jag inte bara skyltar utan alla intryck, syn, hörsel, känsla..)

De har helt enkelt gamlalångsamma processorer.. "486:or" så att säga, när vi övriga är pentiumbaserade..

Det måste vara överdrivet som sjutton. Annars blir man ju mörkrädd över vad det finns för fuckon ute i trafiken. Nog för att man träffat på en del, men dessa människor är ju inte kloka. Hur har dom fått körkort, en del vet inte ens var bromsen eller gasen sitter..

Så jäkla klockrent med tanten som inte kan koppla. Garvade som han när hon slirade på kopplingen förra programmet när hon skulle göra bromstestet och acca upp till 50km/h. Lät precis som när min kompis körde med sin morsas Saab, ända skillnaden är att han körde på snö och det var däcken som slirade, inte själva kopplingen. :D

Om jag blir kuggad på min uppkörning ska jag ta det här som ett bra argument, ska säga att om alla de där blev godkända borde fan jag också de. Jag kör garanterat bättre än alla de där tillsammans. De klarade ju inte ens pinsamt lätta saker. I helgens program när man skulle backa för ambulansen så krockade den unga tjejen(hon som alltid släpper ratten.), och då backade hon inte, hon körde in i stängslet/staketet när hon körde rakt fram i 5km/h. :brinnerup

Jag såg tio minuter innan jag gav upp. Sånt här sänker den lilla tron jag har på människan som ras.
Vad i hela friden är det som får folk att ställa upp och deklarera i TV att man är dum i huvudet? Jag skiter i hur kassa de är på att köra bil, det har lixom inte med saken att göra för min del. Sätt mig på en häst så kan folk garva, det är kanske inte en riktigt bra jämförelse men jag skulle ändå inte låta TV filma mig göra mig till åtlöje.
Och kom inte med nån skit om att de bara gör det för att det är en "kul grej" för det är inte roligt alls. Vilka jävla byfånar. Hon blondinen som ser ganska söt ut skulle jag inte vilja ta i med tång ens. Tänk att dras med samvetet att man hade nuppat med en av Sveriges mest korkade människor. Är det nått att skryta med?

Vad är du bra på? "Att köra rakt fram" :rofl

Undrar om det är lättare att få körkort utanför storstäderna? Eller är det en slump att ingen av deltagarna är från storstäder? :va

Thundercat skrev:
Vad är du bra på? "Att köra rakt fram" :rofl

Undrar om det är lättare att få körkort utanför storstäderna? Eller är det en slump att ingen av deltagarna är från storstäder? :va

Den sortens människor överlever nog inte lika länge i en storstad som i en småstad

Victor skrev:
Sånt här sänker den lilla tron jag har på människan som ras.
Vad i hela friden är det som får folk att ställa upp och deklarera i TV att man är dum i huvudet?

Sedär! You're with me! Mänskligheten bör föraktas! Det är ju ingen skillnad på kvällspressen och tv. Deltagarna tjänar väl pengar på att vara med helt enkelt. Plus att de får priser. Liksom. Dessutom får de ju vara med i tv! :tummenupp

.... och hur i helvete kan tv4 sänka sig så lågt att ge den "bästa" av dom en helt ny bil att köra över ett/flera barn med? :fatta!

Victor skrev:
Vad i hela friden är det som får folk att ställa upp och deklarera i TV att man är dum i huvudet?

Vad? BigBrother och Adam Alsing !!!
Folk verkar inte bry sig om att dom blir kända som riks-puckon, bara dom blir kända...
Naken Janne
Robinsson Robban
BigBrother Linda

Listan är oändlig, av folk som heldre är kända som puckon än snillen i det fördolda...
Det bästa av allt, dom får en kvart i rampljuset, en halvtimme som "kändis-DJ/bartender", men när dom står där sen och ska söka ett vanligt jobb, så kommer arbetsgivarna ihåg dom som dom puckon dom egentligen är...

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti