Svenskundervisning, typ...

timm

Medlem
Gick med
24 Oct 2005
Hoj
Skeppshult. En blå.
Jag hittade denna välformulerade insändaren i Hallands Nyheter nyss. Givetvis kunde jag inte låta bli att ladda upp den på istheshit.
Vi var ett par stycken i fikarummet som höll på att garva ihjäl oss.

Nå, e're typ så här illa? :)

http://falkenberg.istheshit.net/

Luktar fejk. Hon skrev "ingenting". En äkta lunarfjortis hade skrivit "inget".

korvgubbe skrev:
2650558 Precis.. och en fjortis hade skrivit "sånt" och inte "sådant".
Men hon försökte typ vara seriös och skriva typ en insändare, därav det typ vårdade språket.:va

Last edited:
Det är intressant att alla som kommenterat detta, t-rex undantaget, själva misslyckas med meningsbyggnaden.

Lagom till valet fick alla boende i Lomma kommun denna publikation i sin brevlåda...

http://img109.imageshack.us/my.php?image=sndpry8.jpg

Kunde inte låta bli att scanna den och spara orginalet till eftervärden, mannen bakom detta är helsvensk och har gått ut gymnasiet med G i svenska.

Är det någon som vet vad en inflytare är?
Är det danskarna som flyr över sundet på överlastade gummibåtar eller är det rentutav personer med inflytande?:va

Boris JR skrev:
2651093 Lagom till valet fick alla boende i Lomma kommun denna publikation i sin brevlåda...

http://img109.imageshack.us/my.php?image=sndpry8.jpg

Kunde inte låta bli att scanna den och spara orginalet till eftervärden, mannen bakom detta är helsvensk och har gått ut gymnasiet med G i svenska.

Är det någon som vet vad en inflytare är?
Är det danskarna som flyr över sundet på överlastade gummibåtar eller är det rentutav personer med inflytande?:va

Helt otroligt att han ens kunnat få ett betyg i svenska språket. Kanske han borde anlitat någon för korrekturläsning, om han fått in mer än sin egen medlemsavgift blir jag förvånad. Fast han kanske hade tänkt använda de inkomna pengarna till försörjning medan han läser på komvux :D

Skalman skrev:
2651153 Helt otroligt att han ens kunnat få ett betyg i svenska språket. Kanske han borde anlitat någon för korrekturläsning, om han fått in mer än sin egen medlemsavgift blir jag förvånad. Fast han kanske hade tänkt använda de inkomna pengarna till försörjning medan han läser på komvux :D

Jag skickade en krona till honom via plusgirot med meddelandet "stavningskurs".......

Tragiskt är att han lyckades ragga 8 röster.....

Last edited:
Tidningsartikeln reagerade jag inte så mycket över (där finns det hopp) men publikationen inför valet var väl kanske inte vad jag skulle säga godkänd i svenska. Skrämmande, vilken tallefjant!

Men så farligt var det inte. Förväntade mig något mycket värre :tummenupp

min första tanke var att det var någon liten snorunge som plitat ihop det, men efter diverse efterforskningar visar det att mobilnummert är skrivet på en 43årig (födelsedag för 4 dagar sedan) snubbe med helsvenskt namn.

btw, undrar varför han har olistat hemnr när han listat bägge sina mobiler ?

Känner igen detta allt för väl! Kristianstadsbladet (Skåne) har varje tisdag en spalt, som man på lunarstorm kan gå in och säga vad man tycker om en ställd fråga...

Det brukar ju inte vara speciellt bra svar, och svenskan....HEMSK...:arsele

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...