Svenskt i Endurance-VM

Nyteknik skrev:
Blir lite osäker när jag jämför bilderna med ställningen efter 86 varv. Var det Miinin eller Carlberg som körde i det svenska teamet?

Miinin. Niclas har ett brutet nyckelben. Dessutom verkar han mer satsa på att vara teamchef nu för tiden.

Nyteknik skrev:
Blir lite osäker när jag jämför bilderna med ställningen efter 86 varv. Var det Miinin eller Carlberg som körde i det svenska teamet?

Miinin och räcerTobbe.
/

(fast Niclas körde några varv i kvalet)

Citat:
Inskickat av Nyteknik

Nysse skrev:
Miinin och räcerTobbe.
/
(fast Niclas körde några varv i kvalet)

Jäpp, det var Miinin och RäcerTobbe som körde racet, men Carlberg var ute några varv på kvalet, ville känna på nya hojen lite trots det halvtrasiga nyckelbenet! :tummenupp

Vi är nyss hemma efter en låååååång resa, lite spännande i natt, 4 mil före Travemunde exploderade ett av bakdäcken på lastbilen, så sista biten av resan på Autobahn gick i 40 km/h.. :gnissla

Varit siitkul hänga med Fagersjo-el.se/Rapido -teamet på den här resan/tävlingen.. :Bugar Mycket intryck att smälta, och bilder fixa med, hoppas få upp lite mer bilder framöver!

/B

Last edited:
Fan, jag är fortfarande alldeles upphetsad över 6:e platsen. Nästa VM-race är 21 maj i Spanien på Albacete. 8-timmars nattrace, blir spännande.

Men innan dess så är ju 24-timmars på Le Mans, 16-17 april, denna gång med ännu snabbare förare. Andi Notman som kör för Phase One i VM, Paul Young från Australien och G. Scott. Räsertobbe kommer att vara med som reserv.
Kolla www.lemans.org

Tyvärr kan inte jag följa med men det blir ett gäng från Rapido som vanligt. Hoppas på lite rapporter därifrån.

Wow! G. Scott, är det Gus, känd från Performance Bikes? I så fall får rabidorejsing publicitet i den enda MC-tidningen värd att läsa.

Mattias skrev:
Wow! G. Scott, är det Gus, känd från Performance Bikes? I så fall får rabidorejsing publicitet i den enda MC-tidningen värd att läsa.
Japp, dom skulle visst göra ett reportage i Performance Bike :tummenupp

Mille-R skrev:
Japp, dom skulle visst göra ett reportage i Performance Bike :tummenupp

Gus, är inte den han som körde BSB för PB?
Han som hoppade in där ifjol för den där nissen som hade kört R6-cup innan?
Fan vad fett!!!
Hoppas det går som planerat.

De åker på söndag. Satsas rätt mycket pengar och tid på den tävlingen. Ska bli grymt intressant att se hur långt de kan gå. Ska inte någon av alla Rapido-människor som åker med lägga upp bilder och information? Kom igen nu!

Macho Woman skrev:
De åker på söndag. Satsas rätt mycket pengar och tid på den tävlingen. Ska bli grymt intressant att se hur långt de kan gå. Ska inte någon av alla Rapido-människor som åker med lägga upp bilder och information? Kom igen nu!
Några rapporter blir det, tyvärr så är det svindyrt med en uppkoppling i boxen, kostar 10 000 kr + att man måste köpa deras sladd som kostar 500 kr för en vanlig jävla nätverkssladd :huvet
Jag kommer att jaga dom som är där nere på rapporter sen blir det nog direktsändning på Eurosport, kanske vi kan sitta på Rapido o kolla?

Mille-R skrev:
Några rapporter blir det, tyvärr så är det svindyrt med en uppkoppling i boxen, kostar 10 000 kr + att man måste köpa deras sladd som kostar 500 kr för en vanlig jävla nätverkssladd :huvet
Jag kommer att jaga dom som är där nere på rapporter sen blir det nog direktsändning på Eurosport, kanske vi kan sitta på Rapido o kolla?

Eeehh, det var hutlöst dyrt. Jag sitter gärna på Rappe. Jag PM:ar.

*/ ?>
Nyheter
MC-Mässan närmar sig!

På årets stora motorcykelmä...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

Back