Svenska väljare okunniga

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
Vet folk vad dom röstar på?

Inte ens hälften av väljarna visste att det var en socialdemokratisk regering som styrde i Sverige när de skulle rösta i valet 2006.

Okunnigheten i valmanskåren var också stor i frågor om arbetslösheten och om vilket parti som olika politiker kandiderade för.

– Det finns stora luckor och det man kan se är att de allra mest grundläggande kunskaperna blir sämre för varje gång, säger Sören Holmberg.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_789617.svd

Only in Amerikatt, de jävlarna vet ju inte ens vart I rak eller Australien ligger!11

Nu orkar jag inte läsa länken men jag tror inte ett skit på att hälften av väljarna inte visste vilken regering som styrde.

Vilket ganska enkelt förklarar varför Sossarna leder i oppinionsundersökningen. Ingen jävel vill ha Moona men det är tufft att gnälla på sittande regering...

Nej, jag kan omöjligt tänka mig att hälften av de som röstade inte visste det!!

Då hade de väl för det första inte vistats på en plats med elektricitet de senaste åren, och dessutom hade de väl inte röstat om de inte hade vetat??

Fast om de gjort undersökningen bland icke svenskspråkiga invandrare i Hammarkullen, så är det säkert inte omöjligt att få ett sånt resultat...

Men sen att folk inte kan rabbla upp partifunkionärer och riksdagsmän, det är ju inte så märkligt, de syns ju praktiskt taget någonstans om man inte letar efter dem, och de har ju en del andra att konkurrera med om TV-tiden!
Och vi har ju som väl är inte personval i Sverige, även om man får kryssa på sedlarna...

Vilket ganska enkelt förklarar varför Sossarna leder i oppinionsundersökningen. Ingen jävel vill ha Moona men det är tufft att gnälla på sittande regering...

Hela grejen är väl att det värsta sossarna kan göra är att inte uppfylla sina vallöften, medan det värsta högerblocket kan göra är att uppfylla sina...

Last edited:
Nyheter
Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...