Svenska trafikpolisväsendet, en skam för samhället?

unke_b

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2004
Hoj
honda crf450
Har precis kommit hem från en givande kväll ute på näsby-rakan i kristianstad. Denna industri-raka används för s.k illegala streetrace, men även som mötesplats för fordonsintresserade männsikor (såväl ungdomar som äldre). På väg hemmåt i min cheva pickis med 6.2 liter diesel (ingen racemaskin alltså) blir jag stoppad av farbror blå. Denna kvällen hette dock polisen farbror äckel-gris. Jag blir på stående fot anklagad för att ha race:at med pickisen, de visste jävligt väl vad jag gjort där, så jag skulle inte ljuga dem rätt upp i ansiktet. Eftersom jag vet med mig att jag inte gjort en fluga förnär råkar jag dra på smilbanden en ytterst liten gnutta. Grisen hasplar ur sig något i stil med, "Du, nästa gång jag stoppar dig, då ska jag hitta tusen jävla fel på den jävla bilen, och jag ska klippa itu kortet för dig, och du, tvätta bort ditt jävla smile".

Något chockad stegar jag in i bilen o kör hem. Hur i hela helvetet kan man betala skatt för något som är till för serve and protect? man blir så trött.

men, eftersom jag har 2 månader gammalt körkort är jag lite skraj o vågar inte käfta imot. men uppenbarligen hade snuten i fråga lågt iq, då han hela tiden föll på sina argument.

Så, efter att ha skrivit av sig lite, så får ni gärna berätta om egna polishistorier, bra som dåliga.

Det må dom vara, men bete sig på det där sättet ska de ju inte göra ändå. De får betalt för att uppträda korrekt.

En som jag vet blev stoppad av nån älvsbypolis som var jävlat galen och typ börja skrika åt dom minsann visste vad han höll på med och att dom hade ögonen på honom så att han inte skulle försöka nånting. Killen förklarade att han inte ens bodde i älvsbyn fast brukade träna bandy med kompisar i korsträsk. Fast dom skrek lite till på han innan som for därifrån. Det finns riktiga jävla svin.

Kan dom sätta dit en för någon om man sägar att man inte orkar lyssna på deras skit snacka och sätter sig i bilen och höjer sterion på max så man inte hör dom till dom har stuckigt?

Kör man en sunkig bil ska man ha det.
Har man bara haft sitt kort i 2 månader är man en färsking och kan lika gärna ha det med....

Alla människor är olika, bara för att man är polis måste man inte vara artig alltid.
Jag hade blitt skitsur varenda gång jag sett en gammal hink till bil. Klart man stannar honom o trakasserar lite - det hör till.

Allt är en klassfråga idag.

Mavve skrev:
Kör man en sunkig bil ska man ha det.
Har man bara haft sitt kort i 2 månader är man en färsking och kan lika gärna ha det med....

Alla människor är olika, bara för att man är polis måste man inte vara artig alltid.
Jag hade blitt skitsur varenda gång jag sett en gammal hink till bil. Klart man stannar honom o trakasserar lite - det hör till.

Allt är en klassfråga idag.
Ungefär som när dom stormade din lgh då?
Du har helt klart en annorlunda syn på saker, somliga skulle kalla den sjuk....
//Tobbe

tobbeviking skrev:
Ungefär som när dom stormade din lgh då?
Du har helt klart en annorlunda syn på saker, somliga skulle kalla den sjuk....
//Tobbe

Jag är inte arg på poliserna för det.

Jag vräker inte ur mig hur pellegrispolisen rotade i alla mina saker o knäckte DVDfilmer o allt annat skit de fick för sig.
Lönt o hetsa upp sig, det är bättre att vara glad varenda dag - :)

edit: En gång när jag bogserade polaren i 70km/h blev jag stannad o då drog de vapen mot mig helt omotiverat enligt mig. Hur lönt är det att böla om det här för det? De siktade lite på mig o skrek att jag skulle sätta mig i bilen igen, jag gjorde det o saken va biff - ett par sekunder senare bogserar jag honom vidare hem(i 50km/h :lol )

Att böla på polisen hjälper väl aldrig?
Att skriva att man inte gillar dem för att de rotade i ens verktyg eller annat e ju fan bara mesigt!

Last edited:
Mavve skrev:

Jo det e just det som är grejen, dom har betalt för att vara artiga och uppträda korrekt som nån redan påpekat i tråden. Även om man kört för fort eller liknande har dom ingen anledning att bli osakliga och haspla ur sig massa tomma hot.

Alltid lite bökigt att hantera polisen när det gäller det där.

Hur går det för er i Kristianstad och era planer på lagligt 201m?
Tyckte jag läste någon artikel i Bladet om att det var på gång just ute på Näsby.

Men det är alltid smart att försöka hålla sig väl med de blåa, i Östersund har vi lyckats få till lagliga 402m körningar på allmän väg. Tack vare fint samarbete med polis och kommun.

/ fd. Kristianstadsbo

tja, det skall väl hållas ett lagligt evenemang nu på lördag, men personligen tycker jag att de kunde öppna rinkaby-rakan istället. där bor det inte lika mkt folk som stör sig på det, samt bättre säkerhet

unke_b skrev:
tja, det skall väl hållas ett lagligt evenemang nu på lördag, men personligen tycker jag att de kunde öppna rinkaby-rakan istället. där bor det inte lika mkt folk som stör sig på det, samt bättre säkerhet

Definitivt mycket bättre där.

unke_b skrev:
Fan! Jag skulle kört hem med er istället. Kan bara tänka mig hur jag hade reagerat om herr polis hade drygat sig så mot mig och pegoten.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg