Svenska skaband?

• Thread starter Thread starter ft
  • Start date Start date

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
Ja, vilka finns? Som faktiskt spelar? Fan en miljon år sedan jag fick dansa till schysst ska. Eller i alla fall ett år eller två.

Det är faktiskt jävligt synd om mig. Och grannarna under, när Bad Manners och Aitken invaderar lägenheten.

Kolla in The Liptones. Dom är grymma, har en spelning i skövde i slutet av månaden. Dom firar tio års jubileum.

The Liptones lirar väl fortfarnade? Och USCB Allstars tror jag. Liberator är ju klassiska fast jag har ingen aning om ifall de fortfarande existerar.

EDIT: Äh, vad jag är sen. Men då toppar jag med några gamla Monster-låtar!

/perris

Last edited:
The Liptones lirar väl fortfarnade? Och USCB Allstars tror jag. Liberator är ju klassiska fast jag har ingen aning om ifall de fortfarande existerar.

EDIT: Äh, vad jag är sen. Men då toppar jag med några gamla Monster-låtar!

/perris

Snacka grymma svenska skaband (och band i övrigt) och inte nämna Monster är snudd på tjänstfel i den högre skalan. Sicken tur att det nämndes. Och sägs igen.

Chickenpox.

När det gäller Liberator så tycker inte jag att deras skiva "Are You Liberated" är så vidare bra. Den känns alldeles för anonym och tråkig.

Jag misstänkte det. :mad:

För att inte tala om mongolisk strupsång. ALL musik är samma sak som mongolisk strupsång. Det var Kicki Danielsson som uppfann all musik när hon jobbade som au pair i en jurta i nordvästra Mongoliet. Se'n har den här knasiga flugan som kallas "musik" spridit sig som en löpeld runt jorden. Många dock har gjort lite egna tolkningar av kickis ursprungliga uppfinning. Vissa kallar det ska, andra rockabilly, vissa kallar det black metal och ytterligare andra kallar det hiphop, men det är egentligen samma sak allting. Heil Kicki D!

Tips om bra svensk ska går garanterat att hitta på http://www.skawars.nu/

Vidrigt, är det där samma sak som Rockabilly?

Hårfint. Har basisten rockabillyfrilla och chokka glasögon är det brittiskt kommunistpunk-goes-rockabilly men har basisten långa shorts och ljudet är bättre kan det vara LA baserad skatepunkska och då är det kannylers! Då sjunger dom bara pubertala sånger om hur jobbigt livet är när solen går ner över Santa Monica.

Agent bulldog is the shit... eller är det ska? ...ska/punk? whatever :D dom e asbra iaf

Dansa på :tuttar

Se där, massa bra svar!

Liberator är OK, träffade faktiskt ett av mina allra bästa ex på en Liberatorspelning. Dock rätt tråkig ska enligt min uppfattning. Skaspelning skall vara bira, svettigt och tvåhundra stompande par kängor! :yoparty

De Liberatorspelningar jag har varit på har varit rätt så artsy-fartsy, fulla av popnördar som måste varit där för att de trodde det var något slags statement. Förmodligen fel ställen. Verkar dessutom ha lagt av.

Chickenpox rockar, dem hade jag glömt! Fan, måste skaffa fler skivor! Slutade 2002. USCB Allstars var också röj, men slutade i fjol. :(

Liptones lät rätt kul, lite samma problem som Liberator av vad jag såg på deras hemsida men inte alls i lika stor utsträckning. Klart dansbart! Kanhända man skulle ta en tur till Skövde. Fina hojvägar dit också...

Bad Communication från Skärblacka var det roligaste på bra jävla länge. Helt underbara. http://www.badcommunication.com/

De har två hela spelningar ute som MP3. Missa inte det!

Agenterna är Oi! Helt annat, men jäkligt bra. Mer nerlagt blir det väl iofs inte, hann aldrig se dem spela. Om det inte räknas att ett par medlemmar vände plattor på någon fest jag var på.

Men jisses, vad många missledda små idioter som trott att AB var något för dem när man googlar... pinsamt!

Repeaters från Västerås spelade riktigt jäkla bra ska. En sommar. Såg dem igen nångång i februari året efter och då hade de tappat allt blås värt namnet och körde någon sorts mumlig raggamuffin. Suck.

Monster har jag någon skiva med, inte fastnat. Och så hoppas jag de hade en riktigt dålig dag då jag såg dem på någon festival i Hufvudstadet, för maken till divalater får man leta efter...

Tidigare så fanns ett ska-band som hette "Bonanska Beat" i Östersund. Tyvärr så gled de in mot ett allt poppigare sound, och gick senare i graven om jag inte missminner mig. Det verkar vara en dålig trend som drabbar allt för många bra svenska ska-band förr eller senare. :(

Tro om det inte var Lisa Miskovsky som var med i ett ska-band när hon var yngre. :va Jag kommer inte riktigt ihåg. Det var iaf någon kvinnlig svensk popartist.

Grävde fram en Monsterskiva (Rocker's Delight) för att ta reda på varför jag för evigt diskvalificerade dem från min lista över schyssta skaband. Det slog mig genast: De spelar inte ska. Ibland är det svåra så lätt... ;)

Mediamarkt har f ö massor med Trojan-boxar med gammal hederlig rocksteady och allt vad de har haft på etiketten genom åren. Nittionio pengar stycket. :tummenupp

Edit: Kolla in den här länken. Häftigt!

http://www.youtube.com/watch?v=mUqRn2R4thY

Last edited:
Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...